Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Η Θεσσαλονίκη βγαίνει ζημιωμένη μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη"

Ξανά ουραγός με τις αποφάσεις της κυβέρνησης - Σ. Φάμελλος: "Αγνόησε όλα τα έργα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια υποβαθμίζοντας τη δυνατότητα της πόλης να αποτελέσει βασικό κόμβο εμπορίου, μεταφορών και ενέργειας"

Όχι μόνο δεν παρουσίασε κάποιο σχέδιο ανάπτυξης και αναβάθμισης του ρόλου της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της βόρειας Ελλάδας στον χώρο της ΝΑ Ευρώπης ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ, αλλά τα όσα ανακοίνωσε μόνο προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν. Ο πρωθυπουργός, αλλά και υπουργοί του προσπάθησαν να οικειοποιηθούν κάποια έργα που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη, ενώ συγχρόνως έδειξαν την ξεκάθαρη διάθεσή τους να «κατεδαφίσουν» κάθε τι που είναι προς το κοινωνικό ή το δημόσιο συμφέρον.

Δεν είναι μόνο τα όσα εξήγγειλε ο πρωθυπουργός για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου και γενικότερα για το έργο του μετρό ή τα νέα «δωράκια» στη θυγατρική της καναδικής Eldorado Gold, την Ελληνικός Χρυσός για τη Χαλκιδική και τη Θράκη που δείχνουν τη διάθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει εργολάβους και επιχειρηματίες.

Όπως τονίζει ο τομεάρχης Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Σωκράτης Φάμελλος, «η Θεσσαλονίκη βγαίνει ζημιωμένη μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στη ΔΕΘ». Και αυτό διότι, από τα όσα είπε κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην πόλη με αφορμή τα εγκαίνια της ΔΕΘ, προμηνύονται αρνητικές εξελίξεις για μια σειρά έργων στη Θεσσαλονίκη.

Για το μετρό επί της ουσίας ανακοίνωσε ότι η λειτουργία του θα ξεκινήσει σχεδόν τρία χρόνια μετά σε σχέση με τα σημερινά χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η Αττικό Μετρό, κάτι που σημαίνει ότι το κόστος του έργου θα εκτοξευθεί από τις αποζημιώσεις που θα απαιτήσει η ανάδοχος εταιρία.

Υποβάθμιση

Ο Σ. Φάμελλος επισημαίνει ότι ο πρωθυπουργός «αγνόησε όλα τα έργα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια (σιδηροδρομική Εγνατία, σύνδεση με Δούναβη, ενεργειακούς αγωγούς) υποβαθμίζοντας τη δυνατότητα της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει βασικό κόμβο εμπορίου, μεταφορών και ενέργειας», ενώ για την κατασκευή fly over αυτοκινητοδρόμου στην εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης σχολίασε ότι ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε «λαθεμένα ότι έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση παραβλέποντας ότι το έργο έχει άλυτα, σοβαρά προβλήματα σκοπιμότητας, οχλήσεων και αδειοδότησης και δεν αντιμετωπίζει τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Περιφερειακή στη σύνδεσή της με Χαλκιδική και αεροδρόμιο».

Αυξάνει το κόστος

Συγχρόνως η ανακοίνωση για τη μετατροπή της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων της Δυτικής Θεσσαλονίκης σε ΣΔΙΤ «θα αυξήσει το κόστος για τους πολίτες και τους ΟΤΑ της Θεσσαλονίκης, ιδιωτικοποιώντας τη διαχείριση απορριμμάτων. Αυτό, ενώ από το 2017 χρηματοδοτείται η μελέτη (3,7 εκατ. ευρώ) από ευρωπαϊκούς πόρους και η διαδικασία αδειοδότησης εξελίσσεται από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ ως δημόσιο έργο».

Απουσίασαν στρατόπεδα και ΕΥΑΘ

Ο Κ. Μητσοτάκης δεν είπε τίποτα για την ΕΥΑΘ και αυτό δεν είναι "καλό νέο" για τη Θεσσαλονίκη. "Υπάρχει η απειλή ιδιωτικοποίησης εφόσον η Ν.Δ. είναι αντίθετη με τη συνταγματική προστασία του νερού, που συμπληρώνεται με την πλήρη αδράνεια των δήμων και της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας να εκμεταλλευτούν τις θετικές πρόνοιες του 4555/18» σχολίασε ο Σ. Φάμελλος.

Επισήμανε επίσης την απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στα πρώην στρατόπεδα Κόδρα και Καρατάσιου, "όπου υπάρχουν οι επιδιώξεις του ΤΕΘΑ και η εκφρασμένη βούληση βουλευτών της Ν.Δ. για ΣΔΙΤ». «Ενέπλεξε δε την κατάσταση σχετικά με το έργο ανάπλασης του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά και τον ρόλο του υπουργείου Πολιτισμού και των αρχαίων του μετρό και αγνόησε πλήρως το Μουσείο Ολοκαυτώματος και την ανάπλαση στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, τον Θερμαϊκό κόλπο, τον αντίστοιχο φορέα, καθώς και το έργο ανάπλασης και αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου».

Αυτά που βρήκε έτοιμα

Κατά τα λοιπά, όπως τονίζει «αναμάσησε, ο πρωθυπουργός έργα που είναι ήδη σε εξέλιξη, όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ, η προέγκριση της οποίας εκδόθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Εξέφρασε τη στήριξή του στην κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, που είχε επίσης εκκινήσει και αδειοδοτηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εξήγγειλε το σχέδιο οργάνωσης της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης στο Καλοχώρι, οι πρώτες μελέτες του οποίου είχαν ήδη ανατεθεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος, εξήγγειλε την αγορά ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ, που είχε ήδη ανακοινωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση». Για τον ίδιο «είναι προφανές ότι τα στελέχη της Ν.Δ. επεξεργάζονται ένα οργανωμένο σχέδιο, με στόχο να χρεοκοπήσει εκ νέου η πόλη μας».

 

ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΚΤΕΛ ΤΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Ουδέν νεώτερο για το μέλλον του ΟΑΣΘ

Κάθετη διαφωνία των εργαζομένων με τη μεταφορά της συγκοινωνίας στα ΚΤΕΛ

Για το θέμα του ΟΑΣΘ και γενικότερα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης παραμένουν «άγνωστοι αι βουλαί» της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Η ανακοίνωση για την απόδοση μεγαλύτερου κομματιού του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, ωστόσο, δείχνει τη διάθεση του αρμόδιου υπουργείου, αλλά και της νέας διοίκησης του Οργανισμού για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες.

Οι σχετικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια των εργαζόμενων, ενώ ο πρόεδρος του σωματείου τους Δημήτρης Τσερμενίδης δήλωσε: «Διαφωνούμε κάθετα με την πρόταση της κυβέρνησης για τη μεταφορά της συγκοινωνίας στα ΚΤΕΛ». Παρά ταύτα ο ίδιος δεν θέλησε να «σπάσει αυγά» και να καταφερθεί κατά της νέας διοίκησης του Οργανισμού που προφανώς εισηγείται το παραπάνω σχέδιο και προτίμησε να βάλει κατά της προηγούμενης χαρακτηρίζοντάς την «κάκιστη».

Μάλιστα έδειξε ότι έχει άριστες σχέσεις μέχρι στιγμής με τη νέα διοίκηση λέγοντας ότι «γίνεται τεράστια προσπάθεια και αυτό φάνηκε από τη νέα διοίκηση, ώστε να βγουν το συντομότερο δυνατόν ασφαλή λεωφορεία. Ωστόσο πρέπει να γίνουν άμεσες ενέργειες ώστε με τη νέα διοίκηση να δούμε φως». Είπε, τέλος, ότι το σωματείο θα συναντηθεί τις επόμενες ημέρες με τους αρμόδιους υπουργούς για να συζητήσουν το κυβερνητικό σχέδιο.

Δείτε όλα τα σχόλια