Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Η μνήμη πολλούς ανθρώπους τους στοιχειώνει"

Το μονόπρακτο του Δημήτρη Κεχαΐδη "Προάστιο Νέου Φαλήρου" για πρώτη φορά στη σκηνή * Αθηνά Κεφαλά:

 

Της Μάνιας Ζούση

 

Αγαπημένη ανιψιά του Δημήτρη Κεχαΐδη και μεγαλωμένη στην αγκαλιά του, η σκηνοθέτις Αθηνά Κεφαλά επιλέγει ένα σπάνιο μονόπρακτο του σημαντικού θεατρικού συγγραφέα με τίτλο «Προάστιο Νέου Φαλήρου», που θα παρουσιάζεται από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου στο poems & crimes των εκδόσεων Γαβριηλίδη.

Η ίδια δεν κρύβει πως ο Κεχαΐδης τη διαμόρφωσε θεατρικά. «Κάνοντας πρόβες είναι σαν να ζω ξανά με τον Δημήτρη» ομολογεί και εξηγεί πως «αυτό το μονόπρακτο έχει να κάνει με τη μνήμη. Και η μνήμη πολλούς ανθρώπους τους στοιχειώνει. Όπως έχει στοιχειώσει και την ηρωίδα, την Έλλη».

Η Α. Κεφαλά δεν παραλείπει να προσθέσει πως «στο έργο δημιουργούνται ωραίες και σημαντικές σχέσεις, όπως σε όλα τα έργα του Κεχαΐδη. Σχέσεις βαθιά ανθρώπινες και διάλογοι εξαιρετικά αβίαστοι, καθώς μιλάμε για έναν μετρ του διαλόγου».

Το έργο μάς μεταφέρει σ' ένα αστικό σπίτι του Νέου Φαλήρου, μια ωραία παλιά κατοικία που καταρρέει. Ένα από αυτά τα σπίτια που όλοι κάποια στιγμή θαυμάσαμε ξαφνιασμένοι από την ομορφιά και τη φθορά τους. Δύο αδέρφια, ο Γιώργος και η Έλλη, κατοικούν εκεί, κι ο καθένας αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο τα περασμένα μεγαλεία. Ο Γιώργος, σιδηροδρομικός υπάλληλος, προσπαθεί να αποκαταστήσει την αδερφή του, αλλά εκείνη αρνείται τον συμβιβασμό με την ανάγκη. Περνά την ημέρα της αναπολώντας τα περασμένα και συζητώντας γι' αυτά με τη γειτόνισσά της, την Εύα.

 

Τρεις χαρακτήρες

«Στο μονόπρακτο υπάρχουν τρεις χαρακτήρες που γυρίζουν γύρω από την κεντρική ηρωίδα που ζει με άλογες μνήμες. Δεν ξέρουμε τι απ' όλα όσα εξιστορεί είναι πραγματικό και τι το έχει δημιουργήσει η φαντασία της. Άλλωστε στο έργο του Κεχαΐδη το παράλογο συμβαδίζει με τον ρεαλισμό, οι χαρακτήρες κινούνται μεταξύ δράματος και κωμωδίας, πραγματικότητας και φαντασίας. Αναμνήσεις στοιχειώνουν το παρόν. Οι δυο γυναίκες αρνούνται να παραμερίσουν τις μνήμες, ενώ ο άνδρας προσπαθεί να τις προσγειώσει, εγκλωβισμένος κι αυτός στην καθημερινότητας της βιοπάλης, του καθήκοντος και της αγάπης».

Η ιστορία διαδραματίζεται στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960. «Ο θεατής καταλαβαίνει εύκολα πως αυτός ο συγγραφέας έφτασε να γράψει το τελευταίο του έργο «Με δύναμη από την Κηφισιά». Κλιμακώνει τις καταστάσεις με διαλόγους που ρέουν, δίνει διαυγέστατες εικόνες, όπως σε όλα του τα έργα, έχοντας ανεβάσει στη σκηνή σπαρταριστή τη ζωή μας.

Οι ήρωές του είναι γνωστοί και φίλοι μας, με τις γραμμές τους να διαγράφονται πιο καθαρά από τους αληθινούς» διευκρινίζει χωρίς να παραλείπει να προσθέσει πόσο απασχολούσε τον Κεχαΐδη ο διάλογος και πόσο βασανιζόταν με κάθε έργο του.

«Πάλευε με τους διαλόγους σαν να πάλευε με δαίμονες. Τους έγραφε ξανά και ξανά, τους προβάριζε, και εκεί κατάλαβα πόσο δύσκολο είναι να γράψεις» σημειώνει.

Μετά το τέλος της παράστασης όπου πρωταγωνιστούν η Ιωάννα Γκαβάκου, η Σίβη Σιδέρη και ο Περικλής Λιανός, θα ακολουθεί ένα μικρό αφιέρωμα για τον Δημήτρη Κεχαΐδη με ηχητικά αποσπάσματα και φωτογραφίες.

Το «Προάστιο Νέου Φαλήρου» γράφτηκε το 1959, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Θέατρο - Κινηματογράφος» και ξαναγράφτηκε το 1965. Μεταδόθηκε απ' το ραδιόφωνο το 1986, παρουσιάστηκε από την τηλεόραση της ΕΡΤ1 το 1988 σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα και εκ νέου το 2011 σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Όλες οι Ειδήσεις