Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΚΑΣ: Επιχείρηση αποδόμησης σε εξέλιξη...

Προσπάθεια αποδόμησης προηγούμενων αποφάσεων του ΚΑΣ πραγματοποιήθηκε στην αποψινή μαραθώνια συνεδρίαση που ακόμα συνεχίζεται. Νωρίτερα απορρίφθηκε αίτημα εξαίρεσης για τους Μ. Τιβέριο και Μ. Κορρέ. Ο πρώτος ήταν σε έμμισθη σχέση Αττικο Μετρο και ο δεύτερος επειδή ο αδελφός του συνδέεται αυτή τη στιγμή επαγγελματικά με την ίδια εταιρεία, και αναμένεται να του ανατεθεί η μελέτη για την απόσπαση των αρχαιοτήτων!

Ρεπορτάζ: Πόλυ Κρημνιώτη

Σε ένα παιχνίδι δημιουργίας εντυπώσεων και αμφιβολιών σχετικά με την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών για τη έκδοση των κρίσιμων αποφάσεων του 2015 και του 2017, που ενέκριναν τη λύση της κατά χώραν διατήρησης των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης αναλώθηκε επι ωρες το ΚΑΣ, χωρίς να καταλήγει σε γνωμοδότηση ως αργά το βραδυ.

Η προσπάθεια αποδόμησης τόσο προηγουμένων γνωμοδοτήσεων του ΚΑΣ όσο και αποφάσεων του ΔΣ της Αττικό Μετρό από το 2015 και μετρά, ήταν εμφανής απο την έναρξη της συζήτησης σ’αυτή τη μαραθώνια συνεδρίαση.

Έτσι μεγάλο μέρος αναλώθηκε στην προσπάθεια να τεκμηριωθεί αφενός οτι το ΚΑΣ γνωμοδότησε με βάση "έγγραφο του τότε δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη και όχι μελέτη, την ώρα μάλιστα που εκκρεμούσε η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης εναντίον της υπουργικής απόφασης του 2014 που ενέκρινε την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Κυρίως όμως η επιχειρηματολογία ενταθηκε σχετικά με την απόφαση του 2017 για την οποια προβλήθηκε ο ισχυρισμός οτι η προκαταρκτική αρχιτεκτονική μελέτη για τη κατα χωραν διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων, αφενός δε συνιστούσε μελέτη και δεν έφερε τις υπογραφές των μηχανικών της Αττικό Μετρό.

"Ηταν πολιτική απόφαση από την προηγουμένη κυβέρνηση να βαφτίσει την πρόταση μελέτη", είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Διδασκάλου, προεδρεύων ΓΓ Πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ παρά τις ενστάσεις της Πολυξένης Βελενη, Γενικής Διευθύντρας Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομίας ότι "κατατέθηκε ως μελέτη σε προκαταρκτικό στάδιο".

Όμως και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υποστήριξε οτι καμία  μελέτη δεν κατατέθηκε. Με ιδιαίτερη θεατρικότητα ο Νίκος Ταχιαος υποστήριξε οτι το θέμα εργαλειοποιήθηκε από το 2016 ενώ επέρριψε ευθύνες σε όσους υποστηρίζουν την παραμονή των αρχαιοτήτων, για τις παρατάσεις που ζητάει ο εργολάβος μέχρι το 2025. Ωστοσο δεν απάντησε στο επίμονο ερώτημα της Π. Βελενη "Εφόσον αυτή η μελέτη ήταν ανυπόγραφη, γιατί συναινούσε η Αττικό Μετρό για την κατασκευή, γιατί ενεκριναν μια λυση που δεν μπορουσε να εφαρμοστει". 

Μαλιστα η κ. Βελενη επισήμανε οτι στις διαδικασίες τοτε συμμετείχε ο μηχανικός της Αττικο Μετρο κ. Κωνσταντινίδης, που παρίσταται και στη συνεδριαση, καλώντας τον να μιλήσει. Ο Νικος Ταχιαος ομως παρενέβη αναφέροντας "Δεν θα γίνει θύμα ο κ. Κωνσταντινίδης". 

Στη συνέχεια κατέθεσε ως εμπειρογνώμων της Αττικό Μετρό ο Δημήτρης Κορρές αδελφός του καθηγητή μέλους του ΚΑΣ Μανωλη Κορρε, προκείμενου να υποδείξει τον τρόπο της απόσπασης των αρχαιοτήτων.

Λίγες ώρες νωρίτερα το ΚΑΣ απέρριψε ομόφωνα σχετική ένσταση εξαίρεσης για τα μέλη Μιχάλη Τιβέριου και Μ. Κορρε που υπέβαλαν η κίνηση πολίτων Θεσσαλονίκης, ο ΣΕΑ, ο Ενιαίος Σύλλογος και η ΠΕΣΑ, για τον μεν πρώτο επειδή συνδέθηκε με έμμισθη σχέση με την Αττικο Μετρο και για τον δεύτερο επειδή ο αδελφός του συνδέεται αυτή τη στιγμή επαγγελματικά με την ίδια εταιρεία, και αναμένεται να του ανατεθεί η μελέτη για την απόσπαση των αρχαιοτήτων.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Πειθαρχία ναι, δημοκρατία θα δούμε

Ακόμη μία φορά η Γερμανία εκμεταλλεύεται μια κρίση για να ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο έναντι των εταίρων της. Τώρα όμως οι αντιδράσεις είναι οξύτατες, η πειθαρχία κλονίζεται και η συνοχή της Ε.Ε. δεν φαίνεται τόσο χαλύβδινη. Όλο και λιγότεροι στενοχωριούνται γι’ αυτό.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο