Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΚΘΒΕ: Aπολογισμός με θετικό πρόσημο

Σε συνολικό απολογισμό της σχεδόν τετραετούς θητείας της σημερινής διοίκησης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) προχώρησε χθες ο πρόεδρός του Άρης Στυλιανού και...

 

Ρεπορτάζ: Μαρούλα Πλήκα

 

Σε συνολικό απολογισμό της σχεδόν τετραετούς θητείας της σημερινής διοίκησης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) προχώρησε χθες ο πρόεδρός του Άρης Στυλιανού και ήταν η πρώτη φορά που μίλησε πάνω από δύο - τρία λεπτά της ώρας σε συνέντευξη Τύπου.

Χθες, χρειάστηκε το πολύ δέκα λεπτά για να αναδείξει τόσο τα θετικά όσο και κάποιες αδυναμίες και λάθη που έγιναν. Μίλησε για μια «μεγάλη συλλογική προσπάθεια» που έγινε για να σταθεί το ΚΘΒΕ στα πόδια του το 2015, μια προσπάθεια που, όπως είπε, κινήθηκε σε τέσσερις άξονες που ήταν: α) η οικονομική εξυγίανση, κάτι που επιτεύχθηκε το 2018 όταν με τη στήριξη και της πολιτείας το ΚΘΒΕ απαλλάχθηκε οριστικά από ένα ληξιπρόθεσμο χρέος σχεδόν 9 εκατ. ευρώ, β) ο διοικητικός εκσυγχρονισμός του θεάτρου, γ) η καλλιτεχνική του απογείωση, που, όπως είπε, «πιστώνεται στον Γιάννη Αναστασάκη» και δ) η κοινωνική προσφορά και η εξωστρέφεια. «Δεν έγιναν όλα τέλεια. Υπήρξαν λάθη και δυσλειτουργίες. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε αντιξοότητες και κυρίως το γεγονός ότι στο ΚΘΒΕ είχε εγκατασταθεί ένα καθεστώς αδράνειας, που αντιστάθηκε σε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού» είπε σε άλλο σημείο.

Αιχμές για τη στάση του ΣΕΗ

Όταν ρωτήθηκε για το τι θα διόρθωνε, αν είχε την ευκαιρία, από τα όποια λάθη έγιναν, απάντησε ότι θα ήταν πιο αποφασιστικός για τομές που έπρεπε να γίνουν, ενώ για τη στάση του ΣΕΗ στην υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ), υποστήριξε ότι διακατέχεται από συντεχνιακή αντίληψη και υποκρύπτει και κομματικές σκοπιμότητες. Σημείωσε επίσης ότι, τέσσερις μήνες μετά τη συμφωνία διοίκησης και ηθοποιών του ΚΘΒΕ, το ΣΕΗ ακόμη δεν έχει κάνει τίποτε για την υπογραφή της Σύμβασης. Αιχμές για τη στάση του ΣΕΗ άφησε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Αναστασάκης, χαρακτηρίζοντας ως «το μόνο μελανό σημείο» της περσινής σαιζόν «την αναταραχή που προέκυψε -κι ακόμη δεν έχει οριστικά κοπάσει, με την υπογραφή της ΣΣΕ των ηθοποιών με το ΣΕΗ». Θύμισε ότι ακυρώθηκαν για πέντε συνεχείς εβδομάδες 182 παρατάσεις και το ΚΘΒΕ έχασε έσοδα 250.000 ευρώ.

Παρά ταύτα, τα νούμερα του ΚΘΒΕ ευημερούν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Αναστασάκης, κατά την περσινή καλλιτεχνική περίοδο περίπου 200.000 θεατές παρακολούθησαν τις 937 παραστάσεις του θεάτρου και τα έσοδα από τα εισιτήρια ανήλθαν σε 905.000 ευρώ. Παραστάσεις του ΚΘΒΕ παρακολούθησαν 32 ΚΑΠΗ και 117 σύλλογοι, συνολικά 59 σχολεία από την επαρχία και τη Θεσσαλονίκη, 22.675 άνεργοι (δωρεάν).

Με οδηγό το «ζωτικό ψεύδος» η νέα σεζόν

Παρουσιάζοντας το ρεπερτόριο της περιόδου 2019-2020 ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ είπε ότι το θέμα του είναι το «ζωτικό ψεύδος», δηλαδή «το ψέμα που λέμε στον εαυτό μας για να κρύψουμε μια οδυνηρή αλήθεια». Όπως εξήγησε, ο όρος αυτός διαπερνά τα θεατρικά έργα που ανεβαίνουν την ερχόμενη σεζόν. Έτσι, το θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης θα έχει την ευκαιρία να δει τις εξής παραστάσεις στις σκηνές του ΚΘΒΕ: «Οι τρεις αδερφές» του Αντόν Τσέχωφ, «Οι στυλοβάτες της κοινωνίας» του Ερρίκου Ίψε, «Μόλλυ Σουήνη» του Μπράιαν Φρίελ, «Εδώ ουρανός» της Αγλαΐα Βετεράνι, «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Κάρλο Γκολντόνι, «Ο μεγαλοπρεπής κερατάς» του Φερνάν Κρομλένκ, «Η μεγάλη πλατεία» του Νίκου Μπακόλα, «Ο Ελέφας» του Κώστα Βοσταντζόγλου, «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη. Στην Παιδική Σκηνή θα ανέβουν «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη, «Μια γιορτή στου Νουριάν» του Φόλκερ Λούντβιχ. Στη νεανική σκηνή θα ανέβουν τα έργα «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυκτα» του Σάιμον Στήβενς, «Παραμύθι για δύο» του Φίλιπ Ρίντλεϊ, ενώ στην βρεφική σκηνή τα έργα «Έξω πάνω μέσα κάτω» της Κατερίνας Καρδήμα.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Πολυτεχνείο

Η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά στη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αυτής της εξέγερσης των νέων ανθρώπων που αμφισβήτησαν «τη βία ως στοιχείο εξαναγκασμού» και ύψωσαν τη φωνή τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο