Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η μάσκα Covid-19

Τις φορούσαμε πάντα, και παντού, τόσο ενσωματωμένες πάνω μας που έχουμε πειστεί πως είμαστε η μάσκα μας. Παραβλέπουμε πως το «προνόμιο» της επιφατικότητας που μας εξασφαλίζει, παραμορφώνει και την ατομική αντίληψη ως προς την αντικειμενική προσέγγιση της πραγματικότητας

Ο ιός και η γλώσσα της ποίησης

Η μεγάλη και εγγενής αντίφαση της βιοπολιτικής, της οποίας το παράδειγμα έχει πλέον επιβληθεί στον πλανήτη, έγκειται σε ένα προφανές επιστημολογικό λάθος: στο γεγονός ότι ανατίθεται σε άτομα με στενή εξειδίκευση η διαχείριση ευρύτερων και ασύμβατων με την επιστήμη τους πεδίων

Ο Παπαδιαμάντης χωρίς μεταφυσική

Στις συνυφάνσεις ενός διαρκώς εξελισσόμενου πραγματικού, οι διάφοροι ιστορικοί λόγοι και θεωρητικές ερμηνείες των έργων τέχνης δεν αξιολογούν απλώς τη λογοτεχνικότητα των κειμένων και τις θέσεις των συγγραφέων, αλλά αρθρώνουν τρόπους ερμηνείας του κόσμου με συγκεκριμένες ιδεολογικές συνέπειες και διλήμματα

Οι Έλληνες διανοούμενοι και ο Τρότσκι

Στα τέλη του 1932 ο θίασος της Μαρίκα Κοτοπούλη βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη για μια σειρά παραστάσεων. Ξαφνικά, ένα βράδυ, εμφανίζεται στα παρασκήνια ο Γιώργος Βιτσώρης και προκαλεί μεγάλη αναστάτωση. Όλοι τον γνωρίζουν

Όρνιθες στην Επίδαυρο

Στο εξαιρετικά επιμελημένο πρόγραμμα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, στο «Σημείωμα του Μεταφραστή» Κώστα Γεωργουσόπουλου, βρίσκουμε όλες τις ουτοπίες που υπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα, αρχίζοντας από τον μέγα Όμηρο -νησί των Λωτοφάγων και νησί της Κίρκης- την πλατωνική Πολιτεία, μετά στην Ουτοπία του Τόμας Μορ, την Πολιτεία του Ηλίου του Καμπανέλλα...

Λέων Τρότσκι: 80 χρόνια από τη δολοφονία του

«Στον τάφο πήγε ένας άνθρωπος, το όνομα του οποίου αντιμετωπίζουν με απόλυτη περιφρόνηση και αποστροφή οι εργάτες όλου του κόσμου. Ένας άνθρωπος ο οποίος επί πολλά χρόνια πάλεψε ενάντια στην υπόθεση της εργατικής τάξης και της πρωτοπορίας του - του Μπολσεβικικού Κόμματος»

Φύλλα στον καιρό

O ερημίτης έχει μαζέψει τα λιγοστά πράγματά του. Έχει αποφασίσει να μείνει πια στο Σύνταγμα. Θέλει να βλέπει τις εξεγέρσεις του μέλλοντος

Δώδεκα εικόνες

Ελληνικό καλοκαίρι σε δυο εικόνες. Ένας κάβουρας που «χαροπαλεύει», ο Διγενής στα μαρμαρένια αλώνια, λέξεις από μια γλώσσα βυθισμένη στην ιστορία τεσσάρων χιλιάδων χρόνων. Στον αντίποδα, ένα παιδί που το μπουκώνει υστερικά η μητέρα του στο παραθαλάσσιο εστιατόριο

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Κουράστηκα στα Εξάρχεια να τον αναζητώ Πέτρες ν’ αδράχνω να σπάω βιτρίνες, Να περιφέρω το κουφάρι μου στις καταλήψεις, Σαν μολότοφ στο Decadence να κατεβάζω τα ποτά, SMS να στέλνω στο υπερπέραν

Τα σύγχρονα βιοπολιτικά διακυβεύματα

«Είναι θέμα χρόνου να υποχωρήσει η πανδημία, όχι όμως και ο φόβος». Αυτή η φράση (σ. 15) του Ξενοφώντος Κοντιάδη μας εισάγει στην προβληματική του για τις σύγχρονες κοινωνίες της διακινδύνευσης. Πώς επηρεάζει και, κυρίως, πώς θα διαμορφώσει η πανδημία τις σύγχρονες κοινωνίες, σε συνθήκες, μάλιστα, διακινδύνευσης;

Της ερημιάς τ’ αλάτι

Προχτές που ρίχναμε την ξύλινη γεφυροσκευή για να περάσουμε τον μεγάλο ποταμό και να συνεχίσουμε την προς ανατολάς πορεία, στο νου μου ήρθε, δεν ξέρω πώς και γιατί, μια άλλη γέφυρα, καραβίσια

Αγιά Σοφιά

Θέλω να αλλάξω το όνομά μου επειγόντως! Δεκάξι χρόνια τώρα πίστευα ότι ήταν ο.κ, όλα καλά δηλαδή. Όταν ήμουν μικρή με λέγαν Σοφάκι και τσαντιζόμουν, ήμουν κοριτσάκι κι όχι κάτι ουδέτερο

Ελευθερία;

Σίγουρα το καλύτερο μυθιστόρημα του Δημήτρη Οικονόμου κι ένα από τα καλύτερα της τρέχουσας εκδοτικής χρονιάς είναι ο Τελευταίος Φύλακας

Της λύπης γνώση

Η σεφερική ποιητική, χαμηλόφωνη και αφηγηματική, αποτελεί την πλέον διαδομένη αφετηρία για την σημερινή ποιητική κοινή. Έχουν μεσολαβήσει βέβαια γενεές επιγόνων, με αποτέλεσμα αυτή η αφετηρία σχεδόν να μην αναγνωρίζεται ως τέτοια αλλά να χάνεται μέσα στο ποιητικό παρελθόν

Η γλώσσα-κώδικας

Ο Κωνσταντίνος Μπούρας γίνεται ο Στάλκερ μας στις δυσπρόσιτες περιοχές του πνεύματος. Η Ατλαντίς του, χαμένη στα βαθιά του μύθου (γραμμένη στην τρίτη κλίση, στην καθαρεύουσα, που είναι και αυτή χαμένη), συνιστά ένα ιδιαίτερο διανοητικό κέντρισμα για τον αναγνώστη

Ραδιόφωνο