Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

«Ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πυροδότησε κατακλυσμικές ηφαιστειακές εκρήξεις»

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι εντόπισαν την «υπογραφή» των ηφαιστειακών εκρήξεων στις τεράστιες ποσότητες υποθαλάσσιας λάβας που εντόπισαν

Ο μεγάλος αστεροειδής που πιστεύεται ότι έπεσε στη Γη πριν από περίπου 66 εκατομμύρια χρόνια, με συνέπεια την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, πιθανώς προκάλεσε σειρά κατακλυσμικών ηφαιστειακών εκρήξεων σε ξηρά και θάλασσα, οι οποίες ολοκλήρωσαν το καταστροφικό έργο της αρχικής πρόσκρουσης.

Το σενάριο αυτό ενισχύεται από νέες ενδείξεις που βρήκαν Aμερικανοί επιστήμονες στοn βυθό του Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού.

Όταν ο διαμέτρου 10 χλμ αστεροειδής συνετρίβη στην περιοχή του σημερινού Γιουκατάν του Μεξικού, δημιουργώντας τον διασημότερο κρατήρια του κόσμου, τον Τσιξουλούμπ, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις (πυρκαγιές, καυτοί άνεμοι, νέφη σωματιδίων που σκίασαν τον ουρανό, απότομη πτώση θερμοκρασίας, τρομεροί σεισμοί έως 100 φορές μεγαλύτεροι από τους σημερινούς κ.α.) δημιούργησαν μια κόλαση επί της γης.

Αλλά, σύμφωνα και με τη νέα μελέτη, φαίνεται πως υπήρχε ένα εξίσου τρομερό «υστερόγραφο»: μαζικές εκρήξεις ηφαιστείων που εκτόξευσαν τεράστιες ποσότητες τοξικών αερίων και σωματιδίων στον αέρα και στο νερό.

Τα ηφαίστεια πιθανώς ενεργοποιήθηκαν από τα ισχυρά σεισμικά κύματα που εξαπλώθηκαν σε όλη τη Γη με επίκεντρο το σημείο της πρόσκρουσης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον γεωφυσικό Τζόζεφ Μπερνς του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", πιστεύουν ότι εντόπισαν την «υπογραφή» αυτών των ηφαιστειακών εκρήξεων στις τεράστιες ποσότητες υποθαλάσσιας λάβας που βρήκαν.

Η συνολική έκτασή της θα κάλυπτε τις ΗΠΑ σε βάθος εκατοντάδων μέτρων.

Πηγή: ΑΜΠΕ