Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αλμπέρ Σέρα: Θέλω οι ηθοποιοί απλώς να παίζουν μπροστά στον φακό

Αλμπέρ Σέρα

  Σε masterclass που έδωσε χθες Δευτέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο Καταλανός σκηνοθέτης Αλμπέρ Σέρα αναφέρθηκε στις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του, ενώ προσπάθησε να εξηγήσει εν συντομία τη...

Σε masterclass που έδωσε χθες Δευτέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο Καταλανός σκηνοθέτης Αλμπέρ Σέρα αναφέρθηκε στις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του, ενώ προσπάθησε να εξηγήσει εν συντομία τη μεθοδολογία του, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψηφιακή επανάσταση στον κινηματογράφο.

"Όταν αποφασίζεις να γυρίσεις μια ταινία, τότε αποφασίζεις να ζήσεις και σε έναν καινούργιο κόσμο. Όλα είναι διαφορετικά και οι κανόνες αλλάζουν. Τα πάντα γίνονται πιο έντονα, πιο συμπιεσμένα" είπε χαρακτηριστικά. Εξήγησε ότι επηρεάστηκε κυρίως από την αμερικανική μουσική του '60 και του '70 αλλά και από τα αβάν γκαρντ καλλιτεχνικά ρεύματα των αρχών του 20ού αιώνα.

Ο βασικός του στόχος, η εμμονή του, είναι το παιχνίδι... Για παράδειγμα, η μη προετοιμασία πριν τα γυρίσματα: «Είναι βαρετό να περιμένω τους τεχνικούς να στήσουν τον φωτισμό... Είναι βαρετό να γυρίζω 'αστικές' ταινίες μέσα σε ένα αστικό πλέγμα εργασίας... Ο ψευτοεπαγγελματισμός είναι αυτός που σκοτώνει τελικά την παιχνιδιάρικη διάσταση της κινηματογράφησης. Σήμερα σχεδόν όλες οι ταινίες ελέγχονται από τον επαγγελματισμό. Αυτό τελικά καθιστά τη διαδικασία πολύ βαρετή και ακαδημαϊκή. Με την άφιξη της ψηφιακής τεχνολογίας, όμως, αρκετά άλλαξαν. Τώρα έχουμε τη δυνατότητα να κινηματογραφούμε πιο εύκολα... Εγώ προσωπικά γυρίζω τις σκηνές μου με τρεις κάμερες ταυτόχρονα, χωρίς να ενημερώνω τους ηθοποιούς μου πού να κοιτάξουν ή να εστιάσουν. Δεν τους ζητώ να 'ταιριάξουν' στο σώμα και στην ουσία του χαρακτήρα που υποδύονται. Δεν θέλω να γνωρίζουν τίποτε. Απλώς να παίζουν μπροστά στον φακό".

Ο Αλμπέρ Σέρα δήλωσε εμμονικός με τη μέθοδό του, αλλά, όπως πιστεύει, μόνο μ' αυτόν τον τρόπο γεννιέται η έμπνευση. «Πολλές φορές, όταν κάτι μοιάζει αόρατο, η κάμερα μπορεί να το αιχμαλωτίσει. Ελάχιστες φορές έχω κάποιον βοηθό στην εστίαση της εικόνας. Φανταστείτε λοιπόν την αυτονομία που μου προσφέρουν τρεις ψηφιακές κάμερες που δουλεύουν ταυτόχρονα, όλες με φακούς αυτού του τύπου. Η ενέργεια που αναδύεται από τις λήψεις είναι φανταστική. Η κάμερα πρέπει απλώς να βρίσκεται εκεί, να καταγράφει και να επιτρέψει στην έμπνευση να έρθει. Δεν μου αρέσει να συνθέτω τα πλάνα. Η αποστολή μου είναι απλώς να προκαλώ πράγματα να συμβούν. Και στη συνέχεια επιλέγω ό,τι καλύτερο έχει καταγράψει η κάμερα μέσω της διαδικασίας του μοντάζ».

Το ένστικτο

Ανέφερε ότι σε δύο στάδια της παραγωγής μιας ταινίας εμπιστεύεται μονάχα το ένστικτό του: στην επιλογή των ηθοποιών, αλλά και στα πολύ αρχικά στάδια της διαδικασίας του μοντάζ, όταν ο ίδιος εξετάζει τα πλάνα του. «Επιλέγω ό,τι μου αρέσει, ακόμη κι αν δεν έχει συνοχή. Μ' αυτή τη μέθοδο γνωρίζω ότι δεν μπορώ να κάνω το τέλειο αφηγηματικό φιλμ, αλλά δεν με ενδιαφέρει. Πολλοί από τους μοντέρ μου δεν το αντέχουν αυτό και φεύγουν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας» συμπλήρωσε χαμογελώντας.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ο κύριος Βορίδης

O κύριος Βορίδης ξεκίνησε τη λαμπρή πολιτική του σταδιοδρομία ως στέλεχος του Μιχαλολιάκου στη νεολαία της ΕΠΕΝ και αργότερα διάδοχός του στην ηγεσία αυτής της διαβόητης χουντοφασιστικής οργάνωσης.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο