Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Δουλεύοντας σε μια τάξη Freinet στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Ναπολέων Λαπαθιώτης»

Χαράλαμπος Μπαλτάς Τη σχολική χρονιά 2016-2017 συνεργάστηκα με τη ΣΤ ΄τάξη του 35ου Δημοτικού Σχολείου (και το Γυμνάσιο που ακολούθησε). Αγαπημένο μου μάθημα είναι η Πολιτική και αγαπημένες...

Εφημερίδα, τυπογραφία και δημόσια σφαίρα: Δουλεύοντας με τις τεχνικές του Celestin Freinet

Χαράλαμπος Μπαλτάς Η έκδοση ενός σχολικού εντύπου συνδέει πολλές εκφάνσεις του βιόκοσμου της καθημερινότητας της σχολικής κοινότητας και επιτρέπει έναν αναστοχασμό για τους στόχους, τους...

Η Οικονομία της Γνώσης: Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο σε εξέλιξη

Κώστας Φωτάκης, αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, ΥΠΠΕΘ Αλέξανδρος Σελίμης, ειδικός επιστημονικός συνεργάτης, Τομέας Έρευνας και Καινοτομίας, ΥΠΠΕΘ   Η γνώση αποτελεί...

Παιδαγωγικές και διδακτικές καινοτομίες στο σχολείο του Μίλτου Κουντουρά

Ιγνάτιος Καράμηνας, σχολικός σύμβουλος στα δημοτικά σχολεία του Χαϊδαρίου   Ο Μίλτος Κουντουράς υπήρξε αναμφισβήτητα μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του εκπαιδευτικού...

Σημαιοφόροι και Κασσάνδρες

Άλλη μια πικρή απογοήτευση βίωσε σύσσωμη η συντηρητική αντιπολίτευση στο θέμα της κλήρωσης των σημαιοφόρων. Όπως θυμόμαστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχε σηκώσει πολύ κουρνιαχτό με την...

Τα «Όχι» του σήμερα

Τούτη η ιστορική ημέρα ενός ανεπανάληπτου αυθόρμητου λαϊκού «Όχι», που πριν από 77 χρόνια βγήκε από τα σπλάχνα της κοινωνίας, δεν αφορούσε μόνο απάντηση στην ιταμή πρόκληση του ιταλικού φασισμού,...

Ένα διεθνές Συνέδριο Κοινωνιολογίας που πέρασε απαρατήρητο

Η κοινωνιολογική έρευνα που χρηματοδοτείται από δημόσιους φορείς είναι σε γενικές γραμμές πιο αντικειμενική από την όποια ιδιωτική χρηματοδότηση, που δίνοντας τα χρήματα «παραγγέλνει» και τα αποτελέσματα.

Δήλωση στο Αθηναϊκό Πρακτορείο με αφορμή τις θέσεις του αρχηγού της Ν.Δ. περί δημιουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων

Υπέρ του δημόσιου Πανεπιστημίου συνηγορία Η συζήτηση για το αύριο του Πανεπιστημίου και τα κηρύγματα για την ύπαρξη και ιδιωτικών ΑΕΙ και τη συνακόλουθη μονοδιάστατη σύνδεσή του με τα...

Διαχωρισμός, υποδοχή ή ένταξη: Οι αντιφατικές όψεις των πολιτικών για την εκπαίδευση προσφύγων

Της Ειρήνης Παθιάκη* Η υποδοχή και ένταξη των παιδιών προσφύγων στην τυπική εκπαίδευση αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση. Την περασμένη σχολική χρονιά τα παιδιά σχολικής ηλικίας που βρίσκονταν σε...