Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο «Πάπας του trash» στη Θεσσαλονίκη

Ο Τζον Γουότερς στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Εμβληματική φιγούρα της αμερικανικής καλλιτεχνικής σκηνής, ο Τζον Γουότερς, τολμηρός σκηνοθέτης και θρυλικός εκπρόσωπος του cult cinema, θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη από 6 έως και 8 Νοεμβρίου, καλεσμένος του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης, που θα διεξαχθεί από 31 Οκτωβρίου έως και 10 Νοεμβρίου.

Στον «Πάπα του trash», όπως τον είχε χαρακτηρίσει ο Γουίλιαμ Μπάροουζ, θα απονεμηθεί ο Χρυσός Αλέξανδρος για την προσφορά του στον κινηματογράφο και θα του δοθεί από το φεστιβάλ carte blanche για να επιλέξει 10 αγαπημένες του ταινίες. Πρόκειται για τις ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ που αντικατοπτρίζουν την αγάπη του για το ακραίο στην τέχνη: «Boom!» του Τζόζεφ Λόουζι με τους Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Ρίτσαρντ Μπάρτον, μεταφορά έργου του Τένεσι Γουίλιαμς, «Mom and Dad» του Μπράιαν Τέιλορ, ένα b-movie, με τους Νίκολας Κέιτζ και Σέλμα Μπλερ, «The strange ones» των Λόρεν Βολκστάιν και Κρίστοφερ Ράντκλιφ, «Krisha» σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τρέι Έντουαρντ Σουλτς, «Tickled» των Ντέιβιντ Φάριερ και Ντίλαν Ριβ, «Who took Johnny» των Ντέιβιντ Μπέιλινσον, Σούκι Χόλι και Μάικλ Γκαλίνσκι, η επανεξέταση της διαβόητης υπόθεσης εξαφάνισης του Τζόνι Γκος, ενός αγοριού που μοίραζε εφημερίδες στην Άιοβα, πρώτη περίπτωση εξαφάνισης παιδιού που δημοσιοποιήθηκε στις χάρτινες συσκευασίες γάλακτος, «Hors Satan» του Μπρουνό Ντιμόν, «American animals» του Μπαρτ Λέιτον, «I, Olga» των Πετρ Κάζντα, Τομάς Γουέινρεμπ, ένα συναρπαστικό πορτραίτο μιας δολοφόνου, και «The green fog» των Γκι Μαντίν, Έβαν Τζόνσον και Γκάλεν Τζόνσον.

Ο σκηνοθέτης θα παρουσιάσει επίσης, κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ στον κινηματογράφο Ολύμπιον, το one-man show “This filthy world”, μια standup comedy παράσταση, αφιερωμένη στο εμμονικό του γούστο, τις παράλογες συμβουλές του και την επαγγελματική του καθοδήγηση για το πώς να γίνει κανείς ένας επιτυχημένος και ευτυχισμένος νευρωτικός.

Ο Τζον Γουότερς θα μοιραστεί ακόμη στοιχεία από τη φιλοσοφία και τον τρόπο σκέψης του, την «κηλιδωμένη του σοφία» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, σε ένα masterclass ανοιχτό για το κοινό. Απευθυνόμενος σε σινεφίλ, φανατικούς του σινεμά και θαυμαστές του κινηματογραφικού trash, θα μιλήσει για το πώς να αναζητήσεις χρηματοδότηση για τις ταινίες σου, πώς να επιβιώσεις στο Χόλυγουντ, αλλά και πώς να αποτύχεις, οποιοδήποτε επαγγελματικό δρόμο και αν επιλέξεις! Την ίδια ώρα, νεαροί κινηματογραφιστές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα workshop με τον ίδιο τον σκηνοθέτη.

Από την Divine στον Τζόνι Ντεπ και την Κάθλιν Τέρνερ

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και συγγραφέας, ο Τζον Γουότερς έχει γράψει τη δική του ιστορία στο ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά. Γνωστός για το ασυγκράτητο χιούμορ του, την αγάπη του για το κακό γούστο και τη διαστρέβλωση των παραδοσιακών ηθικών αξιών, ο δημιουργός από τη Βαλτιμόρη ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 τη συνεργασία του με την Divine, το διαχρονικό ίνδαλμα της διαφορετικότητας, της τόλμης και του αχαλίνωτου χιούμορ, η οποία πρωταγωνίστησε στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «Mondo trasho». To 1972, ο Γουότερς σκηνοθετεί το «Pink flamingos», που ανακηρύσσεται cult αριστούργημα και αποτελεί την πρώτη ταινία μιας «trash τριλογίας» από κοινού με το «Female trouble» και «Desperate living». Ακολουθεί, το 1981, το «Polyester», αλλά η μεγάλη του εμπορική επιτυχία υπήρξε το «Hairspray», το 1988, το οποίο αποκτά ζωή και εκτός μεγάλης οθόνης, καθώς μετατρέπεται σε μιούζικαλ και ανεβαίνει σε σχολικές σκηνές στις ΗΠΑ.

Το 1990, ο Τζον Γουότερς σκηνοθετεί τον Τζόνι Ντεπ στο μιούζικαλ «Cry-baby», ενώ αγαπημένη ταινία του σκηνοθέτη παραμένει το «Serial Mom», με πρωταγωνίστρια την Κάθλιν Τέρνερ. Ακολουθεί το «Pecker», μια παρωδία για τον κόσμο της τέχνης, το «Cecil B. deMented» και το «A dirty shame».

«Μου συνέβη το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί σε έναν δημιουργικό άνθρωπο· με αποδέχτηκαν», γράφει ο ίδιος ο Τζον Γουότερς στο βιβλίο του με τίτλο “Mr. Know-It-All: The tarnished wisdom of a filth elder”, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ενώ η εφημερίδα «New York Times» δεν δίστασε να τον αποκαλέσει «εθνικό θησαυρό».

Μ.Ζ.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Πολυτεχνείο

Η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά στη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αυτής της εξέγερσης των νέων ανθρώπων που αμφισβήτησαν «τη βία ως στοιχείο εξαναγκασμού» και ύψωσαν τη φωνή τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο