Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Κατά 75% μειώθηκαν τα ληξιπρόθεσμα του ΕΟΠΥΥ"

«Μέσα από μεγάλη προσπάθεια, τα οικονομικά του ΕΟΠΥΥ έχουν βελτιωθεί σημαντικά», δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Σωτήρης Μπερσίμης

Εξορθολογισμός των δαπανών, αποτελεσματικότερη ανακατανομή των πόρων, ομαλοποίηση της απόδοσης των εισφορών στον Οργανισμό και της ροής των πληρωμών στους παρόχους, ήταν το στοίχημα της διοίκησης του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) αρχές του 2016, που αριθμεί περισσότερους από 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους και χιλιάδες παρόχους.

«Μέσα από μεγάλη προσπάθεια, τα οικονομικά του ΕΟΠΥΥ έχουν βελτιωθεί σημαντικά» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Οργανισμού, επίκουρος καθηγητής Στατιστικής στο πανεπιστήμιο Πειραιά, Σωτήρης Μπερσίμης. Όπως προκύπτει, οι πληρωμές του ΕΟΠΥΥ προς τον ιδιωτικό τομέα έχουν εξορθολογιστεί ,ενώ αντίστοιχα οι πληρωμές προς τον δημόσιο τομέα παρουσίασαν αύξηση το 2017 περίπου κατά 500%, σε σχέση με το 2015.

Ομαλοποίηση πληρωμών

Συνολικά, τη διετία 2016-2017 καταβλήθηκαν περισσότερα από 7,5 δισ. ευρώ στους ιδιώτες παρόχους, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Οργανισμού κατά 75% - από περίπου 2 δισ. στις αρχές του 2016, σε λιγότερα από 500 εκατ. σήμερα.

Αντίστοιχα, οι πληρωμές προς τον δημόσιο τομέα ανήλθαν σε περίπου 750 εκατ. ευρώ το 2017, έναντι περίπου 150 εκατ. ευρώ το 2015, με τον ΕΟΠΥΥ πλέον να αντιμετωπίζει ισότιμα τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα σε ότι αφορά τις πληρωμές, τονίζει ο κ. Μπερσίμης.

Υπογραμμίζει ότι «η εικόνα του Οργανισμού έχει αλλάξει στο εσωτερικό, καθώς, όλοι οι πάροχοι πληρώνονται στην ώρα τους». Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι φαρμακοποιοί πληρώνονται εντός 60 ημερών, οι φαρμακευτικές εταιρίες και οι λοιποί ιδιώτες πάροχοι εντός 90 ημερών, ενώ όπως δήλωσε ο κ. Μπερσίμης «προτεραιότητα της διοίκησης είναι άμεσα όλοι οι πάροχοι να αποζημιώνονται εντός 60 ημερών».

Επιπλέον ο Οργανισμός ανακτά την αξιοπιστία του και αλλάζει την εικόνα του και στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, η Ελβετία, λόγω της καθυστέρησης πληρωμής για νοσηλείες ασφαλισμένων του Οργανισμού, είχε εντάξει τον ΕΟΠΥΥ σε «μαύρη λίστα» με αποτέλεσμα για να νοσηλευθεί εκεί κάποιος έπρεπε πρώτα να καταβληθεί η σχετική δαπάνη και στη συνέχεια να γίνει η νοσηλεία. Πλέον, η Ελβετία δέχεται περιστατικά χωρίς προπληρωμή, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια του Οργανισμού.

Προτεραιότητες το 2018

«Αδιαπραγμάτευτος στόχος της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, για το 2018, είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες» τονίζει ο κ. Μπερσίμης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται ο σχεδιασμός για την ίδρυση νέων φαρμακείων του Οργανισμού και τη μετεγκατάσταση των υφιστάμενων σε άλλα κτίρια. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 θα λειτουργήσουν δύο ακόμη φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, ένα στο Περιστέρι και ένα στο Καματερό, ενώ θα προστεθούν στο δυναμικό του Οργανισμού 50 φαρμακοποιοί. Επίσης, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για τη σύναψη νέων συμβάσεων, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των πολιτών, ενώ αναμένεται και ο νέος ΕΚΠΥ (Ενιαίος Κανονισμών Παροχών Υγείας).

Παράλληλα, ο ΕΟΠΥΥ φέτος θα εφαρμόσει προηγμένα συστήματα ελέγχου όπως:

(α) Ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης και παρακολούθησης νοσηλειών σε πραγματικό χρόνο

(β) Πλήρη διασύνδεση συνταγογράφησης & έκδοσης παραπεμπτικών με τη νόσο

(γ) Ηλεκτρονικό Έλεγχο Γνωματεύσεων.

Δείτε όλα τα σχόλια