Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Καθυστερήσεις σε όλα, το μόνο έργο της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη

ICON

Έναν χρόνο μετά την πρώτη επίσκεψη Μητσοτάκη ως πρωθυπουργού - Δεν προχωράνε τα μεγάλα έργα, λείπει ένα σοβαρό σχέδιο ανάπτυξης

Αντιμέτωπος με τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα», που εκφώνησε από το βήμα της περσινής ΔΕΘ,  ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσπάθησε από το Φόρουμ της ΔΕΘ να πείσει ότι στη Θεσσαλονίκη έγιναν «θαύματα» από πέρυσι και ας μην τα βλέπουν οι πολίτες...

Ο πρωθυπουργός κανονικά θα έπρεπε να αισθάνεται υπόλογος, διότι, κατά τον έναν χρόνο της διακυβέρνησης της Ν.Δ., το μόνο που εγγράφει ως επιδόσεις η κυβέρνησή του στη Θεσσαλονίκη είναι καθυστερήσεις στα λεγόμενα μεγάλα έργα και ανυπαρξία ενός συνεκτικού και σοβαρού σχεδίου ανάπτυξης.

Στην ομιλία του για τη Θεσσαλονίκη θα περίμενε κανείς ότι ειδικά για τον ΟΑΣΘ και το μετρό θα απέφευγε να υπερθεματίσει για τα «επιτεύγματα» της κυβέρνησής του και των αρίστων που έβαλε στις διοικήσεις των αντίστοιχων οργανισμών.

Από Δεκέμβριο σε Δεκέμβριο τα 500 λεωφορεία

Για τον ΟΑΣΘ ένα είναι βέβαιο, ότι πέρυσι τέτοια εποχή στην πόλη κυκλοφορούσαν περισσότερα λεωφορεία, χωρίς να έχουν προστεθεί εκείνα των ΚΤΕΛ, που πλέον έχουν αναλάβει το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ! Πέρσι, τέτοια εποχή, ο κ. Μητσοτάκης έταζε ότι σε διάστημα δύο μηνών θα κυκλοφορούσαν καθημερινά περί τα 300 με 320 αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τέλος του 2019 θα κυκλοφορούσαν 500 λεωφορεία!

Έναν χρόνο μετά, κυκλοφορούν από 170 έως 210 στην καλύτερη περίπτωση, ενώ τον Οκτώβριο του 2018 κυκλοφορούσαν 420 λεωφορεία. Παρά ταύτα, ο πρωθυπουργός βλέπει «βελτίωση» της κατάστασης!...

Μεταχειρισμένα αντί για καινούργια αντιρυπαντικά

Ο πρωθυπουργός, ο υπουργός του επί των Μεταφορών και Υποδομών και οι νυν διοικούντες στον ΟΑΣΘ τάζουν πάλι ότι έως το τέλος του χρόνου ο ΟΑΣΘ θα διαθέτει 550 λεωφορεία. Δεν διευκρινίζουν αν σε αυτά μετράνε και τα πάνω από 100 που θα πρέπει να αποσυρθούν τη νέα χρονιά λόγω παλαιότητας, ενώ δεν γνωρίζουμε και τι ζημιές θα βγάζουν καθημερινά τα 50 δίθυρα και χωρίς κλιματισμό «σαπάκια» που έφερε και δώρισε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία ούτε και τα 180 μεταχειρισμένα που θα νοικιάσει ο Οργανισμός. Διότι και σήμερα ο στόλος του ΟΑΣΘ αριθμεί πάνω από 500 λεωφορεία, αλλά πάνω από τα μισά είναι ακινητοποιημένα...

Συγκρίνοντας επιδόσεις

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι αν η σημερινή κυβέρνηση δεν ακύρωνε τον διαγωνισμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την αγορά καινούργιων αντιρυπογόνων λεωφορείων, σήμερα 350 λεωφορεία αερίου και ηλεκτρικά θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Επίσης η διοίκηση Παππά στον ΟΑΣΘ, στην οποία προσπαθούν να ρίξουν το «ανάθεμα» για το σημερινό χάλι στο οποίο έχει περιέλθει ο Οργανισμός, παρέδωσε στη νυν διοίκηση πάνω από 350 αστικά λεωφορεία, ικανά να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Επιπλέον προχώρησε σε ολική ανάταξη 85 λεωφορείων στην ΕΛ.ΒΟ. και άλλων τόσων σε εξωτερικά συνεργεία και άφησε γεμάτες αποθήκες με ανταλλακτικά αξίας 3 εκατ. ευρώ και δεκάδες παραγγελίες έτοιμες προς υλοποίηση. Η σημερινή διοίκηση δεν ανέταξε ούτε ένα ακινητοποιημένο λεωφορείο, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 80 λεωφορεία έπαψαν σταδιακά να κυκλοφορούν διότι λείπουν ανταλλακτικά ευτελούς αξίας για την επισκευή τους. Η νυν διοίκηση ωστόσο, αντί για παραγγελίες ανταλλακτικών, προτίμησε να ξοδέψει περί τα 70.000 ευρώ για μια διαφημιστική καμπάνια για τα μέτρα προστασίας έναντι του κορωνοϊού, ενώ πληροφορούμαστε ότι το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ γέμισε πάλι με άσχετο για την επισκευή των λεωφορείων «γαλάζιο» προσωπικό...

Το μετρό ξανάγινε σύντομο ανέκδοτο

Το μετρό, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, έχει εκτροχιαστεί εντελώς και μάλλον ούτε και ο ίδιος ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος πιστεύει ότι το έργο θα τελειώσει το 2023, όπως προφήτευσε πέρσι από τη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός επέλεξε προσωπικά να βάλει το έργο εκ νέου στον «πάγο», ανακοινώνοντας την αλλαγή πλεύσης στη μέθοδο κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου και την επαναφορά της τεχνικής μεθόδου που επιβάλλει την απόσπαση των αρχαιοτήτων. Δεν θα σταθούμε εδώ στη σχεδιαζόμενη βέβαιη καταστροφή ενός μοναδικού και σημαντικού βυζαντινού μνημείου, αλλά στην επιλογή του πρωθυπουργού να «παίξει» καθυστερήσεις στην υλοποίηση συνολικά του έργου, κάτι που μόνο την εταιρεία του εθνικού μας εργολάβου ευνοεί.

«Δεν θα παραδώσουμε 'κολοβό' μετρό» είχε πει, καθώς ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή και να λειτουργήσει το μετρό έως το τέλος του 2020 ή αρχές του 2021, με όλους τους σταθμούς πλην της Βενιζέλου. Η Βενιζέλου θα «κούμπωνε» αργότερα, όταν θα ολοκληρώνονταν η κατασκευή του σταθμού με την τεχνική μέθοδο που προέβλεπε την in situ παραμονή των αρχαιοτήτων στον χώρο, κάτι που έγινε και στο μετρό της Αθήνας σε διάφορες γραμμές.

Ούτε αρχαία ούτε μετρό

Τώρα ο κίνδυνος να φτάσουμε από την πρότερη βεβαιότητα ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει «και αρχαία και μετρό» στο να μην έχει «ούτε αρχαία ούτε μετρό» είναι υπαρκτός. Γι’ αυτό και οι πολέμιοι της πολιτιστικής κληρονομιάς στο μόνο που επιδίδονται είναι να δυσφημούν τις συλλογικότητες που προσπαθούν να διασώσουν τις αρχαιότητες της Βενιζέλου και να καθιστούν την κοινωνία των πολιτών μόνη υπεύθυνη για την τύχη του έργου και τις καθυστερήσεις! Και αυτό όταν στα μόνα εργοτάξια που βλέπεις εργάτες είναι της Βενιζέλου και της Αγίας Σοφίας.

Την ίδια ώρα, η μελέτη για τον τεμαχισμό και την απόσπαση που ήρθε άρον-άρον και λίγες μόλις ημέρες πριν το Φόρουμ της ΔΕΘ δείχνει πρόχειρη και με πολλά κενά, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται να αποφανθεί το ΣτΕ για την τύχη των αρχαιοτήτων. Και ενώ το έργο έχει εκτροχιαστεί εντελώς, ο υπουργός Μεταφορών, για να μας πείσει για το αντίθετο, έκανε βόλτα με βαγόνια του μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, δηλαδή στο έργο που ολοκλήρωσε η προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό...

Η βόλτα πάνω στις ράγες ήταν μικρής έκταση και ο συρμός έπιασε την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 7 χιλιομέτρων (!), αλλά οι φωτογραφίες βγήκαν, όπως και οι τίτλοι στα φίλια τοπικά κυβερνητικά site, περί «πρώτης διαδρομής του μετρό»!

Η Fly over όμως πετάει...

Το άλλο «όραμα» του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Fly over οδό, που θα διαπλατύνει την εσωτερική περιφερειακή οδό σε περιοχή που ήταν χαρακτηρισμένη ως αναδασωτέα και αποχαρακτηρίστηκε εν μιά νυκτί, είχε την τιμητική του. Όπως ανακοίνωσε, επίκειται εντός λίγων ημερών ο σχετικός διαγωνισμός για το έργο που θα κάνει τσιμέντο ένα κομμάτι του περιαστικού δάσους.

Μένει να δούμε αν και αυτό το έργο θα το «χτυπήσει» ο εθνικός εργολάβος, που, σύμφωνα με πληροφορίες, αντιμετωπίζει έντονα οικονομικά προβλήματα τελευταία. Επανάληψη της περσινής ομιλίας με ολίγην πρόοδο είχαμε και για άλλα έργα, τα οποία προώθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως, για παράδειγμα, η ανάπλαση της ΔΕΘ, το Μουσείο Ολοκαυτώματος και το Thess INTEC κ.ά.

 

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Ακατάλληλη κυβέρνηση

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στη ΔΕΘ, από τη μία έχει ως ευαγγέλιο το πόρισμα Πισσαρίδη, μια σύνοψη των πιο ακραία αντικοινωνικών συνταγών του ΔΝΤ, πάνω στις οποίες θα βασιστεί και το εθνικό σχέδιο για τα χρήματα του ευρωπαϊκού ταμείου στήριξης.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις