Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ceci n' est pas une exhibition

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για τη διοργάνωση ενός τολμηρού πρότζεκτ, το οποίο βρίσκεται εκτεθειμένο στην κριτική, όχι μόνο πλέον για τις επιμελητικές του προθέσεις αλλά και μέσω της ίδιας της παρουσίας του στις χώρες προέλευσης και υποδοχής

documenta και ιστορία στον δημόσιο χώρο εικόνες και συμφραζόμενα

Θα επιχειρήσω να μεταφέρω κάποιες γενικές εντυπώσεις για τη θεματολογία της έκθεσης μέσα από συγκεκριμένα έργα και στη συνέχεια θα προσθέσω κάποιες ψηφίδες στη συζήτηση γύρω από το πώς έλληνες καλλιτέχνες, στο πλαίσιο της d14, μαθαίνουν από την ιστορία τους

Από τις φυικομαθηματικές επιστήμες

Ο Στέφαν Κλάιν, αξιοποιώντας το διασημότερο όνειρο όλων των εποχών, αυτό του Ρωμαίου Καίσαρα Κωνσταντίνου, δείχνει πόσο επηρεάστηκε η ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων τα τελευταία 1700 χρόνια από αυτό που είδε στον ύπνο του ένας άνδρας στα 313 μ.Χ

Για την αφήγηση παραμυθιών

Στο λήμμα «μύθος», δε, η συγγραφέας επεκτείνεται τόσο σε βάθος χρόνου όσο και σε πλάτος και ποικιλία ερμηνειών, αποδεικνύοντας, και με αυτόν τον τρόπο, την επιστημονική, θα έλεγε κανείς την πολιτισμική, κατάρτισή της

Γιατί ο Καβάφης αντιπαθούσε τον Ιουλιανό;

Γιατί τόσο μένος ενάντια στον Ιουλιανό; Ας πω εν παρόδω πως και εδώ ο Καβάφης, συνασπιζόμενος με τους αρχαίους σατιριστές του Ιουλιανού, είναι εξαίρεση. Οι περισσότεροι συγγραφείς της εποχής τιμούν αυτόν τον αμετάπειστο νοσταλγό ενός κόσμου που έδυε

Μια ποιητική μυθοπλασία

Όσοι αναγνώστες γνωρίζουν το παλαιότερο έργο του Ζέρβα, θα θυμούνται ότι ο Μανουήλ Σκριβάς πρωτοεμφανίστηκε το 1996 ως μια ενότητα του πολυσέλιδου έπους «Τα Ακτα»

Σιμόν Βέιλ : Η ανυποχώρητη πίστη

Η Σιμόν Βέιλ αποφασίζει να μείνει μόνη της απέναντι στον άλλον, αδύναμη στο μετεωρισμό αυτής της θέσης, και στην οριακή διακινδύνευση της αγωνιούσας επιθυμίας της

Το χώμα που ευλογεί τις λέξεις

Πρόκειται για μια ποιητική σύνθεση, της οποίας τα μέρη (που καταδείχνουν ένα όλον), δεν φέρουν καθόλου τίτλους, αλλά μόνον αρίθμηση με λατινικούς χαρακτήρες

Όταν η πολιτική γίνεται μορφή (στο φόντο της πόλης της Αθήνας)

Το επιμελητικό έργο «αστικής τέχνης» της διεθνούς έκθεσης είναι σημασιολογικά ισχυρότερο από τα έργα τέχνης που περιέχει. Χρησιμοποιεί την ψευδαίσθηση αυτονομίας του καλλιτεχνικού έργου για να το εντάξει στην κατασκευή της έκθεσης

Ανακαινίζω το σπίτι μου και το κάνω «έξυπνο»

Νέες τάσεις στην υιοθέτηση της τεχνολογίας «έξυπνο σπίτι» αποκαλύπτει έρευνα της Houzz, της διαδικτυακής πλατφόρμας για ανακαινίσεις και σχεδιασμούς σπιτιών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα...

Η πολιτική ως project

Η έρευνα στην Ελλάδα, αλλά και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε μικρής διάρκειας χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Είναι λίγες οι περιπτώσεις που μια ομάδα ατόμων ή ένα...

Σούπερμαν και Αϊνστάιν

Συναντήσεις Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν γεννήθηκε στο Ουλμ της τότε γερμανικής αυτοκρατορίας, στις 14 Μαρτίου 1879. Ώς την εποχή που ο Σούπερμαν «γεννήθηκε» και καθιερώθηκε στο αμερικανικό κοινό, ο...

Συνδεδεμένοι, αλλά μόνοι;

Μία από τις πιο έγκυρες φωνές για το θέμα της μοναξιάς στο δίκτυο είναι η Σέριλ Τερκλ, καθηγήτρια Κοινωνικών Επιστημών της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στο ΜΙΤ της Μασαχουσέτης. Η έρευνά της...

...και ιστορία οι παρέες

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΙΡΑ   ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ, Ιστορίες από το Μετς , εκδ. Κέδρος, Αθήνα 2017, σελ. 91. Οι συνοικίες είναι διακριτοί μικρόκοσμοι εγκιβωτισμένοι στο σώμα της πόλης. Έτσι...

Ένα ατελές λεξικό για την documenta 14

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΙΡΤΖΙΛΑΚΗ   Η documenta 14 (d14) ήταν μια σημαντική έκθεση που προκάλεσε παρατεταμένη αμφιθυμία. Η επιλογή της Αθήνας ως τοπολογικό παράδειγμα από έναν ευφυή επιμελητή...