Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τέλος στην εκκαθάριση της "κούρσας" εκτός Ελλάδος

Τροπολογία από το υπ. Μεταφορών - Ρύθμιση για τις εταιρείες διαμεσολάβησης τύπου Beat

Τέλος στην εκκαθάριση εκτός Ελλάδας των συναλλαγών που συνδέονται με τη διαμεσολάβηση υπηρεσιών ταξί από εταιρείες τύπου Beat στη χώρα μας, μπαίνει μέσα από τροπολογία που εξειδικεύει τον πρόσφατο νόμο για τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις μεταφορές. Η εν λόγω ρύθμιση ουσιαστικά εξειδικεύει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ορίζει ότι "εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής". Με τον τρόπο αυτό, ικανοποιείται το αίτημα της ΠΟΕΙΑΤΑ για διαφανή έλεγχο του κράτους για το "πού πάνε" τα χρήματα των πελατών, καθώς, αντιστρέφεται η όλη διαδικασία, και πλέον ο εκμεταλλευτής του ταξί θα εισπράττει όλο το ποσό και θα αποδίδει τη σχετική αμοιβή στις εταιρείες διαμεσολάβησης, και όχι το αντίθετο, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Να θυμίσουμε πώς, μέχρι σήμερα, ο πελάτης που χρησιμοποιούσε την εφαρμογή π.χ., της Beat, είχε τη δυνατότητα να πληρώσει το σύνολο της κούρσας μέσω της εφαρμογής και με χρήση της πιστωτικής του κάρτας, ωστόσο τα χρήματα αυτά εκκαθαρίζονταν στο εξωτερικό και συγκεκριμένα από το πιστωτικό ίδρυμα με το οποίο συνεργάζεται η Beat, την ολλανδική Adyen. Κατόπιν, και μετά από 30 ή 40 μέρες, τα χρήματα αυτά αποδίδονταν στον οδηγό ταξί αφού είχε αφαιρεθεί η σχετική προμήθεια που εισπράττει η Beat. Εφεξής, όμως, η είσπραξη του συνολικού ποσού της κούρσας, όπως και η σχετική εκκαθάριση της συναλλαγής, θα γίνονται εξολοκλήρου από τον εκμεταλλευτή του οχήματος, ο οποίος στο τέλος του μήνα θα αποδίδει τη σχετική αμοιβή της Beat στην εταιρεία, η οποία θα κόβει και το αντίστοιχο παραστατικό / τιμολογίο με βάση το οποίο θα λαμβάνει τα χρήματα και συγχρόνως θα ελέγχεται πλήρως γι’ αυτά.

Η ρύθμιση αυτή πάντως επιφέρει και μια παράπλευρη συνέπεια για τους ιδιόκτητες ταξί καθώς όσοι συνεργάζονται με κάθε είδους εφαρμογές ταξί και δεν διαθέτουν POS, εν τοις πράγμασι θα αναγκαστούν να τοποθετήσουν, προκειμένου ο πελάτης να μπορεί να πληρώσει ηλεκτρονικά. Να θυμίσουμε πώς μέχρι σήμερα μόλις το 30% των οδηγών ταξί έχουν POS, καθώς αυτό δεν είναι υποχρεωτικό από τον νόμο.

 

Δείτε όλα τα σχόλια