Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εγκαίνια Κορίνθου - Πατρών: Επιτέλους, ένα βαλτωμένο έργο ολοκληρώθηκε

Ο ισχυρότερος συμβολισμός της ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου, που πολλοί πίστεψαν ότι δεν θα γίνει ποτέ, σημείωσε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας στην ομιλία του, είναι ότι ανοίγει δρόμους εξόδου από τη μεγάλη περιπέτεια, την πολυετή κρίση και την πολυετή οικονομική επιτροπεία.

Έναν ασφαλή αυτοκινητόδρομο, από την Πάτρα έως και τη Θεσσαλονίκη, τη γνωστή ΠΑΘΕ, διαθέτει πλέον η χώρα μετά και τη χθεσινή παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα, 120 χιλιομέτρων. Η τελετή εγκαινίων έγινε λίγο πριν από τη 1.00 το μεσημέρι στη συστοιχία σηράγγων στην περιοχή “Παναγοπούλα" στο κομμάτι του οδικού αξονα με κατεύθυνση την Αθήνα.

Ο ισχυρότερος συμβολισμός της ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου, που πολλοί πίστεψαν ότι δεν θα γίνει ποτέ, σημείωσε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας στην ομιλία του, είναι ότι ανοίγει δρόμους εξόδου από τη μεγάλη περιπέτεια, την πολυετή κρίση και την πολυετή οικονομική επιτροπεία. Για να συμπληρώσει ότι έτσι προβάλλει "η εικόνα μιας χώρας που, παρά τις δυσκολίες, παρά τις τρομακτικές στερήσεις του λαού, του μεγάλου μέρους του λαού, και παρά τη μεγάλη περιπέτεια των τελευταίων χρόνων, καταφέρνει να στέκεται στα πόδια της και να ολοκληρώνει έργα που εκσυγχρονίζουν τις δημόσιες υποδομές, να 'ξεκολλάει' έργα που ήταν τελματωμένα εδώ και χρόνια, δεν είναι μια εικόνα χώρας που βρίσκεται σε παρακμή και σε μιζέρια. Αλλά είναι μια εικόνα χώρας που καταφέρνει να ξεπερνά τις δυσκολίες, που πατά στα πόδια της και κοιτά το μέλλον μπροστά".

Χαρακτήρισε το έργο "πολλαπλής σημασίας" καθώς "κάνει την απόσταση της Πάτρας από την Αθήνα σχεδόν μιάμιση ώρα, μία ώρα και σαράντα λεπτά, αλλά συνδέει ακόμη πιο άμεσα την πρωτεύουσα της χώρας συνολικά με τις Περιφέρειες της Πελοποννήσου, της Δυτικής Στερεάς και της Ηπείρου και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό, που παραδίδεται αμέσως μετά το Πάσχα, φέρνει τη Δυτική Ελλάδα πιο κοντά στο κέντρο της χώρας. Ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο για τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς το λιμάνι της Πάτρας, μια από τις σημαντικότερες, τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη".

Με αφορμή τις κριτικές που διατυπώθηκαν στις αναφορές του την περασμένη Πέμπτη κατά την παράδοση των σηράγγων στά Τέμπη, ότι ο ιδιοκτήτης των έργων είναι ο ελληνικός λαός, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση "δεν διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας και του μόχθου και του σχεδιασμού για να υπάρξει ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο στον τόπο. Διότι είναι προφανές ότι όλα αυτά ξεκίνησαν εδώ και μια δεκαετία". Όμως διεκδικεί να της αναγνωριστεί πως "μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια που τα έργα αυτά είχαν βαλτώσει, καταφέραμε να τα ξεκολλήσουμε και να τα ολοκληρώσουμε σε ένα χρόνο που κατά κοινή ομολογία ήταν χρόνος ρεκόρ για αντίστοιχα έργα της ίδιας κλίμακας".

 

Να ανοιξει η συζήτηση για τις υπερκοστολογήσεις των έργων

Ο Αλ. Τσίπρας υπογράμμισε ακόμη ότι, επειδή ουδείς έχει κάνει ποτέ αυτοκριτική σε αυτόν τον τόπο για τα υπερκοστολογημένα έργα, για τα έργα που βαλτώνουν, για συμβάσεις έργων που δένουν το Δημόσιο χειροπόδαρα, κάτι που ήταν ο κανόνας, πρέπει επ' αυτών να ανοίξει σοβαρή συζήτηση, διότι δεν αφορά μόνον το χθες αλλά και το αύριο. Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον εκσυχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Πάτρα που έχει μείνει στην εποχή του Τρικούπη, από πολιτική επιλογή, όπως είπε, παρ' ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί κοινωνικό μέσον μεταφοράς, φιλικό προς το περιβάλλον.

Συμπλήρωσε ακόμη ότι σε συνεννόηση με τους φορείς της Πάτρας διερευνάται η βέλτιστη λύση για το πώς το τρένο θα συνδεθεί με την πόλη αλλα και θα μετατρέψει το λιμάνι σε κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη σχεδιαζόμενη απόδοση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας στους πολίτες για αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες.

 

Κόστος 2,57 δισ. ευρώ

Την κατάσταση στην οποία ήταν το έργο περιέγραψε ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης λέγοντας ότι «το 2015 είχε υλοποιηθεί μόλις το 50%. Σήμερα έπρεπε να παραδινόταν ένα μεγαλύτερο έργο που να περιλάμβανε τον Πύργο, την Τσακώνα και το Καλό Νερό. Τα τελευταία δύο χρόνια οι υπεύθυνοι για τη μείωση του φυσικού αντικειμένου και το τελμάτωμα των έργων μας κατηγορούν για όλα». Συνεχάρη τα στελέχη και το προσωπικό του υπουργείου, τους μελετητές και τις εργοληπτικές εταιρείες για τη συμβολή τους.

Ο Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι το συνολικό κόστος του έργου μαζί με τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται σε 2,57 δισ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: "Παραδίδουμε έναν ενιαίο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 202 χιλιομέτρων με 12 σήραγγες συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, 43 νέες γέφυρες, 133 διαβάσεις και 23 γέφυρες για τη διασφάλιση επικοινωνίας εκατέρωθεν του δρόμου, 13 νέους ανισόπεδους κόμβους". Δήλωσε ακόμη ότι "τα έργα για μας θα ολοκληρωθούν όταν εγκατασταθεί το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας και όταν μειωθούν τα διόδια. Ο υπουργός ανέφερε ότι "προσπαθούμε να παραδώσουμε αύριο τη μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας για να μετακινηθούν οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου με ασφάλεια. Μια σήραγγα που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο".

 

Παρουσίες

Παρόντες στην τελετή των εγκαινίων ήταν ο υπουργός Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρης, ο υπουργός Δικαιοσύνης Στ. Κοντονής, ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, ο υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος, οι περιφερειάρχες κ. Κατσιφάρας και Τατούλης, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σύμπασα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υφυπουργός Ν. Μαυραγάνης, γενικοί γραμματείς). Τη Νέα Δημοκρατία εκπροσώπησε ο τομεάρχης Υποδομών Κ. Καραμανλής, ενώ από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ήταν οι βουλευτές Θ. Παπαθεοδώρου και Γ. Μανιάτης. Επίσης η διοίκηση της "Ολυμπίας Οδού, στελέχη της και εκπρόσωποι κατασκευαστικών εταιρειών (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Β & J Άβαξ κ.λπ.).

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκδρομείς του Πάσχα θα εξυπηρετούνται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα σε όλο το μήκος του δρόμου. Οι σταθμοί διοδίων και το αντίτιμο παραμένουν ως έχουν προς το παρόν. Για την προσθήκη νέων σταθμών και την αύξηση της τιμής των διοδίων όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι θα γίνουν μέσα στον Μάιο.

 

Ονοματοδοσία σηράγγων

Το νέο κομμάτι του οδικού άξονα περιλαμβάνει 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δίδονται τα εξής ονόματα:

* Στον Νομό Κορινθίας η σήραγγα στο Χελιδόνι παίρνει το όνομα του αρχαίου Έλληνα φιλόσοφου Διογένη.

* Οι σήραγγες στο Δερβένι και στα Μαύρα Λιθάρια παίρνουν τα ονόματα των οπλαρχηγών της επανάστασης Νίκου Πετιμεζά και Παναγιωτάκη Γεραρή.

* Στον Νομό Αχαΐας η σήραγγα της Αιγείρας παίρνει το όνομα του φοιτητή της Πολυτεχνικής Σχολής Πάνου Μυλωνά που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο.

* Η σήραγγα της Ακράτας παίρνει το όνομα του αντιστασιακού Καπετάν Νικήτα, Νικόλαου Πολυκράτη. Του Πλατάνου, το όνομα του ποιητή Κωστή Παλαμά. Η σήραγγα της Βολίμης παίρνει το όνομα του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου.

* Η σήραγγα του Πάνορμου παίρνει το όνομα του Νίκου Τεμπονέρα, εκπαιδευτικού που δολοφονήθηκε το 1991 από ΟΝΝΕΔίτες της Αχαΐας.

* Η σήραγγα της Παναγοπούλας (σύμπλεγμα σηράγγων) παίρνει το όνομα του πρώην πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου.

 

Οι εκκρεμότητες των 6 χλμ.

Έξι είναι συνολικά τα χιλιόμετρα, σε διάφορα σημεία, των οποίων η ολοκλήρωση εκκρεμεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, χωρίς να διακόπτουν τη συνέχεια του άξονα. Αυτά είναι:

* Στην περιοχή Δερβένι, σε μήκος 2,5 χλμ., μεταξύ της ανατολικής και της δυτικής διασταύρωσης με τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ). Η ολοκλήρωση του κλάδου αυτού θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το τεχνικό εξόδου της σιδηροδρομικής σήραγγας που βρίσκεται κάτω από τον αυτοκινητόδρομο.

* Στην περιοχή Καμάρες Αιγιαλείας, σε μήκος 1 χλμ. περίπου, επίσης σημείο διεπαφής με τη σιδηροδρομική γραμμή

* Στην περιοχή Αραχωβίτικων, σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου.

* Ορισμένων κλάδων του ανισόπεδου κόμβου του Ρίου, στον οποίο θα είναι ολοκληρωμένοι και σε κυκλοφορία οι δύο κύριοι υπόγειοι κλάδοι που συνδέουν την Αθήνα με τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

* Στην περιοχή Καμάρι Κορινθίας (αρχαιολογικές ανασκαφές) σε μήκος 1 χλμ.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του υπουργείου απομένει και η διάστρωση της αντιολισθηρής στρώσης σε κάποια τμήματα μεταξύ του κόμβου Ακράτας και Ρίου. Στα τμήματα αυτά θα υπάρχουν ολοκληρωμένες τέσσερις ασφαλτικές στρώσεις, γεγονός που καθιστά απόλυτα λειτουργικό και ασφαλή τον αυτοκινητόδρομο για τους χρήστες.

 

Δείτε όλα τα σχόλια