Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.
05/12/18
21/11/18
14/11/18
05/02/14

Χαράζοντας μια πορεία στην τέχνη και στη ζωή

Πήγα στην αναδρομική έκθεση χαρακτικής του Γιάννη Ψυχοπαίδη, που αποκαλεί έτσι απλά «Το κόκκινο και το μαύρο», γνωρίζοντας καλά, έτσι θεωρούσα, το ζωγραφικό του έργο, έχοντας ακούσει για τη λατρεία του, από τα λεγόμενά του, για τη χαρακτική τέχνη.

29/01/14

Παίζοντας με τις λέξεις και τα υλικά

Η έκθεση του Κορνήλιου Γραμμένου στην αίθουσα τέχνης «έκφραση» συμβαίνει μεσούσης της κρίσης και ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να καταστρατηγήσει τα δικαιώματα των εργαζομένων προσφέροντας ως «γενόσημο» στην αγοραστική αδυναμία το άνοιγμα των καταστημάτων του λιανικού εμπορίου τις Κυριακές.

22/01/14

Μια αιρετική ανάγνωση της φυλετικής ταυτότητας

«Το κλουβί μέσα στο οποίο βρισκόμαστε δεμένοι, στην αρχή απ' έξω και μετά από μέσα, είναι η φύση της κατηγοριοποίησής μας», γράφει η Αμερικανή δημοσιογράφος Άριελ Λίβι στο έργο της Θηλυκές Φαλλοκράτισσες (εκδ. Κουκκίδα, μτφρ. Νίκη Σταυρίδη, 2011) αναφερόμενη στην κριτική συναδέλφου της...

15/01/14

Η αποδόμηση ενός μύθου στην πράξη

Ο μύθος του εργαστηρίου του καλλιτέχνη άρχισε να πλάθεται κυρίως από τον 19ο αιώνα και μετά ως ένα άβατο. Οι περισσότερες εικόνες που μας έδωσαν οι δημιουργοί του, από τον ρομαντικό Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ μέχρι τους μοντέρνους Πικάσο και Κίρχνερ, αλλά και τον σύγχρονό μας Κίππενμπέργκερ...

31/12/13

Στ’ αχνάρια του Οδυσσέα

Το ημερολόγιο υπήρξε στο παρελθόν, αλλά παραμένει ακόμα και σήμερα ένα εφόδιο για το ξεκίνημα της καινούργιας χρονιάς. Η μνεία του θα μπορούσε να φαντάζει περιττή μέσα στο ανθρωπιστικό αδιέξοδο των ημερών μας.

18/12/13

Το όνειρο της Καλυψώς

«Όνειρο της Καλυψώς» αποκαλεί την τελευταία του δουλειά ο φωτορεπόρτερ και φωτογράφος Βασίλης Μαθιουδάκης. Ο χώρος δημιουργίας του είναι η Γαύδος, το μικρό νησί στα νότια της Χώρας των Σφακίων, που έχει ταυτιστεί, τουλάχιστον στην ελληνική επικράτεια, με τη θρυλική Ωγυγία της Οδύσσειας.

30/10/13

Διέξοδοι φυγής...

Η έκθεση που φιλοξενεί το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) περιλαμβάνει έργα 34 καλλιτεχνών και τριών καλλιτεχνικών ομάδων και τιτλοφορείται «εκ νέου». Θέλει να «παρουσιάσει», όπως γράφουν στον συνοδευτικό κατάλογο οι τρεις επιμελήτριές της...

31/07/13

Τα αρχεία της Taryn Simon

Το έργο της Taryn Simon συνεχίζει τη συζήτηση πάνω στην τέχνη αρχείου. Σε αυτό μπορούμε να βρούμε συνάφειες με τη δουλειά αρχείου που έκανε ο Walid Raad στο έργο του The Atlas Group

24/07/13

Το μουσείο εκτός θεολογίας

H έκθεση που παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο μουσείο Γουλανδρή στην Άνδρο με τίτλο: Ιστορώντας την Υπέρβαση. Από την παράδοση του Βυζαντίου στη νεότερη τέχνη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για...

17/07/13

Μια παιδική ανάμνηση

Τα ενενήντα χρόνια από τη γέννηση του Ρόι Λιχτενστάιν (1923-1997), που εορτάζονται στην Ευρώπη, συμπίπτουν με τα πενήντα χρόνια (1963) από την εμφάνιση της Ποπ-Αρτ

10/07/13

Το ζήτημα της επίδρασης

Κάθε πολιτισμός συγκροτείται πάνω στα ενεργήματα του παρελθόντος. Αυτά αποτέλεσαν κάποια στιγμή το παρόν του παρελθόντος πολιτισμού. Υπάρχει λοιπόν μια συνέχεια που δημιουργεί μια ενότητα, σημάδια της οποίας έρχονται μέχρι τις μέρες μας

03/07/13

Η ομάδα Αzimuth

Δύο σημαντικές εκθέσεις πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα στο Παρίσι. Η πρώτη έχει τίτλο «Bianco Italia» και αποτελεί μία μικρή αναδρομή στους μονοχρωματικούς πίνακες του Lucio Fontana και της πειραματικής ομάδας Αzimuth, η οποία λειτούργησε καταλυτικά για την arte povera

26/06/13

"Τα πολιτιστικά αυτονόητα"

Δεν είδαμε, τη χρονιά που πέρασε, "μεγάλες εκθέσεις". Προφανώς αυτό το γεγονός συνιστά μία έλλειψη, αλλά δεν είναι το μείζον θέμα. Συνήθως αυτές οι εκθέσεις χαρακτηρίζονταν από τον φετιχισμό των σπουδαίων τίτλων και των μεγάλων ονομάτων που φιλοξενούνταν

19/06/13

Kaputt

Η τρέχουσα έκθεση του Maurizio Cattelan στο ίδρυμα Beyeler, στην Ελβετία, ονομάζεται Kaputt. . Η σημασία αυτής της λέξης είναι, ταυτόχρονα, κάτι το χαλασμένο, κάτι που βγήκε εκτός λειτουργίας, αλλά, προχωρώντας στην ετυμολογία της λέξης, θα σήμαινε αυτός που ηττήθηκε

12/06/13

Ο ιστορικός τέχνης ως αντιλογικός

Ο Κώστας Σταυρόπουλος υπήρξε ο στοχαστής της διαλεκτικής. Αρχικά, με την πλατωνική σημασία της έννοιας, για την οποία ο διαλεκτικός είναι ο αρνητικός, ένα σημείο αντιλογίας ώστε η συζήτηση να μπορέσει να προχωρήσει


Ραδιόφωνο