Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΟΛΘ: Άνοδο της εσωτερικής κατανάλωσης και αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ

Τα εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια αυξήθηκαν κατά 21,9%, ενώ στην περίπτωση των transit (σ.σ.: βαλκανικές αγορές) η άνοδος ανήλθε σε 32,6%

Την τάση για άνοδο της εσωτερικής κατανάλωσης στη χώρα αποτυπώνει η αισθητή αύξηση που σημειώθηκε πέρυσι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στο επίπεδο των εισαγωγών κοντέινερ για εγχώριες επιχειρήσεις αλλά και των transit φορτίων, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ), Κωνσταντίνος Μέλλιος, σχολιάζοντας το ρεκόρ δεκαετίας συνολικά στα κοντέινερ, με το οποίο έκλεισε το 2017.

«Προς το παρόν δεν έχουμε στοιχεία για την ποιοτική ανάλυση των διακινούμενων φορτίων -π.χ., είδος προϊόντος/πρώτης ύλης- αλλά προφανώς, για να έχουμε διόγκωση των διακινούμενων φορτίων αυτό είναι ένα πρώτο δείγμα ότι οι επιχειρήσεις έχουν αύξηση τζίρου, ο οποίος προέρχεται κι από την άνοδο της εσωτερικής κατανάλωσης», σημείωσε ο κ.Μέλλιος μιλώντας στο ΑΜΠΕ. Όπως επισήμανε, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων -σε TEUs- αυξήθηκε φέτος σε ποσοστό άνω του 18% σε σχέση με το 2016, παρά την επίδραση από τη συνεχιζόμενη απεργία των τελωνειακών.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έθεσε στη διάθεση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μέλλιος (σ.σ. η επιμέρους ανάλυση αφορά το 11μηνο του 2017), τα εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια αυξήθηκαν κατά 21,9%, ενώ στην περίπτωση των transit (σ.σ.: βαλκανικές αγορές) η άνοδος ανήλθε σε 32,6%. Οι δε εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν στο ίδιο διάστημα κατά 4,88% και τα αντίστοιχα transit φορτία κατά 15,4%.

Ερωτηθείς πώς θα διαμορφωνόταν η διακίνηση αν δεν υπήρχε η επίδραση από την απεργία των τελωνειακών (σ.σ. από τα μέσα Σεπτεμβρίου οι τελωνειακοί απέχουν από την τρίτη βάρδια στην πύλη 16, γεγονός που επιδρά αρνητικά στα εγχώρια προς εξαγωγή φορτία), ο πρόεδρος του ΟΛΘ απάντησε: «Αν δεν υπήρχε η απεργία των τελωνειακών θα μπορούσαμε πιθανώς να έχουμε "πιάσει" το ρεκόρ του 2007, όταν είχαν διακινηθεί συνολικά 444.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης, που ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών). Υπενθυμίζω ότι η μέγιστη χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στην 6η προβλήτα ανέρχεται σε 450.000 TEUs».

Η επίδοση που κατέγραψε ο ΟΛΘ ως προς τη διακίνηση το 2017 -401.745 TEUs- ήταν η δεύτερη καλύτερη της τελευταίας 20ετίας, ενώ αύξηση κατεγράφη και στο συμβατικό φορτίο (τα επίσημα στοιχεία για το συμβατικό φορτίο θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων ημερών). «Κατά την άποψή μας, αυτή η θετική εικόνα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην προσπάθεια των εργαζομένων στην εταιρεία» σημείωσε ο κ. Μέλλιος.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Τώρα δεν παίζουμε

Αυτή η κυβέρνηση τράβηξε μέχρι σήμερα έναν εξαιρετικά δύσκολο δρόμο. Εξελέγη με την εντολή να υλοποιήσει μια συμφωνία που δεν ήταν δική της. Είχε να διαχειριστεί μια κοινωνία εξουθενωμένη και...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο