Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αυλαία με την "Ευφορία" της Βαλέρια Γκολίνο

Η Βαλέρια Γκολίνο στα γυρίσματα της ταινίας «Ευφορία», που θα προβληθεί στην πρεμιέρα του Πανοράματος

31o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο Ιντεάλ κάνει πρεμιέρα το 31o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου με την ταινία «Ευφορία», δεύτερη σκηνοθετική δουλειά της Βαλέρια Γκολίνο. Το φιλμ αφηγείται τη δύσκολη σχέση δύο αδελφών, τους οποίους υποδύονται ο Ρικάρντο Σκαρμάτσιο και ο Βαλέριο Μασταντρέα.

Μετά την προβολή της στις Κάννες και πριν από την έξοδό της στις ελληνικές αίθουσες, η ταινία θα προβληθεί στο Πανόραμα παρουσία της Ελληνοϊταλίδας ηθοποιού, η οποία στη συνέχεια θα συζητήσει με το κοινό.

Φέτος το πρόγραμμα του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θέτει στο επίκεντρο "τον πλούσιο, πολύμορφο και συχνά αναπάντεχο κόσμο της γυναίκας...". Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ συμμετέχουν πρόσφατες ευρωπαϊκές παραγωγές που διεκδικούν το βραβείο του Πανοράματος.

Το τμήμα «Η διεθνής εικόνα σε πρώτη προβολή» περιλαμβάνει έξι ταινίες φετινής παραγωγής που συμμετείχαν σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, οι οποίες παρουσιάζονται σε αβάν πρεμιέρ. Πρόκειται για τις ταινίες «Aΐκα» του Καζάκου σκηνοθέτη Σεργκέι Νβορτσεβόι, υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών, που θα προβληθεί στην τελετή λήξης του Πανοράματος, «Dovlatov» του Rώσου σκηνοθέτη Αλεκσέι Γκερμάν, υποψήφια για Χρυσή Αρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, «Yuli», ένα οικογενειακό δράμα με φόντο την ισπανική κρίση από τη σκηνοθέτιδα Ισιά Μπολέν, «Η επαφή», η σπονδυλωτή ταινία του Τώνη Λυκουρέση, «Τα δάκρυα του βουνού» για την οδύσσεια μιας συντροφιάς μαστόρων πέτρας του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου.

Υπάρχει επίσης ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Νίκο Παπατάκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του. Θα προβληθούν «Οι άβυσσοι" (1963), που βασίστηκε στο θεατρικό έργο του Ζαν Ζενέ «Οι δούλες», «Οι βοσκοί» (1967), μια κοινωνική αλληγορία που γυρίστηκε στην Ελλάδα μετά το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου, «Gloria Mundi» (1976), που προκάλεσε αντιδράσεις και αποσύρθηκε από τα σινεμά του Παρισιού την πρώτη εβδομάδα προβολής της, «Η φωτογραφία» (1986), μία από τις πιο λυρικές δημιουργίες του Νίκου Παπατάκη, και «Ο ισορροπιστής» (1992), ένα ιδιαίτερο και αποκαλυπτικό πορτρέτο του συγγραφέα Ζαν Ζενέ.

Ακόμη το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποτίει φόρο τιμής σε δύο Ελληνίδες δημιουργούς που ξεχώρισαν στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο και άφησαν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους: Πρόκειται για τη Φρίντα Λιάππα και την Τώνια Μαρκετάκη, το έργο των οποίων εξακολουθεί να εμπνέει νέες και νέους κινηματογραφιστές.

Οι ταινίες τους που θα προβληθούν στο αφιέρωμα είναι «Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί» (σε σκηνοθεσία της Φρίντας Λιάππα, 1981), «Ήταν ένας ήσυχος θάνατος» (Φρίντα Λιάππα, 1986), «Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης» (Φρίντα Λιάππα, 1991), «Η τιμή της αγάπης» (σε σκηνοθεσία της Τώνιας Μαρκετάκη, 1984), «Κρυστάλλινες νύχτες» (Τώνια Μαρκετάκη, 1992)

Ακόμη, στο πλαίσιο των ειδικών προβολών, το Πανόραμα διοργανώνει τρεις αφιερωματικές προβολές στη μνήμη του σκηνοθέτη και συγγραφέα Κώστα Βρεττάκου (θα προβληθεί η ταινία "Τα παιδιά της Χελιδόνας"), στον Ιάπωνα Ακίρα Κουροσάβα και στον Δανό Καρλ Ντράγιερ.

Κ.Τ.

 

ΜΟΤΟ

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποτίει φόρο τιμής σε δύο Ελληνίδες δημιουργούς τη Φρίντα Λιάππα και την Τώνια Μαρκετάκη, το έργο των οποίων εξακολουθεί να εμπνέει νέες και νέους κινηματογραφιστές

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Ποιες Πρέσπες; Οι συντάξεις είναι το θέμα του

Απλή λογική: Αν ο Κ. Μητσοτάκης πιστεύει στα σοβαρά ότι η κυβέρνηση παζάρεψε το μακεδονικό με τις συντάξεις, προφανώς θεωρεί ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν να λυθεί το μακεδονικό εις βάρος της Ελλάδας.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο