Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αποχαιρετώντας έναν μεγάλο «χειροτέχνη»

Στα πατρογονικά Φιλιατρά επέστρεψε ο Pavlos

 

Ευφάνταστος και παιγνιώδης, με έργα που αποτυπώνουν την ποιητική όψη της καθημερινότητας και της φύσης και μετατρέπονται σε σύμβολα, ο Pavlos, που πέθανε στα 89 του χρόνια, αναπαύεται πλέον στα πατρικά χώματα των Φιλιατρών, που τόσο αγάπησε.

Καλλιτέχνης που δημιούργησε ένα προσωπικό, αναγνωρίσιμο στιλ, κατασκευάζοντας τρισδιάστατα και επιτοίχια έργα από πολύχρωμα χαρτιά, αφίσες κομμένες σε λωρίδες, μεταλλικά σύρματα ή πλαστικά υλικά, ο Pavlos έδωσε ταυτότητα σε πολύχρωμα τοπία και δέντρα και κατασκεύασε χαρακτηριστικές συνθέσεις με γραβάτες, σακάκια, παλτά και πουκάμισα κρεμασμένα σε καρέκλες, σε κρεμάστρες, στον τοίχο, νεκρές φύσεις, τοπία, θάλασσες και χωράφια, με αιχμή την παραστατικότητα αλλά χωρίς να ενταχθεί στα κινήματα των νεορεαλιστών ή των καλλιτεχνών της ποπ αρτ.

Μετά το τέλος των σπουδών του στην ΑΣΚΤ, ταξιδεύει με υποτροφία του γαλλικού κράτους στο Παρίσι παρακολουθώντας μαθήματα στην Ακαδημία Grande Chaumiere. Επιστρέφει στην Ελλάδα και εργάζεται στη διαφήμιση και το θέατρο, φιλοτεχνώντας σκηνικά. Τέλη της δεκαετίας του 50 επιστρέφει με υποτροφία του ΙΚΥ και πάλι στο Παρίσι, όπου εγκαθίσταται μόνιμα, ανοίγει εργαστήριο, γνωρίζεται με άλλους ομότεχνους και πραγματοποιεί την πρώτη ατομική του έκθεση, που την ακολούθησαν πολλές άλλες σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.

Βασικά χαρακτηριστικά της δουλειάς του, η εμμονή σε συγκεκριμένα θέματα, ο χειροτεχνικός τρόπος περίτεχνων συνδυασμών χαρτιού, η πλαστικότητα και η πλούσια χρωματικότητα που προκύπτει από το ίδιο το υλικό.

Δημιουργεί τα πρώτα έργα του με κομμένα χαρτιά περιοδικών και γοητεύεται από το μέγεθος και τα χρώματα των αφισών των παρισινών δρόμων και του μετρό και εκεί ανακαλύπτει το βασικό δομικό υλικό των έργων του.

Καταναλωτικά αγαθά και καθημερινά αντικείμενα, μεγεθυσμένα και γιγάντια, εγκιβωτίζονται μέσα σε φύλλα πλεξιγκλάς, απομονώνονται από το περιβάλλον τους, αποφορτίζονται από τη χρήση, τη λειτουργία και τις ιδιότητές τους.

Το 1980 εκπροσωπεί την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας και το 1985 παρουσιάζει το περιβάλλον "Σημαίες" στην Πινακοθήκη Πιερίδη, στο πλαίσιο του Αθήνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Το έργο του "Ποδοσφαιριστές" βρίσκεται στον σταθμό του Μετρό της Ομόνοιας.

Μ.Ζ.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Αλήθειες που πονάνε

Υποτίθεται ότι τόσον καιρό προσπαθούν να μας πείσουν ότι το σκάνδαλο Novartis είναι μια κατασκευή του ΣΥΡΙΖΑ με στόχο να σπιλώσει και να πλήξει τους πολιτικούς του αντιπάλους

Δειτε ολοκληρο το αρθρο