Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τέλος στην επανακατάθεση πιστοποιητικών

Αναβαθμίζονται τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών - Με βάση τις ανακοινώσεις της υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μ. Ξενογιαννακοπούλου, ο πολίτης δεν θα απαιτείται πλέον να τα προσκομίζει εκ νέου, καθώς θα εντάσσονται στο σύστημα της Ηλεκτρονικής Αναζήτησης

Την αναβάθμιση και αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών που παρεχουν σήμερα τα ΚΕΠ, με το βλέμμα στον μεγάλο στόχο του ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης, ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

Προς την υλοποίηση μάλιστα του στόχου, η υπουργός ανακοίνωσε την εκκίνηση του έργου «Ψηφιακό ΚΕΠ», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, εντός του 2019, και την ψηφιακή αναβάθμιση επιλεγμένων υπηρεσιών εντός του τρέχοντος έτους.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2021, ωστόσο άμεσα ξεκινάει η χρήση υφιστάμενων συστημάτων των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, με σπουδαιότερη την εφαρμογή της αρχής «Άπαξ Υποβολής Πιστοποιητικών» (Once Only). Ο πολίτης δηλαδή δεν θα απαιτείται πλέον να προσκομίζει εκ νέου τα πιστοποιητικά που εντάσσονται στο σύστημα της Ηλεκτρονικής Αναζήτησης, ένα δηλαδή πιστοποιητικό που υποβάλλει ο πολίτης θα αποθηκεύεται σε σχετική ηλεκτρονική θυρίδα και στη συνέχεια (εφόσον δεν υφίσταται ανάγκη ανανέωσης των στοιχείων του πιστοποιητικού) δεν θα απαιτείται να το ξανακαταθέσει είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω Ταχυδρομείου, όπως έκανε μέχρι σήμερα!

Ηλεκτρονική αναζήτηση εγγράφων σε μεγάλη κλίμακα

Σύμφωνα με τη Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, οι στόχοι του έργου του "Ψηφιακού ΚΕΠ", πλην της επέκτασης των ψηφιακών διασυνδέσεων, απλοποιώντας και επιταχύνοντας τη διεκπεραίωση των υποθέσεων κι ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο εξυπηρέτησης των πολιτών, συνίστανται ακόμη:

- στην αναβάθμιση των υποδομών μέσω της μεταφοράς τους στo G-Cloud με παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιμότητας,

- στη δημιουργία ενιαίου περιβάλλοντος εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ για αποτελεσματικότερη, ομοιογενή λειτουργία,

- στην επικαιροποίηση και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών,

- στην εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων σε μεγάλη κλίμακα.

Μέσα στο 2019 η αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών

Στο πλαίσιο αναβάθμισης της ηλεκτρονικής αναζήτησης εγγράφων, αναμένεται μέσα στο 2019 να αυξηθεί ο αριθμός των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών από τα ΚΕΠ. Ως γνωστόν, μέχρι και σήμερα, για περισσότερες από 1.000 υπηρεσίες, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί on line από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών της χώρας. Για επιλεγμένες δηλαδή υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης, τα ΚΕΠ έχουν διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με τα πληροφοριακό σύστημα του φορέα που τις παρέχει. Έτσι, το αποτέλεσμα της υπηρεσίας (π.χ. πιστοποιητικό γέννησης) παραδίδεται αυτόματα στον πολίτη χωρίς να απαιτούνται δύο επισκέψεις στο ΚΕΠ (μία για αίτηση και μία για παραλαβή).

Να υπενθυμίσουμε πως μεταξύ των υπηρεσίων που παρέχονται on line απο τα ΚΕΠ περιλαμβάνονται:

- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΑΕΔ (Βεβαίωση χρόνου ανεργίας, τρέχουσα κατάσταση, Βεβαίωση χρόνου ανεργίας για προηγούμενο χρονικό διάστημα κ.λπ.)

- Χορήγηση Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης.

- Έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου.

- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες υπουργείου Οικονομικών (Έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου [e-παράβολο], Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας).

- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΓΑ - Αγροτικής Εστίας ΛΑΕ (Βεβαιώσεις Συντάξεων ΟΓΑ για Φορολογική Χρήση, Αίτηση Προγραμμάτων Αγροτικής Εστίας).

-Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΑΕΕ (Βεβαίωση Εισφορών, Βεβαίωση Αποδοχών, Τρίμηνo Ενημερωτικό Σημείωμα Συντάξεων).

Με τις παραπάνω παρεμβάσεις, σύμφωνα με το ΥΔΑΝ, θα επιτευχθεί ένας διττός στόχος, της εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων από ένα σημείο, χωρίς άσκοπες μετακινήσεις και χρονοτριβή, καθώς και η παροχή ολοκληρωμένης υπηρεσίας προς τους πολίτες με ένα αίτημα (αποφυγή έκδοσης πολλαπλών, αποσπασματικών πιστοποιητικών για μία υπόθεση).

Η υπουργός, στο πλαίσιο της παρουσίασης, παρέθεσε και στατιστικά στοιχεία για τη λειτουργία των ΚΕΠ. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2018 διεκπεραιώθηκαν συνολικά 8.180.342 υποθέσεις, εκ των οποίων:

- 6.876.131 μέσω ΚΕΠ με φυσική παρουσία και έκδοση αποτελέσματος on line.

- 1.271.030 μέσω ΚΕΠ με φυσική παρουσία και έκδοση αποτελέσματος σε δεύτερο χρόνο.

- 33.181 με αίτηση μέσω "Ερμή" και παραλαβή από ΚΕΠ ή ηλεκτρονική θυρίδα.

Προσβασιμότητα για ΑμεΑ στις ιστοσελίδες του Δημοσίου

Προς την υλοποίηση του στόχου του ψηφιακού μετασχηματισμού, η υπουργός ανακοίνωσε ορισμένες ακόμη παρεμβάσεις / πρωτοβουλίες, με σημαντικότερες εκείνες για την προσβασιμότητα για ΑμεΑ για όλες τις ιστοσελίδες του Δημοσίου, αλλά και η λειτουργία του Μητρώου Δημόσιων Ιστότοπων και Εφαρμογών» (ΜΗΔΙΣΕΦ).

Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι τις 22 Απριλίου όλοι οι φορείς του Δημοσίου καλούνται να καταγράψουν το σύνολο των ιστότοπων που λειτουργούν και να ορίσουν έναν υπάλληλο ως αρμόδιο για την προσαρμογή του κάθε ιστότοπου στις απαιτήσεις για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ, η οποία άλλωστε κατοχυρώθηκε και νομοθετικά πρόσφατα με τον Νόμο 4591/2019. Μέχρι το 2021 το νέο προφίλ των ιστότοπων του δημοσίου θα πρέπει να έχει προσαρμοστεί και σε επίπεδο φορητών συσκευών, ενώ με χθεσινή εγκύκλιο ξεκίνησε η διαδικασία για την καταχώριση όλων των δημόσιων ιστότοπων και εφαρμογών στο Μητρώο Ιστότοπων στην εφαρμογή https://mhdisef.ydmed.gov.gr.

Ανοιχτά δεδομένα

Στους στόχους του ΥΔΑΝ, είναι ακόμη το σύνολο των ανοιχτών δεδομένων των δημόσιων φορέων να είναι διαθέσιμο στους πολίτες και στους οργανισμούς. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η υπουργός, η Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου για τα Ανοιχτά Δεδομένα έχει ένα σύνολο 9.019 «ομάδων» ανοιχτών δεδομένων, από 334 φορείς διάθεσης, σε 17 θεματικές ομάδες, με την επισκεψιμότητα της Πύλης να προέρχεται από 145 χώρες.

Κωδικοποίηση νομοθεσίας και «Ενιαία Ψηφιακή Πύλη»

Με στόχο την αντιμετώπιση της πολυνομίας ξεκινά ένα συνολικό πλαίσιο κωδικοποίησης της νομοθεσίας, αλλά και πρόσβασης των πολιτών σε αυτήν. Στόχος είναι κάθε πολίτης να έχει αξιόπιστη και έγκυρη νομική πληροφόρηση μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού κόμβου όπου θα συγκεντρώνονται όλες οι κωδικοποιήσεις και θα είναι προσβάσιμος και δωρεάν για όλους. Επιπλέον, κάθε νομοθετική πρωτοβουλία θα αναπτύσσεται σύμφωνα με επικαιροποιημένα πρότυπα και διαδικασία κωδικοποίησης και αναμόρφωσης της νομοθεσίας.

Αξιοσημείωτη, τέλος, είναι η δημιουργία της «Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης», που θα ενσωματώσει τη σημερινή διαδικτυακή πύλη «Η Ευρώπη σου», η οποία λειτουργεί ως πλατφόρμα πληροφόρησης για πολίτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε άλλα κράτη - μέλη στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς.

 

Δείτε όλα τα σχόλια