Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Την αντίθεσή του στον «κατακερματισμό της αρχαιολογικής υπηρεσίας» εκφράζει ο ΣΕΑ

«Η συμμετοχή στη διαχείριση ιδρυμάτων, όπως το Ίδρυμα Στ.Νιάρχος και άλλων σωματείων στη χάραξη της πολιτιστικής πολιτικής, οι αλλαγές στο Δ.Σ. του ΤΑΠ, χωρίς εκπροσώπους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, είναι προφανές πως μας βρίσκουν αντίθετους», τονίζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σε σχέση με τους κυβερνητικούς χειρισμούς

«Ο κυβερνητικός στόχος κατακερματισμού της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, μας βρίσκει αντίθετους», τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, μετά τη συνάντηση που έιχε αντιπροσωπεία του με τη νέα υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνετια ότι «η συμμετοχή στη διαχείριση ιδρυμάτων, όπως το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και άλλων σωματείων στη χάραξη της πολιτιστικής πολιτικής για τα μνημεία και τα μουσεία, οι αλλαγές στο Δ.Σ. του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, με εκπροσώπηση μόνο κυβερνητικών στελεχών και τεχνοκρατών χωρίς εκπροσώπους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, είναι προφανές πως μας βρίσκουν αντίθετους».

Παράλληλα, τονίζεται ότι «για τους σοβαρούς αυτούς λόγους ο ΣΕΑ καλεί τα μέλη του σε εγρήγορση, καλεί τους συναδέλφους σε κάθε Μουσείο και Υπηρεσία να οργανώσουν τοπικές συζητήσεις-συνελεύσεις, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο θα εξετάσει κάθε δυνατότητα αντίδρασης σε αυτήν την πολιτική δρομολογώντας κινητοποιήσεις, εκστρατεία ενημέρωσης και συλλογικές διαδικασίες, όπως Γενική Συνέλευση, για να αποφασίσουμε από κοινού την πορεία και τις κινητοποιήσεις μας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων

Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. του ΣΕΑ πραγματοποίησε τη Δεύτερα 29 Ιουλίου συνάντηση με τη νέα Υπουργό Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη, παρουσία του νέου Γ. Γραμματέα Πολιτισμού, κ. Γ. Διδασκάλου, και του Δ/ντή Γραφείου Υπουργού κ. Κ. Πλατίτσα, με βάση το συνημμένο Υπόμνημα θέσεων και διεκδικήσεων, το οποίο και κατέθεσε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας.  Κεντρικός άξονας της συζήτησης ήταν η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των μνημείων, της προστασίας και της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, της διαχείρισής της ως ένα ενιαίο και αδιαίρετο σύνολο και της επαρκούς στελέχωσης και χρηματοδότησης της Α.Υ., καθώς και τα κλαδικά αιτήματα. 

• Σε συνέχεια της δικαίωσης των αγώνων του Συλλόγου μας με την εξαίρεση των 2.329 μνημείων, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και κτηρίων και γεωτεμαχίων που σχετίζονται με τη λειτουργία των Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ από τη λίστα των 10.119 ακινήτων που παραχωρήθηκαν στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε. και τη θεσμική θωράκιση των μνημείων μετά το 1453, υπογραμμίσαμε στην Υπουργό την ανάγκη της άμεσης ενημέρωσης για τον κατάλογο των 72.000 ακινήτων που έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο πριν από το 2016, μεταξύ των οποίων το Ιλίου Μέλαθρον (Νομισματικό Μουσείο), τα ακίνητα ιδιοκτησίας ΥΠΠΟΑ στην Πλάκα κ.ο.κ., προκειμένου να ταυτιστούν τα μνημεία και τα ακίνητα ενδιαφέροντος ΥΠΠΟΑ και να ανακληθεί η παραχώρηση κυριότητας και διαχείρισή τους. Η Υπουργός απάντησε ότι ζήτησε ενημέρωση από το Υπερταμείο και θα μας την παράσχει.

• Η Υπουργός επιβεβαίωσε ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της νέας Κυβέρνησης η απόσπαση των δημόσιων Μουσείων, και συγκεκριμένα όσων αποτελούν ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ (π.χ. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού κ.λπ.), από τον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και η μετατροπή τους σε αυτοχρηματοδοτούμενα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, κατά το πρότυπο του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, παρά την παραδοχή της ότι το ίδιο «δεν αποτελεί το καλύτερο πρότυπο λειτουργίας». Απαντώντας στην πάγια θέση του ΣΕΑ ότι η τυχόν απόσπαση των μεγάλων Μουσείων της χώρας οδηγεί στον κατακερματισμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αποδυναμώνοντας τον επιτυχή έως σήμερα επιστημονικό και παιδευτικό ρόλο των Μουσείων, δημιουργεί Υπηρεσίες διαφορετικών ταχυτήτων και θέτει εν αμφιβόλω τη δυνατότητα επαρκούς χρηματοδότησης των υπολοίπων, άποψη που στηρίζεται και σε ομόφωνες αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου μας, απέκλεισε ουσιαστικά την πιθανότητα κάθε διαλόγου αφού δήλωσε χαρακτηριστικά ότι την πολιτική για τον πολιτισμό την χαράσσει η κυβέρνηση και δεν είναι απαραίτητη η συμφωνία με το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Υπουργού, στόχος είναι τα Μουσεία να αποκτήσουν διοικητική αυτοτέλεια που θα τους επιτρέπει την αυτοχρηματοδότηση των δράσεών τους, την καλύτερη προβολή των συλλογών τους, ενώ το υφιστάμενο προσωπικό θα διατηρήσει την υπαλληλική του σχέση με το Υπουργείο, αλλά οποιεσδήποτε νέες προσλήψεις στο μέλλον θα γίνονται απευθείας από το ΝΠΔΔ. Κατά την αντίληψή μας, δεν διατυπώθηκε κανένα πειστικό νομικό, διοικητικό, διαχειριστικό ή οικονομικό επιχείρημα σχετικά με την κυβερνητική αυτή πρόθεση, πόσο μάλλον που η λειτουργία των Μουσείων σήμερα ως ειδικών περιφερειακών υπηρεσιών διασφαλίζει και την προβολή των συλλογών τους και τη διοικητική τους επάρκεια.

Ειδικά για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η Υπουργός επανέλαβε τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι η κυβέρνηση έχει αποδεχτεί τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την υλοποίηση της μελέτης υπόγειας επέκτασης των εκθεσιακών χώρων. Σε ερώτηση του Δ.Σ. η Υπουργός διευκρίνισε ότι η δωρεά θα υλοποιηθεί στο πρότυπο του ΚΠΙΣΝ. Κατά την εκτίμησή μας αυτό το μοντέλο σημαίνει συγκεκριμένα πράγματα για την μελλοντική υλοποίηση της μελέτης αλλά και διαχείρισης του ΕΑΜ και των συνδεδεμένων μνημείων (Ακροπόλ) ως ΝΠΔΔ.

• Αναφορικά με την εμπλοκή τρίτων, εξωθεσμικών φορέων σε θέματα χάραξης δημόσιας πολιτικής για την Πολιτιστική Κληρονομιά, εκτέλεσης έργων επί μνημείων και διαχείρισης αυτών, με κυριότερο παράδειγμα το σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ», συμφώνησε με την άποψη του Συλλόγου ότι συνεργασίες που έχουν ως σκοπό την υποστήριξη του έργου ης Α.Υ. και όχι την με οποιοδήποτε τρόπο υποκατάστασή της είναι αποδεκτές. Επειδή …ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες ο ΣΕΑ θα βρίσκεται σε επιφυλακή για τους όρους που θα σχεδιάζεται και θα υλοποιείται κάθε τέτοια συνεργασία.

• Μας γνωστοποίησε την πρόθεσή της να ενεργοποιήσει τον θεσμό του εθελοντισμού σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, με σχετική νομοθετική ρύθμιση, «σύμφωνα με το κεκτημένο των Ολυμπιακών αγώνων», ο οποίος –κατά τα λεγόμενα της Υπουργού- σε καμιά περίπτωση δεν θα υποκαταστήσει την ανάγκη για υπεύθυνη μισθωτή εργασία υπαλλήλων του Υπουργείου και ανέφερε ως παράδειγμα τη συνοδεία εμποδιζόμενων πολιτών στο αναβατόριο ΑμΕΑ της Ακρόπολης. Το παράδειγμα του εθελοντισμού σε Μουσεία του εξωτερικού, πάντως, τα οποία επίσης η Υπουργός επικαλέστηκε ως παραδείγματα, δείχνει ότι οι εθελοντές κατά το πλείστον καλύπτουν πάγιες ανάγκες των μουσείων (πχ τον τομέα της προβολής)

• Σχετικά με τα θέματα προστασίας των Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο των Μεγάλων Έργων και Επενδύσεων συζητήθηκε η αναγκαιότητα απαρέγκλιτης εφαρμογής της αρχαιολογικής νομοθεσίας  (π.χ. κηρύξεις αρχαιολογικών χώρων ενόψει χωρικών ρυθμίσεων βάσει του άρθρου 12 του Ν. 3028/2002), όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Ελληνικού. Η Υπουργός σημείωσε ότι «το πρόβλημα δεν είναι η κήρυξη, αλλά η χρονική στιγμή της κήρυξης». Από την πλευρά μας τονίστηκε για μία ακόμη φορά  η δυνατότητα για αρμονική συνύπαρξη σύγχρονων δομών και μνημείων, όπως για παράδειγμα της κατά χώραν ανάδειξης του μοναδικού μνημειακού συνόλου στον σταθμό «Βενιζέλου» στον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης, αλλά και την προστιθέμενη αξία που προσφέρουν τα μνημεία στις επενδύσεις. Ζητήσαμε την θέση της για τα δημοσιεύματα που επαναφέρουν το ενδεχόμενο απόσπασης και επανατοποθέτησης του μνημειακού συνόλου στο σταθμό «Βενιζέλου» του Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς όμως κάποια σαφή απάντηση. Σημείωσε, ωστόσο, πως έχει ζητήσει ενημέρωση από την αρμόδια Εφορεία σχετικά με τις αρχαιότητες στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, από την οποία θα εξαρτηθεί και η τελική της απόφαση για το θέμα. Βεβαιώσαμε ότι η θέση του Συλλόγου είναι παγκοίνως γνωστή και η στάση του δεν πρόκειται να μετακινηθεί από το διακύβευμα των αγώνων που διεξήγαγε μέχρι την απόφαση για το αμετακίνητο των αρχαιοτήτων παράλληλα με την τροποποίηση κατασκευής του σταθμού. Μια τέτοια λύση θα σημάνει, εκτός των άλλων αυτονόητων, οπισθοδρόμηση και μεγάλο οικονομικό κόστος σε βάρος του δημοσίου. Από την πλευρά μας κατέστη σαφές ότι οι παρεμβάσεις του ΣΕΑ για την αναγκαιότητα προώθησης των κηρύξεων αρχαιολογικών χώρων, βάσει του άρθρου 12 του Ν. 3028/2002, αλλά και της εφαρμογής του Νόμου σε σχέση με την εγκριτική διαδικασία μελετών και την παρουσία της αρχαιολογικής υπηρεσίας σε εκσκαφικές εργασίες, γίνονται στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου του Συλλόγου, έχουν στόχο την προστασία των αρχαιοτήτων. Είναι μάλιστα αυτονόητο ότι δεν αποτελούν «εργαλειοποίηση» των μνημείων, όπως έχει άλλωστε αποδειχθεί σε όλες τις περιπτώσεις που έχει επέμβει έως σήμερα ο ΣΕΑ.

• Τονίστηκε από την  πλευρά μας για μία ακόμη φορά η σημασία της αυτεπιστασίας, μοναδικής επιλογής για την εκτέλεση έργων επί μνημείων και η αναγκαιότητα ενίσχυσής της με έγκαιρη χρηματοδότηση, αύξηση του προσωπικού με πλήρωση των κενών, έγκαιρη προώθηση των Π.Υ.Σ. παράλληλα με την αυστηρή τήρηση των όρων προστασίας, μελέτης και ανάδειξης των αρχαιοτήτων.

• Τέθηκε το μείζον ζήτημα των σωστικών ανασκαφών σε οικόπεδα πολιτών σε όλη την επικράτεια, πολλές από τις οποίες εκκρεμούν από δεκαετίες. Με αφορμή το γεγονός επισημάνθηκε ξανά η απογύμνωση της περιφέρειας από το απαραίτητο τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που θα ικανοποιήσει αυτή την ανάγκη και θα απενοχοποιήσει την Α.Υ. από τη μόνιμη αιτίαση για καθυστέρηση και δέσμευση της περιουσίας των πολιτών.

• Η κ. Υπουργός ανακοίνωσε την θέσπιση νέου Οργανογράμματος για το ΤΑΠ το φθινόπωρο και δεσμεύτηκε για σχετικό δημοκρατικό θεσμικό διάλογο. Η Υπουργός ανήγγειλε ότι στη νέα του μορφή το ΤΑΠ θα δώσει αποκλειστικά έμφαση στους πόρους από τη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και Μουσείων (αναψυκτήρια και πωλητήρια και δευτερευόντως εισιτήρια), ενώ θα επιχειρήσει να καταστήσει την Α.Υ. αυτοχρηματοδοτούμενη ως προς τις δράσεις της. Επίσης δεν θα έχει πλέον καμία συμμετοχή στις απαλλοτριώσεις (πρόθεση είναι να περάσουν στις αρμοδιότητα του ΥΠΠΟΑ), ενώ θα μεταφέρει και τις Τεχνικές του Υπηρεσίες στο ΥΠΠΟΑ. Ως προς το πρόβλημα των εκκρεμών διαγωνισμών για τα αναψυκτήρια η Υπουργός υποστήριξε ότι προς το παρόν θα εισηγηθεί την λύση των απευθείας αναθέσεων. Σχολιάστηκε επίσης η νέα σύνθεση του  Δ.Σ. του Τ.Α.Π.,  με τη συμμετοχή Γ. Γραμματέων της Κυβέρνησης χωρίς την παρουσία στελέχους της Υπηρεσίας. Η Υπουργός υποστήριξε ότι η επιλογή αυτή προσδίδει θεσμικό χαρακτήρα στο Δ.Σ., ενώ στην εύλογη επισήμανσή μας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να είναι λειτουργικό, απάντησε ότι τα τακτικά μέλη θα χαράζουν την πολιτική, ενώ το Δ.Σ. θα συνεδριάζει και με αναπληρωματικά μέλη. Μας ενημέρωσε, επίσης, ότι θα εισηγηθεί την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τις πολιτιστικές χορηγίες.

• Ιδιαίτερα θετική στα κλαδικά αιτήματα δεσμεύτηκε για την έκδοση της απαραίτητης ΚΥΑ για την εφαρμογή της αύξησης των εκτός έδρας ημερών μετακίνησης, και να εξετάσει την υπαγωγή του κλάδου στον κατάλογο αυτών που δύνανται να λαμβάνουν επίδομα επικινδύνου και ανθυγιεινής εργασίας (για όσους αρχαιολόγους εργάζονται σε τέτοιες συνθήκες και για όσο διάστημα εργάζονται). Θα ενεργήσει ώστε το ΥΠΠΟΑ να συμμετέχει στον θεσμό της κινητικότητας ως υποδοχέας με σαφή ορισμό των διευθύνσεων και τμημάτων υποδοχής και με έμφαση στην υποστελεχωμένη περιφέρεια, ενώ παράλληλα τόνισε ότι στο πλαίσιο αυτό θα προχωρήσει και η θεσμοθέτηση των περιγραμμάτων εργασίας από την αρχή, στα οποία θα ζητηθεί και η συμμετοχή του ΣΕΑ. Ανακοινώθηκε επίσης η επίσπευση ανάληψης υπηρεσίας των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2016 και η ενισχυτική πρόσληψη εποχικού προσωπικού 4μηνης θητείας εντός της τρέχουσας περιόδου. Επισήμανε τον «υδροκεφαλισμό κάποιων Υπηρεσιών της πόλης των Αθηνών» χωρίς να απαντήσει ποια λύση προτιμά για την «λύση του ζητήματος εκ των έσω». Έδειξε επίσης ενδιαφέρον για το αίτημα τακτικής σύγκλησης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και επίσπευσης της διαδικασίας αναγνώρισης προϋπηρεσίας. Στο αίτημα για αναγνώριση της προϋπηρεσίας και για μισθολογική εξέλιξη δεν πήρε θέση, όπως και για την θέσπιση και για τον κλάδο αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης. Σε ερώτησή μας σχετικά με την προκήρυξη των θέσεων ευθύνης της Α.Υ. ανέφερε ότι το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών θα δώσει σχετικές οδηγίες χωρίς να μιλήσει συγκεκριμένα για αλλαγή ή μη του ισχύοντος νόμου. Έδειξε ικανοποίηση για το αίτημα της Γ. Συνέλευσης για ενεργοποίηση του ειδικού βαθμολογίου-μισθολογίου του κλάδου. Η αντιπροσωπεία του ΣΕΑ έθεσε επίσης ζητήματα δημοκρατικής λειτουργίας των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Α.Π.Κ. σχετικά με φαινόμενα αυταρχικής συμπεριφοράς προϊσταμένων, χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει συγκεκριμένη δέσμευση από την πλευρά της Υπουργού. Σχολίασε αρνητικά το γεγονός ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 180 ενεργές υποθέσεις Ενόρκων Διοικητικών Εξετάσεων. Τέλος, δήλωσε ότι η ανάπτυξη του ερευνητικού χαρακτήρα του κλάδου είναι κάτι που την ενδιαφέρει και θα ήθελε να εργαστεί για την τόνωσή του με ορθό τρόπο μετά από σκέψη.

Τέλος, υπήρξε θετική στην ανάγκη επαναφοράς των ποινών για ζητήματα αρχαιοκαπηλίας στον Ποινικό Κώδικα, θέμα που δημοσιοποίησε ο ΣΕΑ, και ότι μάλιστα έχει ήδη προβεί στη σχετική παρέμβαση.

Η Υπουργός άκουσε την ανάγκη πολιτικής παρέμβασης σε ότι αφορά την αρχιτεκτονική των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 και την αυτόνομη πλέον παρουσία του Τομέα του Πολιτισμού σε αυτήν. Αναπτύχθηκε, επίσης, η ανάγκη εμφάνισης του Τομέα σε σχεδόν όλους τους Στόχους πολιτικής στον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα Διαρθρωτικά Ταμεία. Η Υπουργός αναφέρθηκε σε καθυστερήσεις στην απορρόφηση των έργων του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2014-2020. Αναπτύχθηκαν από την πλευρά μας επιχειρήματα για τις σοβαρές ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων για την επίβλεψη και την διοικητική υποστήριξη των έργων, καθώς και η ολοένα αυξανόμενη σχετική γραφειοκρατία, με συνεχείς αλλαγές της νομοθεσίας (π.χ. Ν. 4412/2016 περί δημοσίων έργων, τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που είναι υποχρεωμένοι οι φορείς να ενημερώνουν, χωρίς καν αυτές να συλλειτουργούν, την πρόσθετη δυσκολία της συμπερίληψης του ωρομίσθιου προσωπικού στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής, παρόλο που αυτό κατ' ουσίαν δεν επιβαρύνει εν τέλει τον εθνικό προϋπολογισμό).

Ο ΣΕΑ καλείται για άλλη μια φορά να αγωνισθεί για το αυτονόητο, απέναντι στην προσπάθεια κατακερματισμού της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Κατά την αντίληψή μας η μετατροπή των μουσείων-Eιδικών Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ σε ΝΠΔΔ αποτελεί ένα από τα στάδια μιας μακράς διαδικασίας αποδιάρθρωσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που ξεκίνησε το 2009 με την αυτονόμηση του Μουσείου Ακρόπολης, το 2019 με την αυτονόμηση του Μουσείου Κανελλοπούλου, και συνεχίζει τώρα με την πρόθεση από την κυβέρνηση της ΝΔ να αυτονομήσει και τα υπόλοιπα κρατικά μουσεία. Εκτιμούμε ότι το σχέδιο αυτό έχει στον ορίζοντά του το να καταστήσει την Α.Υ. παρία της Δημόσιας Διοίκησης, να διασπάσει τον πολυσχιδή και ενιαίο επιστημονικό-ερευνητικό, διαχειριστικό και διοικητικό της ρόλο στην Πολιτιστική Κληρονομιά και βέβαια να αποκόψει τα έσοδα από τις ανάγκες προστασίας των αρχαιοτήτων. Ας μην θεωρηθεί κινδυνολογία η πρόβλεψη ότι, αν αυτά τα σχέδια ευοδωθούν τώρα για τα Μουσεία, σε επόμενο στάδιο θα επιχειρηθεί να αποσχιστούν και οι μεγάλοι οργανωμένοι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία της χώρας. Στην ουσία πρόκειται για απόπειρα διάλυσης του ενιαίου φορέα προστασίας των μνημείων και της πολιτιστικής κληρονομιάς εν γένει, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.

Ο κυβερνητικός στόχος κατακερματισμού της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η συμμετοχή στη διαχείριση ιδρυμάτων, όπως το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και άλλων σωματείων στη χάραξη της πολιτιστικής πολιτικής για τα μνημεία και τα μουσεία, οι αλλαγές στο Δ.Σ. του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, με εκπροσώπηση μόνο κυβερνητικών στελεχών και τεχνοκρατών χωρίς εκπροσώπους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, είναι προφανές πως μας βρίσκουν αντίθετους.

Για τους σοβαρούς αυτούς λόγους ο ΣΕΑ καλεί τα μέλη του σε εγρήγορση, καλεί τους συναδέλφους σε κάθε Μουσείο και Υπηρεσία να οργανώσουν τοπικές συζητήσεις-συνελεύσεις, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο θα εξετάσει κάθε δυνατότητα αντίδρασης σε αυτήν την πολιτική δρομολογώντας κινητοποιήσεις, εκστρατεία ενημέρωσης και συλλογικές διαδικασίες, όπως Γενική Συνέλευση, για να αποφασίσουμε από κοινού την πορεία και τις κινητοποιήσεις μας. 

Δείτε όλα τα σχόλια