Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Ταφόπλακα" για τη ΛΑΡΚΟ με τροπολογία της τελευταίας στιγμής

Καταψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης - Ευ. Τσακαλώτος: Δεν εμπιστευόμαστε τη λύση, κανένα σχέδιο για στήριξη εργαζομένων και περιοχής - Τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και των φιλικών της διοικήσεων για τα χρέη της ΛΑΡΚΟ ανέδειξαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

«Δεν είναι αν εμπιστευόμαστε ή όχι τη λύση. Που δεν την εμπιστευόμαστε. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχετε κανένα αναπτυξιακό πλαίσιο, κανένα κοινωνικό πλαίσιο για την υποστήριξη της περιοχής και των εργαζομένων» τόνισε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος σχετικά με την τροπολογία που βάζει «ταφόπλακα» στη ΛΑΡΚΟ οδηγώντας την στην ιδιωτικοποίηση. Η κυβέρνηση κατέθεσε την τροπολογία για τη ΛΑΡΚΟ μαζί με άλλες σημαντικές τροπολογίες για την οικονομική ζωή περιοχών της χώρας τελευταία στιγμή σε νομοσχέδιο για κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν την τροπολογία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ επέκρινε την τακτική της κυβέρνησης να αποφύγει την αντιπαράθεση μέσω τροπολογίας της τελευταίας στιγμής. Έδωσε έμφαση στην απουσία οποιασδήποτε δέσμευσης της κυβέρνησης για τους εργαζομένους της ΛΑΡΚΟ σημειώνοντας πως «δεν πιστεύουμε ότι πρέπει οι επενδύσεις να συνδέονται με μείωση θέσεων εργασίας». Ο Ευ. Τσακαλώτος απάντησε στους ισχυρισμούς του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει σχέδιο για τη ΛΑΡΚΟ αναλύοντας διεξοδικά τις προσπάθειες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να λύσει τα προβλήματα που δημιούργησαν στη ΛΑΡΚΟ οι κυβερνήσεις του δικομματισμού.

«Δεν έχετε αφήγημα που μπορεί να ενώσει τον ελληνικό λαό»

Με αφορμή και την τροπολογία για την προβλήτα 4 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που διεκδικούν οι κάτοικοι του Χαϊδαρίου ο Ευ. Τσακαλώτος μίλησε για την ποιότητα της ανάπτυξης που επιδιώκει η κυβέρνηση της Ν.Δ. κι αναφέρθηκε στις πρόσφατες εκλογές στην Ιρλανδία. Παρατήρησε ότι το κεντροδεξιό κόμμα ηττήθηκε παρά τους πολύ ικανοποιητικούς δείκτες της ιρλανδικής οικονομίας, καθώς οι πολίτες της χώρας δεν βίωσαν πρακτικά αυτήν την ανάπτυξη.

«Δεν έχετε αφήγημα που μπορεί να ενώσει τον ελληνικό λαό. Δεν βλέπουμε ούτε κοινωνικό ούτε αναπτυξιακό πλαίσιο, ώστε να μπορεί ένα κομμάτι του ελληνικού λαού τουλάχιστον να έχει προσδοκίες για καλύτερο μέλλον» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Πελατειακά δίκτυα και κακοδιαχείριση πίσω από τα χρέη της ΛΑΡΚΟ

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν τις βαριές ευθύνες των κυβερνήσεων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ για την οικονομική κατάσταση της ΛΑΡΚΟ λόγω του πελατειακού δικτύου που είχαν δημιουργήσει, αλλά και καίριων παρεμβάσεων που υπονόμευσαν την εταιρεία. Ο τομεάρχης Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος επισήμανε ότι και το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων και των υπέρογκων χρεών προς τρίτους δημιουργήθηκαν επί κυβερνήσεων Ν.Δ. κι επί διορισμένων από τη Ν.Δ. διοικήσεων της ΛΑΡΚΟ.

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ακολουθεί «μοντέλο Ολυμπιακής» στη ΛΑΡΚΟ με το εκβιαστικό δίλημμα «ή άνευ όρων ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο». Αναφέρθηκε στο πελατειακό καθεστώς που είχε επιβάλει η Ν.Δ. στη ΛΑΡΚΟ, με προσωπική ανάμειξη μάλιστα του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, ο οποίος απάντησε με υπεκφυγές και σοφίσματα.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μιλτιάδης Χατζηγιαννάκης παρατήρησε ότι «οι μόνοι που έχουν παχυλούς μισθούς σε αυτήν την εταιρεία είναι ελάχιστοι συγγενείς και φίλοι δικοί σας» την ώρα που οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δουλεύουν για 800-1.600 ευρώ σε άθλιες συνθήκες και με συχνούς τους θανάτους εργαζομένων.

Ο Γιάννης Σαρακιώτης κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι «μεθοδικά και συστηματικά» απαξίωσε τη ΛΑΡΚΟ, όπως με τον τριπλασιασμό της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος ή τις ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που συσσωρεύτηκαν επί των «διοικήσεων των αρίστων».

«Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν πρώτοι το κόστος του κυβερνητικού σχεδίου, όπως οι ίδιοι πληρώνουν άλλωστε και το κόστος της απαξίωσης της επιχείρησης, που έχει οδηγήσει μεταξύ άλλων και στη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας» σημείωσε ο Βαγγέλης Αποστόλου.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να δικαιολογήσει το ξεπούλημα

Τόσο ο Χρ. Σταϊκούρας όσο και ο υπουργός Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης κατέφυγαν στον κοινωνικό αυτοματισμό προκειμένου να δικαιολογήσουν την κυβερνητική παρέμβαση στη ΛΑΡΚΟ, που την οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση. Οι δύο υπουργοί αναφέρθηκαν πολλές φορές στα χρήματα που καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη ΛΑΡΚΟ, αλλά και στα συσσωρευμένα χρέη της, μεταξύ των οποίων ένα πολύ μεγάλο χρέος προς τη ΔΕΗ. Αναφέρθηκαν δε εκτενώς στην κατάσταση της ΛΑΡΚΟ, αλλά μόνο ακροθιγώς έθιξαν το ζήτημα των ευθυνών μιλώντας γενικά για ευθύνες όλων των κυβερνήσεων.

Σχετικά με την περικοπή των μισθών των εργαζομένων κατά 25% μεσοσταθμικά ο Χρ. Σταϊκούρας ισχυρίστηκε κυνικά ότι «όλο το κόστος της διάσωσης δεν μπορούν να το σηκώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι. Θα πρέπει να συμβάλουν και οι εργαζόμενοι».

Κ. Χατζηδάκης: Φταίει κι ο ΣΥΡΙΖΑ, μας έλεγε να κάνουμε λάθη!

Ο Κ. Χατζηδάκης αξιοποίησε ακόμα και τους θανάτους εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ, αλλά και τα προβλήματα ρύπανσης του περιβάλλοντος από τις δραστηριότητές της προκειμένου να δικαιολογήσει το σχέδιο ξεπουλήματος της εταιρείας. Δεν παρέλειψε να καταλογίσει και στον ΣΥΡΙΖΑ ευθύνες για την κατάσταση στην ΛΑΡΚΟ ισχυριζόμενος ότι ευθύνες δεν έχουν μόνο όσοι κυβέρνησαν, αλλά κι αυτοί που δεν κυβέρνησαν, γιατί «έλεγαν σε αυτούς που κυβέρνησαν να κάνουν ακόμα μεγαλύτερα λάθη»!

Να αποδοθεί στους κατοίκους του Χαϊδαρίου η προβλήτα 4 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

«Τολμάνε η Ν.Δ. και το παλιό ΠΑΣΟΚ να μιλάνε για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κλειστά τα πήραμε. Το Πολεμικό Ναυτικό τα αναζωογόνησε. Ο Ευ. Τσακαλώτος ως υπουργός Οικονομικών τα πήρε πίσω στο Ελληνικό Δημόσιο» τόνισε σχετικά με την τροπολογία για τα ναυπηγεία και την τύχη της προβλήτας 4 ο Δημήτρης Βίτσας. Ο αντιπρόεδρος της Βουλής επισήμανε ότι η προβλήτα 4 των ναυπηγείων «δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη» κι αναφέρθηκε στους αγώνες χρόνων των κατοίκων του Χαϊδαρίου για την παραχώρησή της, αίτημα που στήριξαν όλες οι δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις.

«Στερείτε τον κάτοικο της πολύπαθης Δυτικής Αθήνας από όποια πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο» σημείωσε η Χαρά Καφαντάρη και ζήτησε «να πάψει να λειτουργεί η Δυτική Αθήνα σαν η πίσω αυλή συνολικά της Αθήνας».

Ο Χρ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι η προβλήτα 4 από το 1960 έως το 2018 ήταν «αναπόσπαστο επιχειρησιακό τμήμα των ναυπηγείων» και ισχυρίστηκε ότι «είναι αδύνατον να εξαιρεθούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία από οποιαδήποτε μελλοντική επέμβαση και επένδυση».

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Πειθαρχία ναι, δημοκρατία θα δούμε

Ακόμη μία φορά η Γερμανία εκμεταλλεύεται μια κρίση για να ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο έναντι των εταίρων της. Τώρα όμως οι αντιδράσεις είναι οξύτατες, η πειθαρχία κλονίζεται και η συνοχή της Ε.Ε. δεν φαίνεται τόσο χαλύβδινη. Όλο και λιγότεροι στενοχωριούνται γι’ αυτό.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο