Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ριζική ανανέωση στα λεωφορεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης

ΕΥΡΩΚΙΝΗΣΗ

Έτοιμο το υπουργείο Μεταφορών για τον διαγωνισμό - Ένα στα τρία λεωφορεία της πρωτεύουσας και το 60% του στόλου στη συμπρωτεύουσα θα αντικατασταθούν την επόμενη διετία

Ένα στα τρία λεωφορεία στην Αθήνα και το 60% του στόλου στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να αντικατασταθούν μέσα στην επόμενη διετία, καθώς το υπουργείο Μεταφορών είναι πλέον έτοιμο για την εκκίνηση των μεγάλων διαγωνισμών για την προμήθεια συνολικά 842 νέων λεωφορείων.

Μετά και τη σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, το ΥΠΟΜΕΔΙ είναι έτοιμο για τον διαγωνισμό για την προμήθεια τόσο των 750 λεωφορείων όσο και των 92 που έχει εγκρίνει η Ρ. Δούρου για χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής, τα οποία πριν λίγες μέρες αποφασίστηκε να ενταχθούν σε ενιαίο έργο μαζί με τα παραπάνω 750. Με αυτόν τον τρόπο ξεπεράστηκαν οι ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη συγχρηματοδότηση των 92, καθώς το ποσοστό των ντιζελοκίνητων μεταξύ αυτών ήταν πολύ υψηλό, και πλέον, με την ενσωμάτωση σε ένα έργο, το ποσοστό των ντιζελοκίνητων καταπίπτει στο 20% του συνόλου, κάτι που ενέκρινε η Ε.Ε.

Επί της ουσίας θα υλοποιηθεί ένα έργο με δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς και δύο διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, γεγονός που θα συμβάλει στην ταχύτερη προμήθεια των λεωφορείων.

Στο περιθώριο του ειδικού δρομολογίου προς Θεσσαλονίκη με αφορμή την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι με την προμήθεια των παραπάνω οχημάτων αναμένεται να ανανεωθεί ο στόλος της Αθήνας κατά 32% και της Θεσσαλονίκης κατά 60%. Εξάλλου, σύμφωνα με τον Θ. Βούρδα, το 2022 η ΟΣΥ είναι υποχρεωμένη να αποσύρει 224 οχήματα, κατά συνέπεια τα χρονικά διαγράμματα της απαιτούμενης ανανέωσης είναι σφιχτά. Μάλιστα, όπως περιέγραψε, αν υπάρχει ανάδοχος στις αρχές του 2020, μέσα στο επόμενο δεκαοκτάμηνο θα ξεκινήσουν οι παραλαβές, μέσα δηλαδή στο 2021 μπορεί το υπουργείο να αρχίσει να ανανεώνει τον στόλο.

Επιπλέον, καθόσον προβλέπεται η δυνατότητα να αναλάβουν τρεις διαφορετικοί ανάδοχοι (για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, για εκείνα του φυσικού αερίου και για τα ντιζελοκίνητα), δίνεται η δυνατότητα στο κράτος να εξασφαλίσει μεγαλύτερες εκπτώσεις.

 

Δείτε όλα τα σχόλια