Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένα ταξίδι τέχνης με... καπετάνιο τον Νίκο Καββαδία

Έκθεση 39 εικαστικών στην Γκαλερί του Νότου

 

Τα καράβια και η θάλασσα αποτελούσαν το πρόσχημά του για το όνειρο, τη φυγή από την πραγματικότητα, το μέσον για την άπιαστη έννοια του απείρου. Ο βίος και το έργο του ποιητή Νίκου Καββαδία ενέπνευσαν 39 σύγχρονους εικαστικούς, που παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής και φωτογραφίας στην Γκαλερί του Νότου, Κουντουριώτου 152 στον Πειραιά, έως και την 1η Φεβρουαρίου, με θέμα «Νίκος Καββαδίας: Ένα ταξίδι τέχνης με αφετηρία τον Πειραιά».

Για τον Καββαδία, τον ασυρματιστή, διανοούμενο και πλήρως εξοικειωμένο με τις σκληρές συνθήκες ζωής των ναυτικών, τον ταξιδιώτη που όταν μένει ελεύθερος από τις βάρδιες και δεν τριγυρίζει στα κακόφημα μπαρ και σπίτια, διαβάζει Baudelaire, Ουράνη και Καρυωτάκη και μελετά τη ζωγραφική της Σχολής του Παρισιού, τον άνθρωπο που έζησε σε ολόκληρο τον κόσμο, η επιμελήτρια της έκθεσης και ιστορικός τέχνης Όλγα Λατουσάκη σημειώνει στο συνοδευτικό κείμενό της για την έκθεση μεταξύ άλλων πως, «σύμφωνα με τον ζωγράφο και φίλο του, Βασίλη Σπεράντζα, τον οποίο ο ποιητής ενέπνευσε σημαντικά κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Καββαδίας ήταν 'μια φωτεινή αχτίδα σε ένα σκληρό κόσμο'».

Κεντρικός άξονας στο έργο του η γυναίκα, στην οποία αναφέρεται τόσο μέσω του θαυμασμού, όσο και μέσω του πάθους, της νοσταλγίας αλλά και συχνά του ανεκπλήρωτου.

«Θα ήταν λάθος μεγάλο να θυμόμαστε τον Νίκο Καββαδία ως έναν 'ναυτικό ποιητή' ή έναν 'θαλασσόλυκο με καλή πένα'. Η επιφανειακή θεματογραφία του ίσως να ήταν η θάλασσα, ο λόγος του όμως διαπερνά τον αναγνώστη, τον κάνει να ξεχάσει τις άγνωστες λέξεις και τους ναυτικούς όρους και να γοητευτεί από την αλήθεια του. Λανθάνον θέμα αποτελούσε πάντα η ουτοπία· η προσωπική ουτοπία του ποιητή, με την οποία ο ίδιος σπρώχνει τους ανθρώπους προς την τόλμη, το θάρρος και την αναζήτηση". Όπως, εξάλλου, έχει πει και ο μεγάλος συνθέτης Θάνος Μικρούτσικος, «αν παρομοιάζαμε τον Καββαδία με έναν εικαστικό πίνακα, ο πίνακας μπορεί να ήταν γεμάτος με ναύτες και καράβια ρεαλιστικά ζωγραφισμένα, όμως σίγουρα κάποιο από τα ψάρια θα πετούσε έξω από το νερό». Την οργάνωση της έκθεσης υπογράφει ο Δημήτρης Λαζάρου.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Πειθαρχία ναι, δημοκρατία θα δούμε

Ακόμη μία φορά η Γερμανία εκμεταλλεύεται μια κρίση για να ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο έναντι των εταίρων της. Τώρα όμως οι αντιδράσεις είναι οξύτατες, η πειθαρχία κλονίζεται και η συνοχή της Ε.Ε. δεν φαίνεται τόσο χαλύβδινη. Όλο και λιγότεροι στενοχωριούνται γι’ αυτό.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο