Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η διαδρομή από τον ασκό στην ψηφιακή εποχή

Εφευρετική και ευφάνταστη η συντεχνία των θεατρίνων στη μεγάλη πορεία της εξέλιξης του θεάτρου από τα Ελευσίνια Μυστήρια έως τη σημερινή του μορφή, εμπλούτισε τη σκηνική παρουσίαση των κειμένων με στοιχεία που εξυπηρετούσαν το κείμενο αλλά ικανοποιούσαν και τις ανάγκες του θεάματος

Στο πανηγύρι

Παμπάλαια είναι η ανάγκη των ανθρώπων να συναντιούνται με κάποια σημαντική συνήθως ευκαιρία για να ανανεώνουν δεσμούς, να κάνουν νέες γνωριμίες, να συνυπάρχουν και να προχωρούν στο μέλλον...

«Και συ, λαέ βασανισμένε, μην ξεχνάς τον Ωρωπό»

Έρχεται ο Κυρ. Μητσοτάκης στον Ωρωπό και στέκεται μπροστά από ντουβάρια ποτισμένα από τα βάσανα των έγκλειστων. Εκείνος του οποίου η κυβέρνηση επαίρεται πως κατάργησε το πανεπιστημιακό άσυλο, που έχει γεμίσει τον δημόσιο βίο από παράνομο ηχητικό υλικό κοριών και υπερκοριών, εκείνος του οποίου η κυβέρνηση μόλις πριν από μερικές ημέρες ψήφισε τον χουντικής έμπνευσης νόμο για τις λαϊκές συγκεντρώσεις

Οι αδέξιες δεξιότητες της Δεξιάς

Αυτοί που λένε πως ο πολιτισμός πρέπει να είναι αυτοχρηματοδοτούμενος του στερούν χρήματα που μπορεί να φέρει στο Δημόσιο από το δικαίωμά του να παράγει και να διαθέτει πιστά αντίγραφα της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Να, λοιπόν, που όταν θέλουν, μια χαρά τη στήνουν τη φάμπρικα. Και καθόλου αδέξια. Με περισσή δεξιότητα μάλιστα...

Επιστροφή στην πλατεία Κλαυθμώνος

Πάγιο αίτημα της Αριστεράς ήταν πάντα οι διαφανείς προσλήψεις εκ μέρους του Δημοσίου σε θέσεις εργασίας και πολύ περισσότερο σε θέσεις ευθύνης. Συμφωνεί άλλωστε με αυτή τη θέση και οποιοσδήποτε άλλος δημοκρατικός πολίτης

Ο φίλος τον φίλον εν πόνοις και κινδύνοις ου λείπει

Δεν είμαστε κριτικοί τέχνης και δεν κρίνουμε εδώ τους δημιουργούς ούτε το έργο τους. Απαντήσεις ζητούμε από το υπουργείο για την επιλογή του να κατευθύνει στοχευμένα το χρήμα σε συγκεκριμένους προορισμούς αφήνοντας «εκτός νυμφώνος» τους υπόλοιπους. Μη δίνοντάς τους δηλαδή την ευκαιρία να διεκδικήσουν στήριξη με το έργο, την προσωπικότητα και τις προτάσεις τους

Ασπασία Παπαθανασίου

Για τους ηθοποιούς της γενιάς μου η Ασπασία Παπαθανασίου ήταν ένας ζωντανός θρύλος. Για τους νεαρούς ηθοποιούς της περιόδου της χούντας ήταν μια σπουδαία τραγωδός, εντελώς διαφορετική από αυτούς που ξέραμε εντός Ελλάδος, εντός Εθνικού Θεάτρου και εντός Επιδαύρου. Η Ασπασία ήταν εξόριστη. Ήταν η ταγματάρχης του ΕΛΑΣ Αθήνας που δεν τη χρειαζόταν η πατρίδα της

Η τέχνη στην ψηφιακή εποχή

Αυτή την εποχή της οικειοθελούς αποξένωσης, κατέκλυσαν τα τηλεοπτικά κανάλια και το Διαδίκτυο μαγνητοσκοπημένες, ψηφιακά καταγεγραμμένες παραστάσεις, συναυλίες, πολιτιστικά δρώμενα. Αλήθεια, υπάρχει αμοιβή για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα όλων των δημιουργών;

Βαδίζοντας πλάι στον Θύμιο Καρακατσάνη

Δεν έχω ακριβή στατιστικά στοιχεία, αλλά νομίζω ότι τα βιβλία της κατηγορίας «Βιογραφία» ή «Αυτοβιογραφία» που αφορούν ηθοποιούς είναι περισσότερα από κάθε άλλη κατηγορία βιογραφουμένων.

Η μουσική κωμωδία και ο Μπρεχτ

Κραταιό είδος ψυχαγωγικού θεάματος η «μουσική κωμωδία», συνδυάζει μουσικές σκηνές και διάλογο σε πρόζα με ασήμαντη συνήθως πλοκή και ρηχό περιεχόμενο. Ήταν πάντα όμως ένα είδος αγαπητό στο κοινό,...

Τα τραγούδια και οι μουσικές του Καραγκιόζη

Του Πάνου Σκουρολιάκου - Βασικό στοιχείο των παραστατικών τεχνών υπήρξε πάντα η μουσική. Χορογραφεί κανείς πάνω στη μουσική. «Ντύνει» την κινηματογραφική αφήγηση με μουσική. Πλουτίζει μια θεατρική παράσταση, την εξελίσσει και την αναδεικνύει με τη μουσική και τα τραγούδια.

Τα λοξά της Καθαροδευτέρας

Βρίσκαμε πάντα τον τρόπο να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα σ' αυτόν τον τόπο. Η περίοδος της Αποκριάς που κλείνει με την Καθαρή Δευτέρα, έδινε την ευκαιρία για παρεκκλίσεις, κρυφές διαμαρτυρίες, συμβολικές αντιστάσεις.

Των Ελλήνων οι κοινότητες

Παμπάλαια η ανάγκη να βρισκόμαστε. Να συζητούμε τρώγοντας, να διασκεδάζουμε και βέβαια να πίνουμε παρέα. Αυτό το «συν - πίνειν» γέννησε το συμπόσιο. Τη σύναξη φίλων, γειτόνων συντοπιτών, ομότεχνων, ομοϊδεατών, ανθρώπων που έχουν τις ίδιες αγωνίες, τις ίδιες αγάπες, τα ίδια πάθη.

Ένα ελικόπτερο στην ΕΡΤ

Γράφει ο «Περικλής», ο ήρωας του μυθιστορήματος «Το ελικόπτερο» του Βασίλη Βασιλικού: «Μένει το φρικτό πρόβλημα της εξουσίας. Μα αυτό ποτέ στ’ αλήθεια δεν τον απασχόλησε. Γιατί, όπως το λέει η ίδια η λέξη, είναι ‘εκτός ουσίας’»

Ομαδική θεατρική δημιουργία

Η ομαδική συνέργεια υπήρξε από τα βάθη της Ιστορίας θεμελιακό στοιχείο της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους. Τα στοιχεία της φύσης μπορούσαν να αντιμετωπιστούν μόνο μέσα από την ομαδική προσπάθεια.