Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η συνέπεια στην τέχνη

Της Λήδας Καζαντζάκη   Η συνέπεια έχει εκλείψει. Η έπαρση του θεωρούμενου ερασιτέχνη «παντογνώστη» των ΜΜΕ καθιέρωσε αναλώσιμα και κραυγαλέα πρότυπα ζωής που αντικαθίστανται από καινούργια, σύμφωνα...

Της Λήδας Καζαντζάκη

 

Η συνέπεια έχει εκλείψει. Η έπαρση του θεωρούμενου ερασιτέχνη «παντογνώστη» των ΜΜΕ καθιέρωσε αναλώσιμα και κραυγαλέα πρότυπα ζωής που αντικαθίστανται από καινούργια, σύμφωνα με την προκαθορισμένη ημερομηνία λήξης της λειτουργίας τους. «Στην κοινωνία, η κουλτούρα, ακόμη περισσότερο από άλλες πραγματικότητες, είχε γίνει αυτό που μόνο τότε άρχισε να αποκαλείται 'αξία', ένα κοινωνικό εμπόρευμα που μπορούσε να κυκλοφορήσει και να εξαργυρωθεί ως κοινωνικό νόμισμα με σκοπό την απόκτηση ενός κοινωνικού στάτους» γράφει η φιλόσοφος Χάννα Άρεντ.

Ο εικαστικός Μιχάλης Κατζουράκης αντιστέκεται στο μακρόχρονο διάβα του μέσα στα πολυκύμαντα πελάγη της τέχνης, στις παραπλανητικές σειρήνες που έχει σίγουρα συναντήσει. Δείχνει στην τελευταία του έκθεση, στην αίθουσα τέχνης Καππάτος, στο Μοναστηράκι, έργα που συνδέουν την αφαιρετική καταγωγή του από τον Γάλλο κυβιστή δάσκαλό του Αντρέ Λοτ με το παρόν της δημιουργίας του. Εξορύσσει τα τοπία του μέσα από το μαλακό υπόστρωμα της γυψοσανίδας Knauff και τα μεταλλάσσει σε υπαρκτές εικόνες, βουνά ή βράχια. Ανατρέπει την αυστηρή γεωμετρικότητα της δομής τους με τη λεπτή ή άγρια υφή τους. Βάφει τις επιφάνειές τους με διάφανες στρώσεις χρωμάτων που «εκφράζουν βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα», καθώς έλεγε ο μάστορας των μεταφυσικών χρωματικών επιπέδων Ρόθκο. Συναισθήματα που έχουν όμως να κάνουν με την ηρεμία της Μεσογείου και με το φως που τη διαπνέει και καθορίζεται ανέκαθεν από την αρμονική συνύπαρξη του ανθρώπου με τη φύση.

Δείχνει με τη βίαιη και άναρχη επέμβαση, με την τεχνική του κολάζ, στα παράθυρα των κτηρίων της πόλης, που καλύπτονται με ετερόκλητα υλικά, τη διαταραχή που επήλθε με τον βίαιο και άναρχο «εκσυγχρονισμό» της. Μεταφέρει τον θεατή του με την αισθαντικότητα της ύλης, που αποτελεί τη βάση της καλλιτεχνικής του πράξης, σε μια πραγματικότητα που στοιχειοθετείται από απλές και άμεσες, υδάτινες και γήινες, άυλες και απτές φόρμες. Μιλά σ΄ αυτόν με μια γλώσσα αυστηρή και συνάμα ποιητική, προσπαθώντας να του μεταδώσει το όραμα μιας ζωής που διαρρηγνύει τα ψευδεπίγραφα εσκαμμένα για την πόλη και τον κόσμο μας, με μια ακριβή συνέπεια στην πορεία του που μοιάζει να έχει εκλείψει.

Info: Μιχάλης Κατζουράκης, «Urbanscapes»

Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, Αθηνάς 12, Μοναστηράκι

Διάρκεια έκθεσης: 1 Μαρτίου-11 Απριλίου

Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 12.00-18.00, Σαβ.: 12.00-15.00

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Κυβέρνηση συνοπτικών διαδικασιών

Η Ν.Δ. ή είναι μεθυσμένη από την επάνοδο στην εξουσία και λαφυραγωγεί ασύστολα ή έχει καβαλήσει το καλάμι και νομίζει ότι το κράτος τής ανήκει, οπότε δεν αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της ή να τηρήσει κάποια προσχήματα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο