Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Επιτάχυνση της κοινοτικής χρηματοδότησης για οδικά και σιδηροδρομικά έργα

Κοινή συνέντευξη τύπου Κορίνας Κρετσού και Χρ. Σπίρτζη

"Έχει έρθει η ώρα να επιταχύνουμε τη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων για να ενισχύσουμε την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα" διαμήνυσε χθες η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε. Κορίνα Κρετσού στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Χρ. Σπίρτζη με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση με κοινοτικά κονδύλια έργων όπως η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και η επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης.

Η κ. Κρετσού, αφού εκφράστηκε με τα καλύτερα λόγια για τη συνεργασία της με τον αρμόδιο υπουργό Χρ. Σπίρτζη και τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, επισήμανε πως είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ευρωπαϊκή συνοχή τα ευρωπαϊκά κονδύλια να συνεισφέρουν στην αναβάθμιση των όρων και της ποιότητας ζωής των Ελλήνων, γιατί με αυτόν τον τρόπο, όπως σημείωσε, μπορούμε "να προχωρήσουμε προς το μέλλον".

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, αφού εξήρε τις γνώσεις της κ. Κρετσού για τη χώρα μας, αναφέρθηκε στις τρεις ενότητες που απασχόλησαν τις συζητήσεις με την Ευρωπαία επίτροπο. Η Ενότητα Α’, σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη, αφορούσε έργα και διαγωνισμούς, που ήδη τρέχουν, όπως η γραμμή 4 του μετρό, αλλά και μελλοντικά έργα, όπως το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο των Βαλκανίων (ο σιδηροδρομικός και οδικός άξονας 10 Θεσσαλονίκη - Βουδαπέστη, η σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια σε Μπουργκάς, Βάρνα και Ρουσέ στη Βουλγαρία και Κωνστάντζα στη Ρουμανία), καθώς και η σχεδιαζόμενη επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης.

Η Ενότητα Β’ συζητήσεων αφορούσε το λεγόμενο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, σχετικά με το οποίο παρέδωσε στην αρμόδια επίτροπο το σχέδιο της Φάσης Α’, με στόχο "από το 2021 να υπάρχουν ήδη ώριμα έργα, προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότησή τους και να μην έχουμε τις καθυστερήσεις του παρελθόντος".

Εγκύκλιος περιορισμού των εκπτώσεων

Οι συζητήσεις της Ενότητας Γ’ περιλάμβαναν τις λεγόμενες θεσμικές αλλαγές, οι οποίες αφορούν, αρχικά, την εγκύκλιο την οποία απέδωσε ο Χρ Σπίρτζης προς έγκριση στην Ε.Ε. και ορίζει ενιαίους κανόνες, που "θα δίνουν τη δυνατότητα στους φορείς να περιορίζουν τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις των αναδόχων, που είχαν αντίστοιχες εκπτώσεις και στην ποιότητα των έργων".

Η δεύτερη θεσμική αλλαγή αφορά την αποδοχή από την πλευρά της Ε.Ε. της δυνατότητας οι "πρόδρομες εργασίες" να εντάσσονται ενιαία στο έργο, προκειμένου "να μπορούμε, όταν συναντώνται δυσκολίες, όπως π.χ. τα αρχαιολογικά ευρήματα, να αλλάζουμε θέση σε ένα σταθμό και να μην καθυστερεί η ολοκλήρωση του έργου".

Με κονδύλια της Ε.Ε. το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος

Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στη χρηματοδότηση κι άλλων οδικών έργων, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, για τον οποίο, αφού ενημέρωσε ότι "έχουν ήδη δεσμευθεί 25 εκατ. ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας", σημείωσε πως "μέσα στον Μάρτιο θα ανακοινωθεί η έναρξη της δημοπράτησης για τα δύο τμήμα του που θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ και σύμβαση παραχώρησης (Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος) και θα ακολουθήσει ως δημόσιο πλέον έργο με χρηματοδότηση της Ε.Ε. το τρίτο τμήμα Χερσόνησος - Χανιά".

 

Δείτε όλα τα σχόλια