Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Σαρωτικές αλλαγές στα πανεπιστήμια με "άρωμα Διαμαντοπούλου"

Eurokinissi

Νέο νόμο - πλαίσιο φέρνει το υπουργείο Παιδείας - Λιγότεροι εισακτέοι, συγχωνεύσεις, μείωση χρηματοδότησης

Επανασχεδιάζεται ο ακαδημαϊκός χάρτης με λουκέτα και συγχωνεύσεις, την ώρα που μπαίνει «κόφτης» στους υποψηφίους που θα εισάγονται στα δημόσια πανεπιστήμια.

Το σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποτελεί μια εξελιγμένη «κόπια» του νόμου Διαμαντοπούλου: τέλος στους αιώνιους φοιτητές, αξιολόγηση των ιδρυμάτων με νέα κριτήρια, σύνδεση της αξιολόγησης με την κρατική χρηματοδότηση, επαναφορά των συμβουλίων ιδρύματος, λιγότερο κράτος και περισσότεροι ιδιώτες είναι μερικά από τα σημεία του νέου νόμου - πλαισίου για την ανώτατη εκπαίδευση.

Όπως έχει προαναγγείλει εδώ και καιρό, η Ν.Δ. προωθεί επίσης την επαναφορά της κατώτατης βάσης εισαγωγής που είχε θεσπιστεί επί Μαριέττας Γιαννάκου και την είχε καταργήσει η Άννα Διαμαντοπούλου, μιας και το μέτρο είχε αφήσει περίπου 60.000 υποψηφίους εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ και είχε οδηγήσει σε μαρασμό δεκάδες τμήματα της περιφέρειας.

Με επιστολή τους προς τα ακαδημαϊκά ιδρύματα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης παρουσίασαν τις προτάσεις τους για ζητήματα που αφορούν τον νέο τρόπο διοίκησης και οικονομικής διαχείρισης των ΑΕΙ, την αξιολόγηση, τα προγράμματα σπουδών και τους φοιτητές (ν+2, βάση εισαγωγής, ρόλος των ιδρυμάτων στον καθορισμό των εισακτέων).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει διαβούλευση με τις πρυτανικές αρχές επί των επερχόμενων αλλαγών ώστε το σχέδιο νόμου να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή έως το τέλος του έτους. Εξαίρεση αποτελεί η νομοθετική ρύθμιση για την απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ που αναμένεται έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Ειδικότερα, τα βασικά σημεία της επιστολής προς τα ιδρύματα είναι, μεταξύ άλλων, τα εξής:

* Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων.

* Διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη (συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις, δημιουργία νέων τμημάτων).

* Θέσπιση κανόνων για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης.

* Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

* Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

* Ρόλος ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

* Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το υπουργείο στα πανεπιστήμια.

* Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου.

* Συμβούλια Ιδρύματος, γενικός γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα.

* Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2.

* «Απελευθέρωση» των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά, ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ αποστάσεως.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αργότερα, δεν μας πειράζει...

Ύστερα από όλη αυτή τη φασαρία με το μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε και μία έρευνα που δείχνει ότι το 51% των κατοίκων της πόλης είναι υπέρ της απόσπασης των αρχαίων και μόλις το 38% είναι υπέρ της παραμονής τους στον χώρο.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο