Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Δημήτρης Λιγνάδης: Δεν καταργώ, αλλά μετασχηματίζω

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου παρουσίασε τους άξονες ενός οργανογράμματος που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, όπως επεσήμανε

Επιλέγοντας τον στίχο του Εμπειρίκου «Πάρε τη λέξη μου. Δώσε μου το χέρι σου» ως βασικό πυλώνα που θα διατρέχει τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά του Εθνικού Θεάτρου για όλη τη διάρκεια της θητείας του

Επιλέγοντας τον στίχο του Εμπειρίκου «Πάρε τη λέξη μου. Δώσε μου το χέρι σου» ως βασικό πυλώνα που θα διατρέχει τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά του Εθνικού Θεάτρου για όλη τη διάρκεια της θητείας του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Λιγνάδης στην πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογράφους παρουσίασε τους άξονες ενός οργανογράμματος που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, καθώς, όπως εξήγησε, έχει παραλάβει μόλις ενάμιση μήνα κι ακόμα ενημερώνεται για θέματα και ζητήματα.

«Δεν καταργώ, αλλά μετασχηματίζω» ήταν μία από τις φράσεις στις οποίες επέμεινε απαντώντας στο εάν καταργεί την Πειραματική Σκηνή και διευκρινίζοντας πως «το πείραμα είναι κάτι που εξαπλώνεται πλέον σε όλες τις σκηνές του Εθνικού, χωρίς να είναι αντικείμενο μόνο μίας εξ αυτών». Ανακοίνωσε μάλιστα τον μετασχηματισμό της Πειραματικής σε ερευνητική για το αρχαιόθεμο δράμα, κάτι που θα κυριαρχεί και στη Δραματική Σχολή.

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον εκπαιδευτικό και εκπολιτιστικό χαρακτήρα της πρώτης κρατικής σκηνής, υπογράμμισε και θύμισε πως σκοπός του αλλά και ιδρυτική του διακήρυξη είναι η παραγωγή Πολιτισμού και Παιδείας, λέγοντας πως «η εκπαιδευτική διάσταση είναι να μπορέσει να καταφέρει έναν εμβολιασμό στη νοσούσα Παιδεία και εκπαίδευση».

Δήλωσε ιδιαίτερα συγκινημένος που βρίσκεται, όπως είπε, σε έναν χώρο που μεγάλωσε, αλλά και από την αποδοχή και την αγάπη που εισέπραξε από τους εργαζόμενους. «Το Εθνικό είναι μέσα στο γονίδιό μου, που ίσως να μην προεξοφλεί κάποια επιτυχή διοίκηση, αλλά ισχυροποιεί τη θέλησή μου να συνεχίσω και να βελτιώσω τη λειτουργία του για να καταστεί μια ναυαρχίδα στον θεατρικό πολιτισμό του τόπου» είπε. Παρουσιάζοντας τους άξονες στους οποίους θα κινηθεί, ανάφερε πως είναι από κοινού «το εύρος και το βάθος, το όφελος και η ωφέλεια, η επιστήμη και η τέχνη». Στόχος του, όπως εξήγησε, είναι να «διατηρήσει, να εμπλουτίσει, να αυξήσει και να διογκώσει την έννοια του εύρους και του βάθους». Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους «αιμοδότες θεατές από όλη την Ελλάδα που χρηματοδοτούν μέσω της φορολογίας το Εθνικό. Απευθυνόμαστε σε όλον τον ελληνικό λαό, ζούμε λόγω αυτού και δεν πρέπει να αφήσουμε έξω ούτε μισό κάτοικο της ελληνικής επικράτειας, κάτι που θα αποτυπωθεί στις δράσεις. Το βάθος δίνεται με μελέτη και προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, κυρίως για τα εκπαιδευτικά ζητήματα και την αύξηση του ερευνητικού - παιδευτικού πυλώνα του θεάτρου» υπογράμμισε.

Συμπαραγωγές

Γνωστοποίησε τη συνεργασία συμπαραγωγών με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μίλησε για τη συνέχιση της απευθείας μετάδοσης παραστάσεων σε ακριτικά μέρη μέσω του καναλιού της Βουλής, το θέατρο εξπρές μέσα στο λεωφορείο που ταξιδεύει, το επισκεπτήριο στα νοσοκομεία, τα παραμύθια, το θέατρο στις φυλακές, το θέατρο από και για εφήβους, ενώ εξήρε το έργο της Σοφίας Βγενοπούλου στο Μικρό Εθνικό ευχαριστώντας την. Ανακοίνωσε επίσης τη μετονομασία του ισογείου Rex σε σκηνή “Ελένης Παπαδάκη”, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η τέχνη μόνο ενώνει». Έκανε γνωστό πως φιλοδοξεί το Rex και οι χώροι όπου στεγάζεται η Δραματική χολή στο Σχολείο της Ειρήνης Παπά να παραμένουν ανοιχτά και το καλοκαίρι με δράσεις για όσους παραμένουν στην πόλη αλλά και τους τουρίστες, ενώ σκέφτεται και τη δημιουργία, σε χώρο που ήδη υπάρχει εκεί, ενός υπαίθριου θεάτρου 1.500 θέσεων για ξένους θιάσους αλλά και ενοικιαστές, κάνοντας λόγο για «στοχευμένη εξωστρέφεια».

Παραδέχθηκε ωστόσο πως «όλα αυτά θα γίνουν αφού ξεπεραστούν κάποια ζητήματα με την οικονομική κατάσταση του Εθνικού, για την οποία έχουν επιστρατευτεί ειδικοί για ελέγχους» και θυμίζοντας πως τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης φτάνουν μόνο για τη μισθοδοσία.

Έκανε λόγο για εκδόσεις του Εθνικού, διατήρηση και αξιοποίηση του αρχείου του, υπέρτιτλους σε όλες τις σκηνές, αλλά και ανανέωση του διδακτικού προσωπικού στη Δραματική Σχολή. Επιμένοντας πως «η Ιστορία είναι αντικείμενο του πόθου», ανακοίνωσε την ύπαρξη δράσεων για τον εορτασμό των 2.500 χρόνων για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και τη μάχη των Θερμοπυλών.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης, που είχε δίπλα του την αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια, Έρι Κύργια, η οποία παρουσίασε το πρόγραμμα, και παρόντες τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Βασίλη Πουλαντζά, τη διευθύντρια της Δραματικής Σχολής Δηώ Καγγελάρη και συντελεστές παραστάσεων, κατέληξε λέγοντας «Υπάρχουν όνειρα και όχι φόβος».

Μάνια Ζούση

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ο κύριος Βορίδης

O κύριος Βορίδης ξεκίνησε τη λαμπρή πολιτική του σταδιοδρομία ως στέλεχος του Μιχαλολιάκου στη νεολαία της ΕΠΕΝ και αργότερα διάδοχός του στην ηγεσία αυτής της διαβόητης χουντοφασιστικής οργάνωσης.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο