Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Βιρτζίνια Γουλφ και "Ευτυχία" της Ανιές Βαρντά

Ζαν Κλοντ Ντρουό και Μαρί Φρανς Μπουαγιέ στην ταινία "Ευτυχία" της Ανιές Βαρντά

"Ο έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ" (Vita & Virginia) Σκηνοθεσία: Τσάνια Μπάτον Ερμηνεία: Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζέμα Άρτερτον, Ιζαμπέλα Ροσελίνι Βρετανική παραγωγή, δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους (μετά το...

"Ο έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ" (Vita & Virginia)

Σκηνοθεσία: Τσάνια Μπάτον

Ερμηνεία: Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζέμα Άρτερτον, Ιζαμπέλα Ροσελίνι

Βρετανική παραγωγή, δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους (μετά το "Burn Burn Burn" του 2015) της γεννημένης το 1986 Τσάνια Μπάτον. Πρόκειται για διασκευή του θεατρικού έργου της Εϊλίν Άτκινς "Vita & Virginia". Η Βιρτζίνια του τίτλου είναι η Βιρτζίνια Γουλφ και η Βίτα είναι η φίλη και ερωμένη της Βίτα Σάκβιλ Γουέστ (την ερμηνεύει η Τζέμα Άρτερτον, κλέβοντας τις εντυπώσεις). Η Αυστραλή Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι ερμηνεύει τη Βιρτζίνια Γουλφ, και το φόντο της ιστορίας είναι το Λονδίνο του μεσοπολέμου, ο περίφημος "κύκλος του Μπλούμπερι", αν και το σενάριο δυστυχώς δεν ενδιαφέρεται να φωτίσει αυτή την εξαιρετική συνάντηση προσώπων, όπου, μαζί με τη Βιρτζίνια Γουλφ, συναντάμε τον Κέινς, τον Ε.Μ. Φόρστερ, τον Ρότζερ Φράι...

Η Βίτα Σάκβιλ Γουέστ, με συγγραφικές φιλοδοξίες και η ίδια, προέρχεται από τους κύκλους της βρετανικής αριστοκρατίας, και η σχέση της με τη Βιρτζίνια Γουλφ θα σημαδέψει και τις δύο γυναίκες. Περισσότερο όμως τη Βιρτζίνια Γουλφ, καθώς η τελευταία θα μετουσιώσει αυτή τη σχέση στο εμβληματικό έργο της "Ορλάντο". Η Τσάνια Μπάτον χειρίζεται την αφήγηση άνισα, με το πρώτο μισό της ταινίας να εξελίσσεται άνευρα, θυμίζοντας περισσότερο μια ευπρεπή τηλεοπτική παραγωγή. Αλλά στη συνέχεια η αφήγηση απογειώνεται, μάλλον αναπάντεχα... Σε αντίθεση με την Τζέμα Άρτερτον, η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι μοιάζει σε αρκετές στιγμές "αμήχανη" απέναντι στο μέγεθος του ρόλου που καλείται να ερμηνεύσει.

 

"Η ευτυχία" (Le bonheur)

Σκηνοθεσία: Ανιές Βαρντά

Ερμηνεία: Ζαν Κλοντ Ντρουό, Μαρί Φρανς Μπουαγιέ, Σίλβια Σαουρέλ, Μαρσέλ Φορέ Μπερτέν

Παραγωγή του 1965 σε επανέκδοση, με ψηφιακή αποκατάσταση. Είναι η τρίτη ταινία μεγάλου μήκους της Ανιές Βαρντά, όπου θέτει εμμέσως το ερώτημα τι σημαίνει "ευτυχία" σε μια σύγχρονη, δυτική κοινωνία...

Ένα όμορφο ζευγάρι (αληθινό ζευγάρι και στη ζωή), ο Φρανσουά και η Τερέζ, και τα δύο μικρά παιδιά τους (τα αληθινά παιδιά τους επίσης) ζουν μια ζωή γεμάτη παλιομοδίτικη ευδαιμονία. Εκείνος είναι ξυλουργός και εκείνη μοδίστρα, σε ένα προάστιο του Παρισιού. Σε ένα ταξίδι του ο Φρανσουά γνωρίζει την Εμιλί, υπάλληλο ταχυδρομείου, και ξεκινά μια σχέση μαζί της, χωρίς να αποκρύψει πως είναι παντρεμένος. Μπορούν να "συνυπάρξουν" οι τρεις χαρακτήρες σε ένα νέο πλαίσιο; Το ευφυές μοντάζ, που κατακερματίζει τα όσα συμβαίνουν, η εμμονή της Βαρντά σε κρίσιμες λεπτομέρειες που "προσκαλούν" τον ανήσυχο θεατή, συνθέτουν βήμα - βήμα ένα εντελώς ιδιαίτερο κινηματογραφικό ύφος. «Φαντάστηκα ένα καλοκαιρινό ροδάκινο με τα τέλεια χρώματά του και μέσα του ένα σκουλήκι. Φαντάστηκα πίνακες του ιμπρεσιονισμού που μεταδίδουν μια αίσθηση μελαγχολίας παρ’ όλο που απεικονίζουν καθημερινές, ευτυχισμένες σκηνές. Άκουσα Μότσαρτ και σκέφτηκα την υπεροχή του θανάτου. Έγραψα το σενάριο γρήγορα, το γυρίσαμε γρήγορα, όπως το ζωντανό φως των καλοκαιριών που φεύγει γρήγορα. Σε έναν κόσμο γεμάτο από προκατασκευασμένες εικόνες ευτυχίας, είναι ενδιαφέρον να διαλύεις τα κλισέ», λέει η Ανιές Βαρντά.

 

"Άγριες φράουλες" (Smultronstället)

Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Ερμηνεία: Βίκτορ Σιέστρομ, Ίνγκριντ Τούλιν, Μπίμπι Άντερσον

Ένα από τα πρώτα αριστουργήματα του Μπέργκμαν, παραγωγής 1957, σε επανέκδοση. Ένας ηλικιωμένος γιατρός πηγαίνει στην πόλη όπου μεγάλωσε για να τιμηθεί από το τοπικό πανεπιστήμιο. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού έχει να αντιμετωπίσει εφιάλτες αλλά και πρόσωπα που τον υποχρεώνουν να αναμετρηθεί με κομβικά γεγονότα της ζωής του, αναμνήσεις, λάθη που διέπραξε...

Για τον βασικό ρόλο ο Μπέργκμαν επέλεξε τον Βίκτορ Σιέστρομ, τον σημαντικότερο σκηνοθέτη του βωβού κινηματογράφου της Σουηδίας, τον οποίο θεωρούσε μέντορά του. Μάλιστα, η άμαξα που μεταφέρει το φέρετρο (στον πρώτο εφιάλτη του ήρωα) παραπέμπει στην ταινία του Σιέστρομ «Η άμαξα φάντασμα», την οποία ο Μπέργκμαν χαρακτήριζε ως «ταινία των ταινιών» και αποτέλεσε πηγή έμπνευσής του.

 

"Θάνατος στη Βενετία" (Morte a Venezia)

Σκηνοθεσία: Λουκίνο Βισκόντι

Ερμηνεία: Ντερκ Μπόγκαρντ, Μπιορν Άντερσεν, Σιλβάνα Μάγκανο, Ρόμολο Βάλι

Παραγωγή του 1971, σε επανέκδοση. Ο Βισκόντι διασκευάζει Τόμας Μαν, με "επένδυση" τη μουσική του Μάλερ. Στο Λίντο της Βενετίας, με μια επιδημία πανούκλας σε εξέλιξη, ένας άρρωστος, ηλικιωμένος συνθέτης μαγεύεται από την "ιδανική ομορφιά" ενός έφηβου. Ο Γκούσταβ φον Ασενμπαχ θα βιώσει τον κρυφό, καταπιεσμένο έρωτά του για το αγόρι, χωρίς να του μιλήσει ποτέ, χωρίς να το αγγίξει, χωρίς καν να το πλησιάσει...

 

"Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη"

Σκηνοθεσία: Τόμας Γκουτιέρες Αλέα

Ερμηνεία: Σαλβατόρ Γουντ, Σίλβια Πλάνας, Μανουέλ Εστανίλο, Γκασπάρ ντε Σαντελίσες

Κουβανέζικη παραγωγή του 1966, ανελέητη σάτιρα της γραφειοκρατίας, από τον πρωτεργάτη του κινηματογράφου της Κούβας Τόμας Γκουτιέρες Αλέα. Ένας σταχανοβίτης εργάτης - γλύπτης, αφοσιωμένος στην οικοδόμηση της σοσιαλιστικής κοινωνίας, χάνει τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας και οι σύντροφοί του αποφασίζουν να κάνουν την ύψιστη τιμή στον νεκρό, να τον θάψουν μαζί με το βιβλιάριό του! Αλλά το γεγονός αυτό δίνει την αφορμή στη γραφειοκρατία να θριαμβεύσει, καθώς η χήρα του δεν μπορεί να πάρει τη σύνταξη του νεκρού χωρίς το θαμμένο βιβλιάριο. Ένας αφελής ανιψιός της προσφέρεται να δώσει τη λύση, ξεθάβοντας κρυφά τον πεθαμένο. Το βιβλιάριο έρχεται επιτέλους στα χέρια της χήρας, αλλά μαζί μ’ αυτό ξανάρχεται στο σπίτι και το πτώμα του συζύγου. Και διατηρείται... φρέσκο με πάγο που κουβαλούν οι γειτόνισσες γιατί η γραφειοκρατία δεν δίνει άδεια για νέα ταφή, με το σκεπτικό πως δεν είναι δυνατόν να εκδοθεί δύο φορές πιστοποιητικό θανάτου για τον ίδιο πεθαμένο...

 

"Toy Story 4"

Σκηνοθεσία: Τζος Κούλεϊ

"Επιστροφή" του ιδιαίτερα πετυχημένου ανιμέισον, με τα παιχνίδια να ζωντανεύουν ξανά. Ο Γούντι και οι υπόλοιποι ήρωες ζουν πλέον με το κοριτσάκι που ονομάζεται Μπόνι. Μια μέρα ένα νέο παιχνίδια κάνει την εμφάνισή του, ο Φόρκι, ένα πλαστικό πιρούνι με χρωματιστό σύρμα για χέρια. Αρνείται όμως πως είναι παιχνίδι και αποφασίζει να δραπετεύσει...

 

"Κόκκινη έκλειψη" (Rojo)

Σκηνοθεσία: Μπέντζαμιν Ναϊσάτ

Ερμηνεία: Ντάριο Γκραντινέτι, Αντρέα Φριγκέριο, Αλφρέντο Κάστρο

Αργεντίνικο θρίλερ. Μετά τον θάνατο του Περόν το 1974, στην εξουσία έχει ανέβει η τρίτη σύζυγός του Ιζαμπέλ, η οποία ήταν μια συμβιβαστική επιλογή ανάμεσα στις διαφορετικές τάσεις των περονιστών. Αλλά δεν έμεινε για πολύ στην εξουσία, καθώς οι εσωτερικές συγκρούσεις οδήγησαν το 1976 στο πραξικόπημα του στρατηγού Βιντέλα. Ακριβώς σε αυτή την περίοδο τοποθετείται η αφήγηση, με έναν παράξενο άντρα να φτάνει στο εστιατόριο μιας ήσυχης επαρχιακής πόλης. Εκεί συναντά έναν γνωστό δικηγόρο της πόλης και χωρίς καμιά αφορμή τού επιτίθεται...

 

"Μικρά αθώα ψέματα 2"

Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Κανέ

Ερμηνεία: Μαριόν Κοτιγιάρ, Φρανσουά Κλουζέ, Ζιλ Λελους, Λοράν Λαφίτ, Μπενουά Μαζιμέλ, Πασκάλ Αρμπιγιό, Βαλερί Μποντόν, Χοσέ Γκαρσία, Ζαν Ντιζαρντέν

Σίκουελ της γαλλικής κομεντί που είχε βγει στις αίθουσες το 2010 με μεγάλη επιτυχία. Μια παρέα φίλων σχεδιάζει πάρτι - έκπληξη για ένα παλιό μέλος της ομάδας που έχει απομακρυνθεί από τους άλλους εδώ και τρία χρόνια και βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάθλιψης. Η βραδιά όμως τούς δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν για όσα έχουν αλλάξει, με τον καθένα τους να μοιράζεται μικρά, αθώα ψέματα...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ποιος ήταν συνεργάτης του Φλώρου είπαμε;

Τόσες μέρες η Ν.Δ. είχε αποφύγει να έρθει σε αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Επιλογή που εντάσσεται, προφανώς, στη στρατηγική του ήπιου πολιτικού κλίματος την οποία ακολουθεί η Ν.Δ. μετά τον ανελέητο πόλεμο τοξικής λάσπης με τον οποίο έφτασε μέχρι τις ευρωεκλογές.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο