Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μαραντόνα, ο εκπεσών ημίθεος

Ενα ντοκιμαντέρ από τον Ασίφ Καπάντια

Θα μπορούσε να είναι κουίζ: Τι κοινό έχουν ο Άιρτον Σένα, η Έιμι Γουαϊνχάουζ και ο Ντιέγκο Μαραντόνα; H ζωή και των τριων έχει γίνει ντοκιμαντέρ από τον Βρετανό κινηματογραφιστή Ασίφ Καπάντια, σε μια άτυπη τριλογία για τη δόξα και τις βλαβερές συνέπειές της. Το τελευταίο μέρος αυτής της τριλογίας, για τη ζωή του Αργεντίνου σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου, βγαίνει την Πέμπτη στις ελληνικές αίθουσες. Μέσα σε 130 λεπτά διηγείται την απίστευτη ιστορία του "Ντιεγκίτο": Στο σημείωμά του ο σκηνοθέτης μιλάει για το πώς έφτασε στα χέρια του άγνωστο οπτικό υλικό 500 ωρών, το οποίο και χρησιμοποίησε: «Το 1981 ο ατζέντης τού Μαραντόνα σκέφτηκε να κάνει μια ταινία για εκείνον και έτσι προσέλαβε δύο εικονολήπτες να τον ακολουθούν παντού. Εκατοντάδες ώρες γυρίστηκαν τότε... Τελικά ο Μαραντόνα απέλυσε τον ατζέντη του και η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ. Τα μισά αρχεία ήταν στη Νάπολη και τα άλλα μισά βρίσκονταν σε μια αποθήκη της πρώην γυναίκας του, Κλάουντια. Δεν τα είχε ακουμπήσει κανείς για τριάντα χρόνια. Έτσι, όλο το υλικό της ταινίας προέρχεται από τους προσωπικούς του εικονολήπτες».

Το ξεκίνημα της καριέρας του Μαραντόνα στην Αργεντινή, όπου ήταν το τρίτο από τα πέντε παιδιά μιας φτωχής οικογένειας σε ένα προάστιο του Μπουένος Άιρες. Όταν ήταν μικρός, ο Ντιεγκίτο χάθηκε στο σκοτάδι, με αποτέλεσμα να πέσει μέσα στον οικογενειακό βόθρο, βάζοντας τα κλάματα. Ο θείος του ο Τσιρίλο τον άκουσε και κατάφερε να τον βγάλει, λέγοντάς του «Ντιεγκίτο, να έχεις το κεφάλι σου πάντα πάνω από τα σκατά». Ο Μαραντόνα θα φτάσει στο απόγειο της δόξας του στη Νάπολη, αφού είχε περάσει, χωρίς καμιά επιτυχία, από τη Βαρκελώνη. Σαν σαιξπηρική τραγωδία με εικόνες αρχείου τηλεοπτικής μετάδοσης, με άφθονο κόκκο. Η θριαμβευτική υποδοχή στην πτωχευμένη Νάπολη από ένα πλήθος 80.000 οπαδών (ήταν η ακριβότερη μεταγραφή στην ιστορία του ποδοσφαίρου μέχρι εκείνη τη στιγμή, με 10 εκατομμύρια δολάρια), ο εθισμός του στα ναρκωτικά, η εμπλοκή του με την Καμόρα, που είχε πληρώσει για τη μεταγραφή, η προσωπική παρακμή, η κατάληξη να είναι ένας "ξένος" για όλους εκείνους που τον λάτρεψαν...

Ο Μαραντόνα είχε το μειονέκτημα να υστερεί σε ύψος. Το ισοφάρισε βάζοντας το μυαλό του να δουλέψει παραπάνω από τους άλλους ποδοσφαιριστές. Όταν έβαζε γκολ, ύψωνε τη γροθιά και έστρεφε το βλέμμα προς τον ουρανό... Αλλά τι συμβαίνει όταν ένας ημίθεος βουλιάξει στα Τάρταρα; Σε μια επίπονη "επιστροφή", αναζητά την προσωπική του γαλήνη, συναντιέται στην Αβάνα με τον Φιντέλ Κάστρο, κάνει βήματα επώδυνης αυτογνωσίας...

Κ.Τ.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

ΜΜΕ και αυτοσεβασμός

Υπάρχουν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που υπερασπίζονται την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητά τους, ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες δεοντολογίας και συχνά προθέτουν και δικούς τους. Το χαρακτηριστικό των μέσων αυτών είναι ο αυτοσεβασμός.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο