Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Δρόμος για το πουθενά": Πρόσφυγες, χθες και σήμερα

Πάουλα Μπέερ και Φραντζ Ρογκόφσκι στο "Transit" του Κρίστιαν Πέτζολντ

"Transit" Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Πέτζολντ Ερμηνεία: Φραντζ Ρογκόφσκι, Πάουλα Μπέερ, Γκόντεχαρντ Γκίζε, Λίλιεν Μπάτμαν, Μπάρμπαρα Άουερ, Ματίας Μπραντ, Σεμπάστιαν Χουλκ, Μάριαμ Ζάρε Ο Κρίστιαν Πέτζολντ...

"Transit"

Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Πέτζολντ

Ερμηνεία: Φραντζ Ρογκόφσκι, Πάουλα Μπέερ, Γκόντεχαρντ Γκίζε, Λίλιεν Μπάτμαν, Μπάρμπαρα Άουερ, Ματίας Μπραντ, Σεμπάστιαν Χουλκ, Μάριαμ Ζάρε

Ο Κρίστιαν Πέτζολντ βασίστηκε για το σενάριο στην ομώνυμη νουβέλα που έγραψε η Άννα Ζέγκερς, στα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (στα ελληνικά, "Τράνζιτο", σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, από τις εκδόσεις Άγρα): "Ένα τράνζιτο είναι η άδεια διέλευσης από μια χώρα, τη στιγμή που είναι βέβαιο πως δεν θέλεις να μείνεις σε αυτή τη χώρα", είναι ο ορισμός που δίνει η ίδια η Ζέγκερς. Τόπος, η Μασσαλία το 1940, όπου συνωστίζονται μαχητές του ισπανικού Εμφύλιου, Εβραίοι από κάθε γωνιά της Ευρώπης, συγγραφείς, καλλιτέχνες και αντιναζιστές Γερμανοί, προσπαθώντας να διαφύγουν...

Αλλά ο Πέτζολντ στην ταινία παρουσιάζει ένα μάλλον άχρονο παρόν, με τον ήρωά του (τον οποίο υποδύεται ο Φραντζ Ρογκόφσκι) να προσπαθεί να φτάσει στη Μασσαλία προκειμένου να διαφύγει στο εξωτερικό, έχοντας πάνω του τα χαρτιά ενός νεκρού συγγραφέα... Στη Μασσαλία θα γνωρίσει μια γοητευτική γυναίκα που αναζητεί τον σύζυγό της. Με τους "αναχρονισμούς" της αφήγησης, με εμβόλιμο το τραγούδι των Talking Heads "Road to Nowhere", είναι φανερό ότι ο σκηνοθέτης ενδιαφέρεται να λειτουργήσει η ταινία του σαν μήνυμα εγρήγορσης για την κρίση στην οποία βυθίζεται η Ευρώπη σήμερα. Και ταυτόχρονα οργανώνει ένα συναρπαστικό θρίλερ, που "παίζει" με το σασπένς.

 

"Μαύρη τρύπα" (High Life)

Σκηνοθεσία: Κλερ Ντενί

Ερμηνεία: Ρόμπερτ Πάτινσον, Ζιλιέτ Μπινός, Αντρέ Μπέντζαμιν, Μία Γκοθ

Η 72χρονη Κλερ Ντενί επιχειρεί το πιο τολμηρό βήμα στην καριέρα της, καθώς όχι μόνο δοκιμάζει τις δυνάμεις της στην επιστημονική φαντασία αλλά ταυτόχρονα υπογράφει και την πρώτη αγγλόφωνη ταινία της. Ένα διαστημόπλοιο, που έχει ως επιβάτες κάποιους βαρυποινίτες, έχει σταλεί σε αποστολή εξεύρεσης εναλλακτικών ενεργειακών πηγών στο Διάστημα. Ανάμεσά τους είναι ο βαρυποινίτης Μόντε, που φροντίζει τη νεογέννητη κόρη του. Το σπέρμα του χρησιμοποιήθηκε για να γονιμοποιήσει το ωάριο μιας νέας γυναίκας...

Η αφήγηση δεν είναι γραμμική και με αναδρομές στον χρόνο η σκηνοθεσία μάς παρουσιάζει την "αφετηρία" της ιστορίας, το αναπαραγωγικό "πείραμα" που οργάνωσε η γιατρός της αποστολής (Ζιλιέτ Μπινός), μέχρι τη στιγμή που το διαστημόπλοιο προσεγγίζει μια μαύρη τρύπα... Η Κλερ Ντενί συνεργάστηκε με τον Γάλλο φυσικό Ορελιέν Μπαρό για το σενάριο της ταινίας, όμως, όπως φαίνεται από το τελικό αποτέλεσμα, δεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη ρεαλιστική απεικόνιση του διαστημικού ταξιδιού. Το διαστημόπλοιο υποτίθεται πως κινείται με ταχύτητα κοντά στην ταχύτητα του φωτός, και λόγω της ταχύτητας αυτής οι επιβάτες βιώνουν το χρόνο διαφορετικά - ο χρόνος "τρέχει" πιο αργά μέσα στο διαστημόπλοιο και συνεπώς οι επιβάτες του γερνούν με πολύ πιο αργούς ρυθμούς.

Όπως λέει η Κλερ Ντενί, "ήθελα να αποφύγω τα ειδικά εφέ όσο το δυνατόν περισσότερο, το ίδιο και την έλλειψη βαρύτητας - δεν υπάρχει αυτή η ανάγκη, γιατί το διαστημόπλοιο ταξιδεύει σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός (...) Αν έπρεπε να γυρίσω αυτή την ταινία με τους ηθοποιούς να κρέμονται με σύρματα μπροστά σε green screen, δεν θα την είχα γυρίσει ποτέ...".

 

"Γυναίκες με τα όλα τους" (Die göttliche Ordnung)

Σκηνοθεσία: Πέτρα Μπιοντίνα Βόλπε

Ερμηνεία: Μαρί Λοϊενμπέργκερ, Μαξιμίλιαν Σιμόνιτσεκ, Ρέιτσελ Μπραουνσβάιγκ, Σιμπίλ Μπρούνερ, Μάρτα Τζοφόλι, Μπετίνα Στάκι, Νοέ Κρεζτσί, Φιν Σάτερ, Πέτερ Φραϊμπουργκάους

Ελβετική δραμεντί που εστιάζει στο "ελβετικό παράδοξο" της καθυστέρησης να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες. Βρισκόμαστε στις αρχές της δεκαετίας του '70, και ο σύζυγος μιας νοικοκυράς τής απαγορεύει να πιάσει μια εργασία μερικής απασχόλησης. Η αγανάκτησή της θα την οδηγήσει να δημιουργήσει φεμινιστικό κίνημα στο χωριό της, παρά τις προσβολές και απειλές που δέχεται.

 

"Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος" (Da xiang xi di er zuo)

Σκηνοθεσία: Χου Μπο

Ερμηνεία: Ζανγκ Γου, Πενγκ Γουτσάνγκ, Γουάνγκ Γιουγουέν, Λι Κονγκζ

Κινέζικο κοινωνικό δράμα τεσσάρων ωρών, βραβευμένο σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Σε μια ανώνυμη, παρηκμασμένη πόλη στη βόρεια Κίνα, οι ζωές μιας ομάδας ανθρώπων που παρακολουθεί η κάμερα διαπλέκονται στη διάρκεια μιας μέρας, από το ξημέρωμα μέχρι το σούρουπο. Όλοι τους σκέφτονται τη διαφυγή στο Μανζούλι, μια πόλη στα κινεζο-ρωσικά σύνορα, όπου στο τσίρκο που βρίσκεται εκεί ένας ελέφαντας στέκεται διαρκώς ακίνητος, αδιάφορος για όσα συμβαίνουν γύρω του...

 

"Η κατάρα της Γιορόνα" (The Curse of La Llorona)

Σκηνοθεσία: Μάικλ Τσάβες

Ερμηνεία: Λίντα Καρντελίνι, Ρέιμοντ Κρουζ, Πατρίτσια Βελάσκεζ, Μαρισόλ Ραμίρεζ, Σιν Πάτρικ Τόμας, Τζέινι Λιν Κίντσεν, Ρομάν Χρίστου

Αμερικανική ταινία τρόμου, έκτη στη σειρά του «Καλέσματος». Η Γιορόνα είναι ένα μοχθηρό πνεύμα που, σύμφωνα με τον μύθο, έπνιξε τα δύο παιδιά της και μετά αυτοκτόνησε. Με αυτήν έρχεται αντιμέτωπη η Άννα, κοινωνική λειτουργός η οποία καλείται να ελέγξει μια υπόθεση οικογενειακής βίας.

 

"Από τον τρόμο στην Αντίσταση - Ναζιστικό στρατόπεδο "Παύλου Μελά", Θεσσαλονίκη 1941-1944"

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κεραμιδιώτης

Το στρατόπεδο «Παύλου Μελά» στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιήθηκε από τους Ναζί ως στρατόπεδο συγκέντρωσης, βασανιστηρίων και εκτελέσεων στην περίοδο 1941-1944. Από εκεί πέρασαν δεκάδες χιλιάδες κρατούμενοι και εκτελέστηκαν περί τους 700. Την ίδια περίοδο κρατείται έγκλειστος στο στρατόπεδο ο Λεωνίδας Γιασημακόπουλος από την Κατερίνη: Κρατάει κάθε ημέρα ημερολόγιο και περιγράφει τις εκτελέσεις, τις σχέσεις των κρατουμένων, τις σκέψεις του για τη γυναίκα που αγαπάει αλλά και για την αντιστασιακή δράση του ΕΛΑΣ.

Η ταινία θέτει στο επίκεντρο το ημερολόγιο, μέρη του οποίου διαβάζουν στον χώρο κράτησης του στρατοπέδου ο ηθοποιός Έκτωρ Καλούδης και η φιλόλογος Γωγώ Κόλλια. Παραπέρα, για την Αντίσταση στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, μιλούν οι αντιστασιακοί Άλκης Καριζώνης, Γιάννης Γαλανός και Νίκος Μέρμηγκας. Ο Γιάννης Γαλανός, διδάκτωρ Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ήταν επικεφαλής της ΕΠΟΝ σε Παπάφη, Τριανδρία και Αγία Τριάδα. Ο ιστορικός Γιώργος Μαργαρίτης συνδέει τη δράση των κατοχικών δωσίλογων με τη σημερινή Χρυσή Αυγή.

 

"Ο ευγενικός κύριος Λινκ" (Missing Link)

Σκηνοθεσία: Κρις Μπάτλερ

Ανιμέισον. Ο κύριος Λινκ είναι ένα ελαφρώς αφελές, αλλά ταυτόχρονα καλόψυχο θηρίο. Είναι ο τελευταίος του είδους του. Θα ξεκινήσει μια τολμηρή αναζήτηση των μακρινών συγγενών του, ζητώντας τη βοήθεια του μεγαλύτερου ερευνητή τεράτων στον κόσμο...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Κυβέρνηση συνοπτικών διαδικασιών

Η Ν.Δ. ή είναι μεθυσμένη από την επάνοδο στην εξουσία και λαφυραγωγεί ασύστολα ή έχει καβαλήσει το καλάμι και νομίζει ότι το κράτος τής ανήκει, οπότε δεν αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της ή να τηρήσει κάποια προσχήματα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο