Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ρ - Σ

ΚΥΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΡ - ΣΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣBernd RiexingerRenaud LambertRobert MisikRodney BensonSaunier Guy-MichelSerge HalimiStefan KaiserSteven FortiΘωμάς ΣλιώμηςΚριστιάνε ΣλέτσερΛάχλου ΣοφίαΠέτρος ΣταύροςΠέτρος ΣταύρουΡάνιος ΑλέξηςΡάντος ΚώσταςΡάπτη ΔέσποιναΡάπτου ΕλευθερίαΡάφενμπρεγκ ΜαρίναΡήγας ΠάνοςΡήγος ΆλκηςΡήγος ΓιώργοςΡίζος ΣπύροςΡίσβας ΧρηστόςΡακόπουλος ΘοδωρήςΡαπτόπουλος ΒαγγέληςΡαπτόπουλος ΧάρηςΡασβίτσου ΤζώρτζιαΡασβίτσου ΤζώρτζιαΡαυτοπούλου ΚερασίναΡαυτόπουλος ΓιώργοςΡεβέλι ΜάρκοΡεγκούκος ΚυριάκοςΡεγκούκος ΝίκοςΡεπούση ΜαρίαΡηγοπούλου ΠέπηΡηγόπουλος ΚίμωναςΡιγκ ΜπομπΡιζούλης ΑνδρέαςΡισμάουι ΝόρμαΡοδρίγο Πάττο Σα ΜότταΡοζάνης ΣτέφανοςΡομπέ Ζαν - ΦιλίπΡομπόλης ΣάββαςΡοσάντα ΡοσάναΡουμελιωτάκης ΘοδωρήςΡουμελιώτης ΑνδρέαςΡουμπάνης ΓρηγόρηςΡουπακιώτης ΑντώνηςΡουσιά ΕλένηΡουσσάκης ΑντώνηςΡούβαλης ΒασίληςΡούβαλης ΘανάσηςΡούντι ΚάσκεΡούντολφ ΧίκελΡούσσος ΣωτήρηςΡούσσου ΒαρβάραΡούτος ΔημήτρηςΡωμανού ΝατάσσαΡωμανός ΓιώργοςΡόγγας ΒασίληςΡόης ΝίκοςΡόκκου ΕιρήνηΡόμπερτ ΦισκΡόντος ΚώσταςΡότζερ ΚόενΡώτας ΒασίληςΣάββας ΝίκοςΣάντα ΓεωργίαΣάρρας ΜιχάληςΣέλτσας ΚώσταςΣένγκις ΖέχραΣέργης ΦραγκίσκοςΣέργης ΦραγκίσμοςΣίμος ΧρήστοςΣίμσον ΤόνυΣαββάκης ΧρίστοςΣαββίδης ΑλέξιοςΣαββίδης ΓιώργοςΣαββίδης ΧάρηςΣαγγανά ΔέσποιναΣαγιάς ΘάνοςΣαγώνας Φώτης ΝεκτάριοςΣακαλή ΌλγαΣακελλίων ΣταμάτηςΣακελλαρίδης ΓαβριήλΣακελλαρίου ΑλέξανδροςΣακελλαρόπουλος ΤάσοςΣακκά ΙλεάναΣακκά ΙλεάναΣακκάτος ΒαγγέληςΣακούτης ΝίκοςΣαλέ ΡομπέρΣαλαπάτας ΠαναγιώτηςΣαλταμπάση ΆντζηΣαλτογιάννης ΧρήστοςΣαμιακού ΝεφέληΣαμιακός ΣπύροςΣαμικού ΈρηΣανταμούρης ΔημήτριοςΣαντορινιός ΝεκτάριοςΣαξώνης ΒασίληςΣαρακιώτης ΙωάννηςΣαραντάκος ΝίκοςΣαργολόγος ΚάρολοςΣαρρής ΘάνοςΣασσάνης ΣπύροςΣαχπεκίδης ΑντώνηςΣβέρκος ΝίκοςΣγουρομύτη ΧριστίναΣεβαστάκης ΔημήτρηςΣεβαστάκης ΝικόλαςΣεβαστός ΑνάργυροςΣεβελά ΕφραήμΣερεμέτης ΔημήτρηςΣερζ ΑλιμίΣερντεδάκις ΝίκοςΣηφάκη ΕυγενίαΣηφάκης ΓιάννηςΣιάπερας ΣίμοναςΣιάχος ΜιχάληςΣιέρρα ΑγγελικήΣιαμανδούρας ΣωτήρηςΣιαμαντζιούρας ΆκηςΣιαπέρα ΕυγενίαΣιαπκίδου ΈλληΣιατίτσα ΔήμητραΣιαφαρίκα ΕυαγγελίαΣιγάλας ΑντώνηςΣιδέρης ΝίκοςΣιδέρης ΣωτήρηςΣιδώνης ΓιάννηςΣινγκ ΆμιτΣιούλας ΚωνσταντίνοςΣιούτας ΗλίαςΣιριό ΜοντΣιώκος ΣωτήρηςΣιώτης ΝτίνοςΣιώτος ΓιάννηςΣιώτος ΜοδέστοςΣκάλφαρι ΕουτζένιοΣκαλιδάκης ΓιάννηςΣκαρπαθιώτη ΕλίναΣκαρπαλέζος ΔημήτρηςΣκεπετζάκης ΓιώργοςΣκηνιώτης ΚώσταςΣκλαβενίτης Ε. ΤριαντάφυλλοςΣκληβανιώτης ΓιάννηςΣκλιάς ΒασίληςΣκομβούλης ΜιχάληςΣκοπλάκης ΝίκοςΣκορίνης ΝίκοςΣκορδούλης ΚώσταςΣκουλάς ΓιώργοςΣκουρολιάκος Λουκάς ΖωσιμάςΣκουρολιάκος ΠάνοςΣκουφά ΕλισσάβετΣκούρας ΚώσταςΣκούρας ΠαναγιώτηςΣκούρτη ΜαρίαΣκούρτης ΓιάννηςΣκούτας ΠαναγιώτηςΣκρουμπέλος ΘανάσηςΣλιώμης ΘωμάςΣμιξιώτης ΔημήτρηςΣμυρναίος ΝίκοςΣμυρναίου ΕυαγγελίαΣονιάδης ΜπάμπηςΣουβατζή ΣτυλιανήΣουβλής ΓιώργοςΣουλτάτου ΠέλαΣούμπερτ ΜαρίαΣούσης ΙσαάκΣπάλας ΙωάννηςΣπίθας ΑντώνηςΣπαθής ΓεράσιμοςΣπαθαράκης ΚώσταςΣπαθαρίδου ΔήμητραΣπανού ΔέσποιναΣπανού ΔήμητραΣπανού ΚυριακήΣπανού ΜαρίαΣπανούδη ΔέσποιναΣπανούδη ΝατάσαΣπαρτιάτης Δανιήλ ΛυκούργοςΣπαρτινός ΚώσταςΣπηλιωτακοπούλου ΕλευθερίαΣπηλιόπουλος ΘοδωρήςΣπουρδαλάκης ΜιχάληςΣπουρδαλάκης ΜιχάληςΣπυρίδωνος Ν.Λ.Σπυροπούλου ΑγγελικήΣπυρποπούλου ΧρύσαΣπυρόπουλος ΓιώργοςΣπύρου ΜπενέτοςΣτάγκαλη ΜάγιαΣτάθης ΜανόληςΣτάθης ΠαναγιώτηςΣτάικος ΧρήστοςΣτάμου ΓιώργοςΣτάνλεϋ ΑρόνοβιτςΣτέλλας ΣταύροςΣτέλλας ΣταύροςΣτέφος ΓιάννηςΣταγκαλή ΜάγιαΣταγκανέλλης Πέτρος-ΙωσήφΣταθάκης ΓιώργοςΣταθακιός ΑλέξανδροςΣταθακοπούλου ΕυγενίαΣταθοπούλου ΈλεναΣταθούλια ΘεοδώραΣταθόπουλος ΓιάννηςΣταμάτης ΚώσταςΣταματιάδου Στεργίου ΟλυμπίαΣταματόπουλος ΔημήτρηςΣταμπουλή ΑφροδίτηΣταμπουλής Γ.Σταμπούλης ΓιώργοςΣταμόπουλος ΧρήστοςΣτανγκανέλλης Πέτρος ΙωσήφΣτασινόπουλος ΑποστόληςΣτασινός ΣτάθηςΣταυρίδης ΣταύροςΣταυρακάκης ΓιάννηςΣταυριανίδης ΚωνσταντίνοςΣταυριανίδης ΣτάθηςΣταυριδάκης ΓιώργοςΣταυρούλα ΚατερίναΣταυρόπουλος ΘεόδωροςΣταφίδας ΓιάννηςΣταύρου ΚατερίναΣταύρου ΠέτροςΣταύρου Ρ.Στεργίου ΙωάνναΣτεφάνου ΣτέφανοςΣτεφανάκης ΚώσταςΣτεφανάκης ΜαρίνοςΣτεφανίδης ΑλέξανδροςΣτεφανίδης ΜάνοςΣτεφανόπουλος ΣωτήρηςΣτεϊνγκρίμουρ ΣιίγκφουσονΣτουκογιώργος ΛευτέρηςΣτουπής ΝίκοςΣτρακαντούνα ΒασιλικήΣτρατής Γιάννης Δ.Στρατής ΚώσταςΣτρατηγάκης ΣτράτοςΣτρατούλης ΔημήτρηςΣτυλιανίδης ΣτέλιοςΣτυλιανού ΆρηςΣυλικιώτης ΝεοκλήςΣυμβουλίδης ΧάρηςΣυμεωνίδης ΒασίληςΣυμεωνίδης ΚώσταςΣυμεωνίδου ΧάρηΣυμεωνίδου ΧάριςΣυναδινός ΤζούλιοςΣυνοδινού ΚαλλήΣυρίβλη ΆνναΣυρίγος ΑντώνηςΣυρμαλένιος ΝίκοςΣχίζας ΓιάννηςΣχινάς ΣτάθηςΣχοινάς - Παπαδόπουλος ΙάσοναςΣωτάκης ΔημήτρηςΣωτηρίου ΆκηςΣωτηρίου ΕλένηΣύκας ΝίκοςΤζώρτζια ΡασβίτσουΤσιόκας ΧάρηςΦιλιππής ΔημήτρηςΧατζοπούλου ΛίτσαΧρύσανθου Δημ. Τάσσης

Ράπτου Ελευθερία

"Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας": Μια "πραγματικότητα" πολυπαραγοντική

Από τα έργα του Σαίξπηρ που τα τελευταία χρόνια έχουν αποτελέσει τη βάση για τέτοιου είδους παραστάσεις είναι το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας». Πώς θα μπορούσε να είναι και αλλιώς, μια και ο Σαίξπηρ στο συγκεκριμένο έργο του πλάθει κόσμους παράλληλους, κόσμους ονειροφαντασίας, με ξωτικά, μαγικά φίλτρα αγάπης...

Δράκοι και «δράκοι»

Ο Δράκος του παραμυθιού διαφεντεύει την καστροπολιτεία στην οποία έχει εγκατασταθεί χρόνια τώρα. Είναι ένας δράκος διπλωμάτης, με πολιτικό αισθητήριο, ευφυής, με καυστικό χιούμορ...

Παίζοντας θέατρο

Οι Καλοπροαίρετοι Θεατρίνοι του Pierre Carlet de Chamblain de Marivaux (1688-1763) είναι μονόπρακτη κωμωδία στην οποία οι αρετές και συνάμα οι προκλήσεις που θέτει ο Μαριβώ σε κάθε σκηνοθέτη και...

Παράσταση και μόδα στη νέα οικονομική εποχή

Το έχουμε ξαναπεί: Η μόδα είναι εφαρμοσμένη τέχνη. Συνδυάζει την ανάγκη για ένδυση με την αέναη εναλλαγή τάσεων και αντιλήψεων στη σχεδίαση. Λειτουργεί ως ζωντανό εργαστήριο εικαστικών απόψεων,...

Παραστάσεις και «παραστάσεις»

Αν για κάθε παιδί οι εικόνες από το σχολείο ισοδυναμούν με μια καταγωγή, με την πρώτη αίσθηση του «συν-ανήκειν», τότε ας σκεφτούμε καλά τι μπορεί να σημαίνει ο αποκλεισμός των μικρών προσφυγόπουλων από τα σχολειά μας, η αδιέξοδη άρνηση της μετοχής στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση

Τα νέα πεδία θεατρικής άνθησης και ο «χάρτης» της Θεσσαλονίκης

Στο καλλιτεχνικό πεδίο τόσο στο παιδικό, όσο και στο εφηβικό και προσφάτως και στο νηπιακό θέατρο, οι παραγωγές είναι πλέον πολλές, πολυποίκιλες, συχνά με πρωτότυπο σενάριο, ενώ και η Ελλάδα (κυρίως η αθηναϊκή σκηνή) φαίνεται να συντονίζεται τόσο με τις ευρωπαϊκές τάσεις, όσο και με την εμπεδωμένη ροπή της θεατρικής παραγωγής στις ΗΠΑ, που αποδεικνύουν μια πρωτόγνωρη άνθηση των τριών αυτών κατηγοριών θεάτρου.

Κουκλοθέατρο: Αστικός σχεδιασμός και παραμυθία

«Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο», το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου, αποτελεί το νέο θεατρικό εγχείρημα της Παραμυθοχώρας και της κουκλοθεατρικής ομάδας Κιβωτός Μύθων. Στη θεατρική μεταφορά του...

Λαμπεντούζα, Ανοίκειος τόπος

Στο έργο του Άντερς Λουστγκάρτεν, η Λαμπεντούζα είναι τόπος εξομολόγησης και σωτηρίας, τόπος δοκιμασίας και αυτοθυσίας, τόπος μικρότητας αλλά και μεγαλείου. Ο Λουστγκάρτεν χρησιμοποιεί το υλικό του με περισσή προσοχή. Τα δύο πρόσωπα, ο Στέφανο στην Λαμπεντούζα και η Ντενίζ στην Αγγλία, αφηγούνται παράλληλα τις εμπειρίες τους από την Ευρώπη της κρίσης και του συλλογικού υπαρξιακού αποπροσανατολισμού.

Μόδα και αρχιτεκτονική: Σχέση διαρκείας

Η μόδα και η αρχιτεκτονική, οι μεταμορφώσεις του ενδύματος και του χώρου είναι βασικά μέσα οικειοποίησης, επιτέλεσης, νοηματοδότησης του χώρου και του σώματος. Οι διασχίσεις μεταξύ των δύο πεδίων,...

Παιδικό Θέατρο: Θεατρική άσκηση γευσιγνωσίας

Η Σοκολατόπιτα (κείμενο - σκηνοθεσία: Νίκη Τσέτικα) αποτελεί πρωτότυπο σκηνικό εγχείρημα που απευθύνεται σε παιδιά από 8 ετών και πάνω μέχρι και το κατώφλι της εφηβείας. Στην παράσταση, το αυγό, η ζάχαρη, το βούτυρο, το αμύγδαλο, το αλεύρι, ο καφές, προσωποποιούνται και αναλαμβάνουν κοινωνικούς ρόλους μέσα σε ένα τσέρκι για γλυκά, το οποίο αποτελεί το λιτό και συνάμα έξυπνο, σκηνικό εύρημα (σκηνικά-κοστούμια: Μ. Καραθάνου).

Παιδικό Θέατρο: Παράσταση εργαστηρίου και εξελικτικές δυνατότητες

Η παράσταση για παιδιά Η μηλιά που όλο γελά και το μυστικό της φιλίας, σε σκηνοθεσία και σενάριο Κοραλίας Τσόγκα επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς. Πρόκειται για μια παράσταση εργαστηρίου. Με φρέσκια ματιά πάνω στην ιστορία του Σελ Σίρβερσταϊν «Το Δέντρο που έδινε», η διασκευασμένη εκδοχή αφορά μια μηλιά που αγαπάει ένα αγόρι και στέκεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του αρωγός και συμπαραστάτης.

Ακούσιες site specific παραστάσεις και πανηγύρια με ή χωρίς εισαγωγικά

Στη νησιωτική Ελλάδα τα πανηγύρια συνδέονται συνήθως με τη γιορτή ενός αγίου. Η αγρυπνία που προηγείται, οι χαιρετισμοί, η παρέλαση με τα «καλά» τους όλων των τοπικών πολιτικών παραγόντων και παραγοντίσκων, ο κόσμος που μετά την εκκλησία θα πιει το τσίπουρο και θα φάει τη «γιορτή» και τους λουκουμάδες, τα όργανα που θα στηθούν για να παίξει η ορχήστρα, όλα είναι μέρος μιας παράστασης με σαφείς κώδικες αλλά και σχετικό πρόσημο αυτοσχεδιασμού.

Κάτι από τον Αλέξη

Αυτές τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου, μελετώντας το σύνολο του θεατρικού έργου του Αλέξη Σεβαστάκη, ξεστράτισα κάπως. Άνοιξα το αρχείο με τα δημοσιευμένα άρθρα του στην εφημερίδα "Αυγή". Διαβάζοντας άρθρο προς άρθρο, κατανοεί κανείς πώς η σύγχρονη, δύσκολη, αλλά και συγχρόνως προκλητική, για έργο και ήθος εποχή που διανύουμε είχε όχι μόνο προοικονομηθεί αλλά και κριθεί.

Ο Καραγκιόζης της εαρινής μνήμης και της ταπεινής λύπης

Ο Καραγκιόζης είναι αυτός που εξακολουθεί να εκφράζει τον ψυχισμό του αειθαλούς νεοέλληνα, που ονειρεύεται μεγαλεία αλλά κατοικεί σε γειτονιές ταπεινές ή, εν πάση περιπτώσει, ξεκίνησε από τα «χαμηλά» για να φτάσει κάπου «ψηλά» (απροσδιόριστο και μη αποφασίσιμο παραμένει το «ρωμέικο υψηλό» στις περιπέτειες του Καραγκιόζη και όχι μόνον εκεί).

Οι διαχρονικές περιπέτειες της Κοκκινοσκουφίτσας

Η Κοκκινοσκουφίτσα , το κλασικό παραμύθι του Σαρλ Περό, αποτελεί πάγια επιλογή ρεπερτορίου για το παιδικό θέατρο. Σε κάθε θεατρική περίοδο οπωσδήποτε παίζεται σε περισσότερες της μιας σκηνές. Οι...

Οι διαχρονικές περιπέτειες της Κοκκινοσκουφίτσας

Η Κοκκινοσκουφίτσα, το κλασικό παραμύθι του Σαρλ Περώ, αποτελεί πάγια επιλογή ρεπερτορίου για το παιδικό θέατρο. Σε κάθε θεατρική περίοδο οπωσδήποτε παίζεται σε περισσότερες της μιας σκηνές. Οι...

Η ιστορία της Αγγελικής και το θεώρημα της performance

Η μνήμη της Μικρασιατικής Καταστροφής και η προσφυγιά είναι η κληρονομιά όλων όσοι από εμάς είμαστε απόγονοι των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Για εμάς, η βαρβαρότητα του κεμαλικού εθνικισμού της γείτονος χώρας, οι χαμένες εστίες, η ανάμνηση της προγονικής ευημερίας που ανατράπηκε βιαίως...

Οφειλή στην παράδοση

Το ελληνικό παιδικό θέατρο έχει τη δυνατότητα να αρδεύει από την πλούσια λαογραφία και την ελληνική δημώδη γραμματεία. Η παράδοση και η ιστορία χιλιάδων χρόνων είναι μια δυναμική δεξαμενή πρώτης ύλης και ιδεών. Το νέο ελληνικό θέατρο και εν προκειμένω το σύγχρονο ελληνικό παιδικό...