Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένα Δημόσιο πολλά "κλικ" καλύτερο για τον πολίτη

Το ψηφιακό ΚΕΠ στην καρδιά του μετασχηματισμού των υπηρεσιών του κράτους - 595 φορείς με ψηφιακά οργανογράμματα. - Το 82% των υπαλλήλων συμμετείχε στην ηλεκτρονική αξιολόγηση

Πυρηνικό ρόλο στην ψηφιακή αναδιάρθρωση του Δημοσίου αναμένεται να διαδραματίσει η σχεδιαζόμενη αναβάθμιση και ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών των ΚΕΠ, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Η αντιμετώπιση της ψηφιακής υστέρησης της ελληνικής διοίκησης αποτελεί υψηλή προτεραιότητα του κυβερνητικού επιτελείου και προσωπικά του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα, ο οποίος στα τέλη Αυγούστου του 2017 είχε παρουσιάσει ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ψηφιακή αναβάθμιση του κράτους με την κωδική ονομασία "Δημόσιο 2020".

Σε αυτό το πλαίσιο, η σημερινή υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου συνεχίζοντας το έργο των προκατόχων της έχει θέσει σε προτεραιότητα τις δράσεις περαιτέρω ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, όπως το "Ψηφιακό ΚΕΠ", που συνιστά "κλειδί" στον συνολικό σχεδιασμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους.

595 φορείς με ψηφιακά οργανογράμματα

Προς την κατεύθυνση αυτή το ΥΔΑΝ υλοποιεί σημαντικά εν εξελίξει προγράμματα, που αφορούν αρχικά διαρθρωτικές θεσμικές αλλαγές. Πρόκειται για:

* Τα Ψηφιακά Οργανογράμματα και Περιγράμματα Θέσης, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν αποκτήσει συνολικά 595 φορείς του Δημοσίου.

* Την Ψηφιακή πλατφόρμα Αξιολόγησης, στην οποία συμμετείχαν το 82% των υπόχρεων σε αξιολόγηση υπαλλήλων.

* Την Απογραφή Προσωπικού Δημοσίου.

* Την Αναβάθμιση της Διαύγειας.

Στο ίδιο πλαίσιο και σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής υλοποιούνται δυο ακόμη κομβικά έργα: α) η ολοκλήρωση του Ενοποιημένου Συστήματος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. β) Το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ) και Ψηφιακών Υπογραφών.

Στόχοι του έργου «Ψηφιακό ΚΕΠ»

Κομβικής επίσης σημασίας είναι η άμεση εκκίνηση του έργου «Ψηφιακό ΚΕΠ», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, εντός του 2019, που περιλαμβάνει και την ψηφιακή αναβάθμιση επιλεγμένων υπηρεσιών των ΚΕΠ εντός του τρέχοντος έτους.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2021, ωστόσο άμεσα ξεκινάει η χρήση υφιστάμενων συστημάτων των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, με σπουδαιότερη την εφαρμογή της αρχής «Άπαξ Υποβολής Πιστοποιητικών» (Once Only). Ο πολίτης δηλαδή δεν θα απαιτείται πλέον να προσκομίζει εκ νέου τα πιστοποιητικά που εντάσσονται στο σύστημα της ηλεκτρονικής αναζήτησης, καθώς θα αποθηκεύεται σε ηλεκτρονική θυρίδα και δεν θα απαιτείται να το ξανακαταθέσει, είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω ταχυδρομείου, όπως συμβαίνει σήμερα!

Μέσα από την υλοποίηση του "Ψηφιακού ΚΕΠ" το ΥΔΑΝ φιλοδοξεί να πετύχει τους εξής στόχους:

* Την αναβάθμιση των υποδομών μέσω της μεταφοράς τους στo G-Cloud με παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιμότητας.

* Τη δημιουργία ενιαίου περιβάλλοντος εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ για αποτελεσματικότερη, ομοιογενή λειτουργία.

* Την επικαιροποίηση και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών.

* Την εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης σε μεγάλη κλίμακα.

* Τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ΚΕΠ για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, επεκτείνοντας τις ψηφιακές διασυνδέσεις, απλοποιώντας και επιταχύνοντας τη διεκπεραίωση των υποθέσεων, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο εξυπηρέτησης των πολιτών.

1.000 online υπηρεσίες

Να σημειώσουμε πως μέχρι και σήμερα για περισσότερες από 1.000 υπηρεσίες ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί online από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών της χώρας. Για επιλεγμένες δηλαδή υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης, τα ΚΕΠ έχουν διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το πληροφοριακό σύστημα του φορέα που τις παρέχει. Έτσι, το αποτέλεσμα της υπηρεσίας (π.χ. πιστοποιητικό γέννησης) παραδίδεται αυτόματα στον πολίτη χωρίς να απαιτούνται δύο επισκέψεις στο ΚΕΠ (μία για αίτηση και μία για παραλαβή).

Μεταξύ άλλων, οι υπηρεσίες που παρέχονται online από τα ΚΕΠ περιλαμβάνουν:

* Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΟΑΕΔ (βεβαίωση χρόνου ανεργίας, τρέχουσα κατάσταση, βεβαίωση χρόνου ανεργίας για προηγούμενο χρονικό διάστημα κ.λπ.).

* Χορήγηση επιδόματος κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης.

* Έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου.

* Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υπουργείου Οικονομικών (έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου [e-παράβολο], αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας).

* Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΟΓΑ - Αγροτικής Εστίας ΛΑΕ (βεβαιώσεις συντάξεων ΟΓΑ για φορολογική χρήση, αίτηση προγραμμάτων Αγροτικής Εστίας).

-Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΟΑΕΕ (βεβαίωση εισφορών, βεβαίωση αποδοχών, τρίμηνo ενημερωτικό σημείωμα συντάξεων).

Ψηφιακή πύλη για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας

Στο πλαίσιο της ψηφιακής αναδιάρθρωσης το ΥΔΑΝ υλοποιεί ακόμη την προσαρμογή των ιστοτόπων και εφαρμογών του Δημοσίου, ώστε να είναι προσβάσιμες στα ΑμεΑ, ενώ στη διαδικασία υλοποίησης βρίσκεται το έργο της Ψηφιακής Πύλης για την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας, με στόχο κάθε πολίτης να έχει αξιόπιστη και έγκυρη νομική πληροφόρηση μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού κόμβου, όπου θα συγκεντρώνονται όλες οι κωδικοποιήσεις και θα είναι προσβάσιμος και δωρεάν για όλους. Απώτερος σκοπός είναι η καλή νομοθέτηση και η αντιμετώπιση της πολυνομίας, ώστε να παρέχεται ένα σαφές πλαίσιο για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση.

Η Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου για τα Ανοιχτά Δεδομένα περιλαμβάνει ένα σύνολο 9.019 «ομάδων» ανοιχτών δεδομένων από 334 φορείς διάθεσης, σε 17 θεματικές ομάδες, ενώ στο ΥΔΑΝ λειτουργεί ήδη η διαδικτυακή πύλη "Your Europe", "η Ευρώπη σου", με δέκα θεματικές, που συνεχώς αυξάνονται, και σε διασύνδεση με 385 ιστοσελίδες δημοσίων φορέων που συμμετέχουν.

Η πύλη αυτή αναμένεται να ενσωματωθεί στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Πύλη (Κανονισμός 2018/1724), που στην πλήρη λειτουργία της θα παρέχει:

* Πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας πληροφορίες.

* Διεκπεραίωση και διαλειτουργικότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο διοικητικών διαδικασιών ηλεκτρονικά.

Δείτε όλα τα σχόλια