Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Eπαναπροκήρυξη διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια

Με απόφαση Καραμανλή - Το υπουργείο υποστηρίζει ότι προηγήθηκε η ακύρωση του διαγωνισμού ύστερα από προσφυγή του μειοδότη. Άλλες πληροφορίες, όμως, αναφέρουν πως εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης

Την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την εγκατάσταση και λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων (χρέωση ανά διανυόμενο χιλιόμετρο) εντός του προσεχούς εξαμήνου έχει αποφασίσει το υπουργείο Υποδομών, όπως έκανε γνωστό ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής σε συνάντησή του με δημοσιογράφους.

Το υπουργείο υποστηρίζει ότι προηγήθηκε τον περασμένο μήνα η ακύρωση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, από το ΣτΕ, ύστερα από προσφυγή του μειοδότη κατά των όρων της διακήρυξης, ενώ αναμένουν την καθαρογραφή της απόφασης. Άλλες πληροφορίες, όμως, αναφέρουν πως εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης, καθώς αυτή συζητήθηκε μόνο στο Τμήμα Αναστολών του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Πάντως οι παραχωρησιούχοι ουδέποτε είδαν με καλό μάτι τον εν λόγω διαγωνισμό.

Όσον αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, το μόνο βέβαιο είναι ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος αφού η κυβέρνηση είχε σπεύσει να εξαγγείλει, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της, πως θα ακυρώσει τον διαγωνισμό με τις οκτώ εργολαβίες, εκ των οποίων είχαν υπογραφεί πέντε συμβάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και εκκρεμούσε η υπογραφή άλλων τριών. Τώρα φαίνεται το υπουργείο Υποδομών να χρησιμοποιεί την αρμόδια Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. ως άλλοθι για να "καλύψει" την προτίμησή της στο να δοθεί η κατασκευή του έργου με απευθείας ανάθεση στην Ολυμπία Οδό. Όπως είναι γνωστό, από την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 αφαιρέθηκε το συγκεκριμένο κομμάτι.

Ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν διατυπωθεί τρία σενάρια προς την παραπάνω διεύθυνση, η οποία θα αποφανθεί προς το τέλος του μήνα. Δηλαδή να συνεχίσει ως έχει το έργο, να κατασκευαστεί σε δύο εργολαβίες με δύο τετράδες των σημερινών αναδοχών ή απευθείας στην Ολυμπία Οδό με συμμετοχή της στη χρηματοδότηση.

Ανακοινώθηκε επίσης ότι έχουν συμφωνήσει γραπτώς όλοι οι παραχωρησιούχοι για τη χρήση ηλεκτρονικής συσκευής (e-pass) η οποία θα μπορεί να λειτουργεί σε όλους του αυτοκινητόδρομους, μαζί και η Εγνατία Οδός, ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος υπό δημόσιο έλεγχο. Δηλαδή, Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός (Ε.Ο. Ελευσίνας - Κορίνθου - Πατρών), Μορέας (Ε.Ο. Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας), Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ε.Ο. Αθήνας - Θεσσαλονίκης, Τμήμα Μαλιακός - Κλειδί), Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Έτσι οι οδηγοί, με έναν πομποδέκτη, θα κινούνται στο σύνολο των οδικών αξόνων. Η "διαλειτουργικότητα" θα εφαρμοστεί σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εν είδει τεχνικού συμβούλου.

Λ.ΣΤ.

 

Δείτε όλα τα σχόλια