Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: "Μάθημα ζωής" για τα ανθρώπινα δικαιώματα

"Το καλοκαίρι του Άνταμ" του Ρις Ερνστ, μια από τις ταινίες του αφιερώματος "Διαφορετικοί αλλά ίδιοι".

Μια φράση της Αμερικανίδας ποιήτριας και ακτιβίστριας Μάγιας Αγγέλου προτάσσει το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης για το αφιέρωμά του "Διαφορετικοί αλλά ίδιοι": "Τα ίσα δικαιώματα και η δικαιοσύνη είναι σαν τον αέρα που αναπνέουμε: τα έχουμε όλοι ή κανένας".

Το αφιέρωμα, το οποίο θα παρουσιαστεί με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, περιλαμβάνει πέντε ταινίες που, με κοινό άξονα τον σεβασμό απέναντι στις μειονότητες και στη διαφορετικότητα, δίνουν οικουμενικά μαθήματα ζωής με τρόπο ουσιαστικό και όχι διδακτικό. Περιλαμβάνει πέντε ταινίες που προβάλλονται σε πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη, ταινίες που αντιπαρατίθενται σε κάθε νοοτροπία που υψώνει φραγμούς και τείχη ανάμεσα στους ανθρώπους. Μια νεαρή κοπέλα που ανακαλύπτει πόσο πολύτιμη είναι η αυτοεκτίμηση, μια τραγωδία που γίνεται αφορμή για ένα νέο ξεκίνημα, ένα καλοκαίρι αφύπνισης, η περιπέτεια της ενηλικίωσης, η δύναμη θέλησης που πηγάζει από μέσα μας... Όλοι οι χώροι προβολής του αφιερώματος «Διαφορετικοί αλλά ίδιοι» είναι προσβάσιμοι σε Άτομα με Αναπηρία.

Στη Θεσσαλονίκη θα είναι και ο Μάικλ Γκαλίνσκι, ο πενηντάχρονος Νεοϋορκέζος φωτογράφος, μουσικός και κινηματογραφιστής, με το ντοκιμαντέρ του «Who Took Johnny» (2014), μία από τις δέκα αγαπημένες ταινίες του τιμώμενου φέτος στο φεστιβάλ Τζον Γουότερς. Το ντοκιμαντέρ, που ο Γκαλίνσκι συνυπογράφει με τη σύζυγό του Σούκι Χόλεϊ και τον Ντέιβιντ Μπέλινσον, αναφέρεται στη μυστηριώδη υπόθεση εξαφάνισης ενός 12χρονου διανομέα εφημερίδων στην Αϊόβα του 1982 - ήταν το πρώτο παιδί του οποίου η φωτογραφία εκτυπώθηκε ως alert για αγνοούμενο σε χαρτόκουτο γάλακτος.

Ακόμη, στη Θεσσαλονίκη ο Γκαλίνσκι θα παρουσιάσει και το φωτογραφικό του λεύκωμα «Malls Across America» για τα αμερικανικά εμπορικά κέντρα της δεκαετίας του ‘80: «Το 1989 ήμουν δευτεροετής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης όταν πήρα το πρώτο μου μάθημα φωτογραφίας. Είχα έναν τρομερό καθηγητή και ένα Σαββατοκύριακο, καθώς έψαχνα να βρω αντικείμενο για την πρώτη μου εργασία, έτυχε να πάω στο εμπορικό κέντρο Smith Haven. Αντιλήφθηκα αμέσως πως είχα βρει το ιδανικό μέρος να φωτογραφήσω... Με ενδιέφερε ιδιαίτερα να προσεγγίσω το εμπορικό κέντρο σαν μια ιδιωτικοποιημένη δημόσια πλατεία. Ενώ επικεντρώθηκα στους ανθρώπους, σκέφτηκα για τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με τον χώρο. Ο καθηγητής μου ενθουσιάστηκε με τη δουλειά μου και με ενθάρρυνε να τη συνεχίσω το καλοκαίρι". Ο Γκαλίνσκι τράβηξε φωτογραφίες σε δεκαπέντε εμπορικά κέντρα εκείνο το καλοκαίρι, από το Οχάιο και τη Βόρεια Καρολίνα μέχρι τη Νότια Ντακότα και την Ουάσιγκτον. Ναοί του καταναλωτισμού, με οικογένειες αγχωμένες στις σάλες ενός σύγχρονου λαβύρινθου, νέους που ανακαλύπτουν καινούργιους τόπους διασκέδασης, ηλικιωμένους με το βλέμμα καρφωμένο σε βιτρίνες κατάφωτες...

Με την άνθηση του ρεύματος της «Pictures Generation» στις εικαστικές τέχνες, ο Γκαλίνσκι συνεχίζει τα μαθήματα και ασχολείται πλέον επαγγελματικά με τη φωτογραφία, δουλεύοντας για έντυπα και οδηγούς. Παράλληλα, στρέφεται στη μουσική -την πανκ ροκ- και τον κινηματογράφο. Τα νεγκατίφ του ’89 μπαίνουν στα συρτάρια. Και βγαίνουν μόλις το 2010, όταν ο καλλιτέχνης αποφασίζει να τις ψηφιοποιήσει με ένα δανεικό σκάνερ. Και φτάνει, τρία χρόνια μετά, στην περιορισμένων αντιτύπων έκδοση του συλλεκτικού λευκώματος «Malls Across America», που θα κυκλοφορήσει στις 15 Νοεμβρίου από τις εκδόσεις Rumur.

Ο Μάικλ Γκαλίνσκι θα παρουσιάσει το φωτογραφικό του λεύκωμα την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου στο Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης στην Αποθήκη Α’ του λιμανιού, με συνομιλητή τον επιμελητή του ΜOMus-ΜΦΘ Ηρακλή Παπαϊωάννου.

 

Κ.Τ.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ο κύριος Βορίδης

O κύριος Βορίδης ξεκίνησε τη λαμπρή πολιτική του σταδιοδρομία ως στέλεχος του Μιχαλολιάκου στη νεολαία της ΕΠΕΝ και αργότερα διάδοχός του στην ηγεσία αυτής της διαβόητης χουντοφασιστικής οργάνωσης.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο