Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αυτοκινητάκι με μπαταρία

Στα μάτια ενός παιδιού, μεγαλωμένου σε χωριό τη δεκαετία του '50, έχοντας παιχνίδια από πρόχειρες ιδιοκατασκευές, το αυτοκινητάκι με μπαταρία φάνταζε τεχνολογικό θαύμα!

Στερούσε, βέβαια, τη δημιουργικότητα, αλλά ήταν μαγευτικό!

Επιστρέφοντας στο, για κάποιους ανεκπλήρωτο, παιδικό όνειρο, αναζητάμε σήμερα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε επαναφορτιζόμενες συστοιχίες συσσωρευτών και, αντί για μηχανή εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν υψηλότερο συντελεστή ενεργειακής απόδοσης, δεν παράγουν ρύπους, είναι αθόρυβα, οικονομικά (κυρίως λόγω του χαμηλού κόστους συντήρησης) και ορισμένα μπορούν να αυτοφορτίζονται κατά την επιβράδυνση, βελτιώνοντας τον δείκτη κατανάλωσης.

Πρακτικά: δεν χρειάζονται αντικατάσταση λαδιών, φίλτρου καπνού, συστήματος ανάφλεξης, πιστονιών, βαλβίδων ή εκκεντροφόρων, αφού, σε αντίθεση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης που έχουν πάνω από εκατό κινούμενα μέρη, εδώ αυτά απουσιάζουν!

Ασφαλώς είναι ακριβότερα, απαιτείται συχνή επαναφόρτιση της μπαταρίας (από 100 έως 500 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον τύπο αυτοκινήτου), καθώς και, παρά τη συνεχή βελτίωση, μεγάλος χρόνος επαναφόρτισης.

Πριν αναρωτηθείτε αν γεμίσαμε ξαφνικά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν το πήραμε χαμπάρι, διαβάστε κάποιους αποκαλυπτικούς αριθμούς: Από τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, περίπου 7 εκατομμύρια χρησιμοποιούν βενζίνη, 1 εκατομμύριο καίνε πετρέλαιο, 300.000 εναλλακτικά καύσιμα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόλις 500.

Ο αριθμός πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υπερτριπλασιάστηκε σε ένα έτος, αλλά εξακολουθεί να κατέχει ελαχιστότατο μερίδιο αγοράς.

Οι προσπάθειες για βελτίωση της κατάστασης είναι ποικίλες. Η ΔΕΗ, στο πλαίσιο επιχειρηματικής πρωτοβουλίας για διείσδυση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα παρέχει στους δήμους ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα κινούνται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υποβάλει πρόταση για ανάπτυξη 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη νησιωτική και την ηπειρωτική Ελλάδα. Απώτερος στόχος είναι να εγκατασταθούν και να λειτουργούν έως το 2020 τουλάχιστον 13.000 σημεία φόρτισης.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οι σταθμοί φόρτισης αναμένεται να αποτελέσουν ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης κατά την ολομέλεια του Τμήματος Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία προγραμματίζεται για το Σάββατο 9 Ιουνίου στην Αθήνα.

Αναμφίβολα, βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο. Οι δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε Ευρώπη και Αμερική δείχνουν την τάση. Οι εμφανείς και οι παρασκηνιακές ενέργειες, στο πλαίσιο ενός ακήρυχτου εμπορικού πολέμου, επιταχύνουν ή επιβραδύνουν τους ρυθμούς παραγωγής και πώλησης του νέου μέσου.

Η διάδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενθαρρύνεται από οικολογικές οργανώσεις, κυρίως λόγω της μείωσης των ρύπων και της απεξάρτησης από το πετρέλαιο.

Δεν ενθαρρύνεται (για να χρησιμοποιήσουμε κομψή έκφραση) από τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες…

kosmaskefalos@gmail.com

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Τα προσφυγόπουλα

Ήταν απεχθείς οι φωνές που ξεσηκώθηκαν προσπαθώντας να αποκλείσουν τα προσφυγόπουλα από τα σχολεία. Φωνές ακροδεξιές, μεταμφιεσμένες σε “ανησυχούντες γονείς” και σε “τοπικούς φορείς”, ακόμα και σε...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο